Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: AAA #215368:
K tretiemu bodu: Ubytovacie vlaky na usekoch kde existuje VRT skutocne potencial stracaju - no na druhej strane, ak by VRT vyuzivali, otvarali by sa moznosti pre nove dlhsie trasy nez bolo bezne doteraz. Teda ano, napr. vnutrostatne ubytovacie v Nemecku mozu stracat potencial, ale naopak ho mozu ziskavat dlhe pan-europske trasy, kde doteraz ubytovacie vozne nejazdili, pretoze cesta bola prilis dlha.
Reakcia na: Solider #215341:
Ubytovacie vlaky, pokiaľ viem, sú celkovo v západnej Európe v útlme. Čo tento produkt imho ťahá dole je viac faktorov:
- lacné nízkonákladové letecké spoločnosti (napr. cesta BA - Berlín je lôžkom x krát dlhšia ako Ryanairom v akcií a zaberie dlhší čas),
- lacné "nízkonákladové" autobusy (tie sú síce možno porovnateľne rýchle ako lôžkový vlak, ale lacnejšie)
- výstavba VRT, resp. modernizácia koridorov, ktoré zvyšujú oproti ceste po "starej" trati cestovnú rýchlosť, t.j. skracujú cestovný čas. Cestovanie na noc z dôvodu strávenia "neproduktívneho času" na ceste v spánku už nie je také lákavé a zároveň keby hypoteticky tie lôžkové vozne jazdili po VRT, je možné, že pri skrátení jazdných dôb by si zistil, že sa v tom vlaku ani nemáš čas poriadne vyspať (napr. AVE Madrid - Barcelona cestovný čas 2 hod. 45 min),
- využívanie ucelených jednotiek v diaľkovej doprave (pokiaľ viem súvisí s tým, že súprava s vozňami klasickej stavby vzhľadom na fyzikálne zákony zrovna nie je veľmi vhodná na VRT), t.j. ak by chceli na západe udržať koncept ucelených jednotiek musela by celá jednotka lôžkových vozňov behať po jednej trase a tým pádom by:
-- nebolo možné využívať súčasný systém, v ktorom sa vo vybraných staniciach mení zloženie nočných vlakov (napr. v Břeclavi ide vozeň z Metropola na EN smer Varšava) a je otázne ako by si vedel takú jednotku každú noc naplniť
-- takáto jednotka by s výnimkou veľmi dlhých trás väčšinu času stála nevyužitá niekde na odstavnej stanici, t.j. by prinášala nižšie tržby ako jednotka na sedenie,
- možno aj zmena koncepcie tarifnej politiky na Západe z pevných cien ako sú u nás na pohyblivé ceny ako v leteckej doprave, čo pokiaľ som dobre zachytil, celkovo spôsobuje zmenu vyťaženia jednotlivých (kategórií ?) vlakov oproti minulosti.
K lôžkovým vlakom u nás napíšem cez deň, ak budem mať čas, keďže už nad klávesnicou zaspávam . Budem rád, ak niekto tieto moje myšlienky prípadne doplní/opraví.
?
Tá hodinová diera cez víkendy o 23 je tam z dôvodu, že linku vtedy vypravuje JD?
Reakcia na: Joyki #215365:
Tvojmu príspevku som neporozumel. Čo je podľa teba "nočná zmena"?
Reakcia na: S499.1023 #215363:
Hlavne, keď z nočných zmien sa ľudia nevedia dostať domov cez voľné dni, lebo ani vlak, ani autobus nechodí 2 hodiny a sú nútení buď sa spoľahnúť na odvoz autami, alebo silou-mocou zostať v BA, kým im niečo neuráči ísť.
Reakcia na: S499.1023 #215363:
To mi je jasne, ja som len odpovedal na otazku 🙂 Je mi jasne ze pokial ide o nocnu dopravu, som atypicky zakaznik.
Reakcia na: 810zssk #215362:
To si ale normálne pracujúci ľudia nemôžu dovoliť, prísť zo SC domov a ísť spať. Dokonca ani v sobotu nie.
Reakcia na: dyspozytor #215358:
Zemplin pouzivam na cestu domov, nie do KE. T.j. do siestej nejak potiahnem a potom idem domov spat 🙂
Reakcia na: dyspozytor #215358:
No veď práve, v Zlošukovom veku som v pohode týždeň fungoval tak, že v noci som makal v BEÚS-e na stavbe a údržbe tratí, doobeda som plával a hral volejbal na Golden Beach, poobede pil a večer zasa od začiatku. Ale dnes by som na jednanie v hodnote pár desiatok miliónov evri po troch hodinách spánku alebo noci strávenej na sedačku nešiel.
Reakcia na: dyspozytor #215357:
To viem úplne presne. Ale to číslo je šokujúce, to je hádam viac ako v ČR.
Reakcia na: dyspozytor #215354:
Viem aké je radenie...
Reakcia na: 810zssk #215323:
Len by ma zaujímalo, keď ideš spať o 3:00, taký Zemplín ťa vyloží v KE 5:46, ako potom vyzeráš o 9,11,13,15:00 a prakticky celý deň... (ale zas chápem, v tvojom veku som tiež vydržal byť tri dni jarý)
810zssk:"Ak to zvladaju ludia o 12:00, preco to zrazu o 0:00 je problem?" - tomu sa hovorí ľudský biorytmus, ktorý má väčšina ľudstva nastavený tak, že o 0:00 chcú spať...?
Reakcia na: S499.1023 #215321:
ZSSK eviduje takmer jeden milión preukazov na bezplatnú prepravu. Z toho počtu sú študáci "iba" ca. 300 tisíc, čo myslíš, kto tvorí zvyšok?
Reakcia na: dyspozytor #215354:
Až bude mať Jančura lôžkové vozne a prestane za ne vydávať lehátka a až na koniec vlaku zapriahne autovozeň, tak s ním začnem cestovať. Zatiaľ je pre mňa nepoužiteľný, hoci si manželka jeho raňajky proti JLV/WGS pochvaľovala.
Reakcia na: ceres #215353:
Síce som tento klip videl zo zvrátených pohnútok veľakrát, tak až dnes som si všimol čas 0:20. Veľa dlhoročných účastníkov tejto diskusie bude vedieť.
Reakcia na: ufo #215345:
Všetky nočáky EN/R (vetva Praha-KE/BA-KE) vezú aj klasické sedačky (EN Slovakia v časti trasy), takže sú to vlaky ako ostatné. Jedine EN Bohemia je v ČR vyňatá zo zväzku vo verejnom záujme.

Niečo o spore Jančura&nočné vlaky: http://ekonomika.idnes.cz/stat-prestane-objednavat-cast-vlaku-z-prahy-do-brna-fxf-/eko-doprava.aspx?c=A160628_100002_eko-doprava_suj
Reakcia na: Solider #215341:
Keď už sa tu spomína tá zážitková agentúra zameraná na osobitnú poetiku (post)socialistických služieb a podnikania na východnom pobreží maskovaná za poskytovateľa reštauračných a ubytovacích služieb vo vlakoch, možno tu niektorí z diskutujúcich nejakým zázrakom nevideli https://www.youtube.com/watch?v=dlv-4CHcNC8
Upozornenie: What has been seen cannot be unseen...
Reakcia na: Ike #215347:
Taký bol zámer už od vlani.
Reakcia na: ufo #215349:
Rychle vlaky ale nemozu byt nahradou, len doplnkom, 6xx. Teda ti zozeru kilometre navyse, nie usetria.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.