Nejako nerozumiem: Na tom lístku bola teda aspoň výstupná zastávka (aj keď číslo zóny tam nebolo)? To len kvôli tomu ti to potom neuznal vodič v druhom autobuse?
Povedal som aj výstupnú zastávku (nevedel číslo zóny), povedal som 2x aj číslo cieľovej zóny, ale nedodal to tam. Pomýlil sa, možno, neviem... Ja som si neskontroloval lístok, lebo sme už meškali pri odchode (lebo vodič) a tak pri prestupe som nemal platný CL.
Akože nedodal cieľovú zónu? Čo bolo na tom CL uvedené? Vodičovi v prvom autobuse povedal pri kúpe CL výstupnú zastávku? Asi najistejšie je vždy povedať naraz výstupnú zastávku a k tomu aj číslo zóny. Či ani to ti nepomohlo? ?
Ozaj, ako sa vlastne vopred doma dá jednoducho zistiť aké číslo má linka premávajúca do konkrétnej obce? Teda viem kam chcem ísť, ale kvôli prehľadnosti chcem vedieť číslo linky, lebo to ma zvonka na autobuse upúta ako prvé. A na zastávke kde budem čakať ide tým smerom (do iných obcí) v tom čase viac autobusov.
Žiaľ pri vyhľadaní spojenia na cp.sk to nie je. Napr. chcem zistiť aké číslo má linka (mnou vybraný spoj) do obce Šenkvice. Tento nemá v poznámke ani to, že "spoje č. X a Y sú zaradené v IDS BK na linku XXY a spoje č. A a B na linku ABC"). Takéto poznámky / vysvetlivky je možné komplikovane hľadať v CP v PDF na http://portal.cp.sk , ale tuším ani tam to nie je uvedené pri všetkých linkách...
Totiž na idsbk.sk sú v časti "Cestovné poriadky" čísla liniek, ale čo keď ja neviem ktorá to ide do Šenkvíc z Pezinka? Mám hádať naslepo, že keď Pezinok je zóna 520 a Šenkvice 530, tak jedno z toho by mohlo byť správne? Môže to však byť aj 545, lebo "môj" spoj pokračuje do obce Vištuk.
Podľa môjho názoru by bolo skvelé keby BID dala na svoj web schému liniek v regióne (podobne ako má MHD). Napr. jednu pre Záhorie, druhú pre okres Senec a pod. alebo jednu spoločnú - vo forme obrázku alebo PDF.
Vlastne na www.openstreetmap.org napravo v časti "Vrstvy" sa dá zvoliť "Dopravná mapa" a vtedy sú na mape linky IDS BK. Lenže pridal to tam nejaký šotouš dobrovoľník alebo niekto kompetentný?
Btw páči sa mi, že na http://bid.slovaklines.sk je mapa zón taká, že keď na niektorú zónu ukážem myšou, tak sa mi okamžite v malom okienku zobrazia všetky zastávky, ktoré do tej zóny patria. ?
Riešením by mohlo byť http://www.slovaklines.sk/region-a-mesto/cestovne-poriadky.html kde sú zoradené linky aj s číslami IDS BK, ale nemajú uvedené všetky obce po trase, ale iba napr. "Bratislava - Malacky - Gajary". Takže na Šenkvice mi to tam našlo iba linky 539 a 545. Našťastie z openstreetmapg.org som zistil, že z Pezinka tam ide linka 535. ?
Vodici Slovak Linesu maju spravidla o to vacsiu tendenciu listok kontrolovat o co mensiu znalost tarify maju ? Mne raz jeden "kontroloval" listok asi pol minutu a po tom sa ma spytal otazku z ktorej vyplyvalo ze nam tusenia ani len o aky typ listka ide.
Máte niekto nasledujúcu skúsenosť z cestovania (s vodičom alebo revízorkou Slovak Lines [SL])? Musíte plánovane prestúpiť z jedného busu SL do druhého. Máte vopred zistený správny CL, ktorý vychádza podľa CP SL nielen zónovo, ale aj časovo do danej zastávky.
V prvom buse si kúpite lístok napr. z regiónu do zóny 100 a jeho platnosť je 120 minút. V buse do ktorého prestúpite dostanete od vodiča registračnú potvrdenku. Tento druhý bus však chytí po trase meškanie a teda napr. na Patrónku prídete už s "neplatným" CL1C, lebo ďalší si kvôli napr. trom minútam neoznačíte ani nepôjdete za vodičom kvôli tomu (hlavne ak vtedy dlhšie ani nemá zastávku). Spoliehate sa na čas podľa CP aj keď ste raz prestupovali, lebo predpokladáte, že v SL v prípade kontroly dokážete preukázať plánovanú jazdnú dobu busu .
Výskyt revízorov hlavne v regióne je v SL určite nižší ako vo vozidlách DPB. Študujú vodiči vizuálne podrobnejšie váš lístok z prvého busu (alebo papierový CL) predtým ako vám vydajú registračnú potvrdenku?
Ozaj a vo vlaku ak použijete lístok IDS BK kúpený pred prestupom v buse SL, tak sprievodca ho opečiatkuje? Predpokladám, že nedá pečiatku (tak ako ani na papierový CL1C).
zdravim.mozno sa to tu uz preberalo mozno nie, ale vie niekto koho napadlo dat elek.informacnu tabulu na elektrickovu zastavku Male Krasnany?Kde za den mozno tak 20 ludi.dakujem
Od toho sa cela tato debata odvinula PP nehovori specificky o ZCP, ale o casovych udajoch v CP: "Záväzné posúdenie časovej platnosti cestovného lístka vychádza z časových údajov uvedených v cestovnom poriadku". Z tohto vyplyva ze ak je odchod z nastupnej zastavky 20:00 a prichod do vystupnej zastavky 20:14, tak nemoze ist o jazdnu dobu viac ako 15 minut!
Navyse, ak by platil tvoj vyklad, ako by si riesil pripady ciest s prestupom, ked ZCP obsahuje len jazdne doby do zastavok bez prestupu?
Cestujuci to moze vediet napr. z vyhladavaca spojenia na oficialnom webe DPB. Ak ti web DPB najde spojenie kde je uvedena jazdna doba 14 minut, revizor nemoze povazovat za jazdnu dobu podla CP 16 minut! Revizor si to moze overit napr. na dispecingu ak velmi chce.
Revizori ziadne tabulky nenosia, vzdy ked sa cestujuci odvolaval na meskanie spoja, tak sa proste vodica spytali kolko meska. Aj v tomto kontexte by teda v praxi pri vykonavani daneho ustanovenia doslo k uznaniu CL, pretoze vodic by revizorom potvrdil meskanie 2, alebo viac minut a revizor by teda uznal platnost CL o dany pocet minut dlhsie.
Pravda je v príspevku 214381. Veď cestujúci ani revizór nemajú ako vedieť o koľko je skrátená jazdná doba večer či v SO/NE. Pokiaľ viem tak revízori majú tabuľky len s najdlhšou jazdnou dobou (teda časom uvedeným v zastávkových CP). Aspoň v časoch keď som jazdil v DPB to tak bolo!
Presne o tomto som hovoril, teší ma, že to aspoň niektorí pochopili ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
anbis