Zo skúseností môžem povedať, že v prípade autobusov môže vodič vystriedať ľubovolný počet vozidiel za službu (ako to koniec koncov na západe aj je). Podmienky akurát sú:
- aby mal vodič dostatočný čas presadnúť z jedného do druhého
- aby všetky vozy jednej značky reagovali rovnako (teda pedále)
- aby upratovacia firma dôsledne čistila kabíny všade (ako spomenul nižšie Solider t. č. je to firma p. Borguľu s celkom solídnym ziskom..)
- aby v každom voze išla nastaviť sedačka vodiča, tak ako to jej funkcie originálne umožňujú a rolety na skle aby neboli pevne priviazané v jednej polohe a omotané 10 km špagátom..
- a samozrejme aby sa zistené poruchy aj reálne odstránili, a nie iba pečiatkou, ako je v DPB tomu už desaťročia...
Vystrieda - Bratislava sa bude posúvať k civilizácii. Preč sú časy červených žiariviek, cedečiek za tesnením predného okna a zložitých zvukových aparatúr, vláčených denne z výpravne na stojanku.
Ale hej, hej. Tie poruchy časom (po viacerých SP či VP) vymizli. Aj keď dosť často som musel nejakú čelusť odbrzdiť a jazdiť z otvorenou. Časom to bola dokonca aj celkom živá súprava (jazda/brzda).
Škodovka sa zo zmluvy o údržbe nevyvliekla, istí pracovníci DPB im k tomu úplne úmyslene a cieľavedome vytvorili podmienky, aby ju mohli vypovedať pre nepripravenosť údržbárenskej základne, lebo s tým bolo od začiatku počítané.
A dosiahli ste niekedy to, aby tá súprava poriadne dobíjala a aby jej vydržali čeľuste viac ako týždeň? Pri normaálnej údržbe na pridelení nezáleží. Alebo máš pocit, že niekde v Mníchove jazdia zničené vraky?
Keďže mám tie vozy aj ja rád, tak dúfam že nikdy nedôjde k tomu že vodič vystrieda viac vozov za službu. Rozhodne to že budú chodiť z ruky do ruky im nijako nepomôže. Voz kľudne môže prestávkovať na konečnej - odber má hlavne vzduchotechnika (kúrenie/chladenie), inak nie je problém. Ono sa to dá aj vypnúť a pred odchodom zapnúť, ale pokiaľ viem vodiči do toho nemajú zasahovať.
Čo bol dôvod, že Škodovka zmluvu na údržbu vypovedala?
Pri ich vychcanosti si dovolím tvrdiť, že čakali, že DPB kvôli financiám zmluvu nepodpíše a keď už k tomu došlo, hľadali spôsob, ako sa z toho vyzuť.
Poruchy na všetkom, čo má na stanovišti DMI, sa dajú zvyčajne prečítať, horšie je, že ich býva také množstvo, že sa to nikomu nechce čítať.?
Keby sa škodovka nevyvliekla zo zmluvy o údržbe, 29 a 30T mohli byť prvá lastovička nepridelených vozov. Mohli sa o ne starať o všetky rovnako a teda aj všetky vozy by mali rovnaké prvky a aj by sa správali úplne rovnako. Čistenie kabíny by zabezpečovala upratovacia firma, ktorá má stále obrovské rezervy.
A neviem ako je to s diagnostikou porúch vozidla počítačom, ale si myslím, že to by mohlo sčasti nahradiť ľudský faktor, teda že už o niečo menej bude treba písať do knihy vozidla, lebo sa to automaticky zistí počítač..
O čistotu sa má starať upratovacia firma. Treba sa opýtať Borguľu, prečo neupratujú poriadne. A základnú čistotu by mal po sebe zanechávať každý vodič bez ohľadu na voz, za ktorého panelom sedí. Pokiaľ to niekoho nenaučili doma, tak to je iba jeho vizitka. Neviem si však ani predstaviť, keďže sa doba posúva pomaly k takým službám, kedy vodič bude meniť viac vozov za službu, kedy by mal stíhať ešte upratovať ten „svoj“.
Pokiaľ ide o tie vozy, určite to na ne má vplyv, keďže tie pevné podvozky sú nejak zvláštne natáčané a cestujúci fajnovo lietajú po voze, ak niekto neodhadne rýchlosť jazdy do oblúku alebo z odbočky do výhybky. A vibrácie sa prenášajú do celého článku.
Dlhé roky som mal 7767+68 a sme sa o to aj starali. To znamená písali poruchy a to aj keď sme museli odstavovať voz 5 dní po sebe na rovnakú závadu. Kabínku sme udržiavali v čistote (podlaha, panel, okno) - v rámci možností.
Pokiaľ niekto jazdí 30 do každého oblúku, tak na voz by to nemalo mať vplyv, ale skôr na trať. Počítam že tie vozy po odjazdení určitého počtu km budú chodiť do ÚD tak ako T3,K2,T6.
To je výsledok toho že tie vozy sú nepridelené. To by bola iná starostlivosť pokiaľ by boli pridelené, aj keď u niektorých ľuďoch by nepomohlo ani toto. Pokiaľ budú nepridelené natrvalo tak to nechcem vidieť ako budú za pár rokov vyzerať, to potom dlho nevydržia.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike
- aby mal vodič dostatočný čas presadnúť z jedného do druhého
- aby všetky vozy jednej značky reagovali rovnako (teda pedále)
- aby upratovacia firma dôsledne čistila kabíny všade (ako spomenul nižšie Solider t. č. je to firma p. Borguľu s celkom solídnym ziskom..)
- aby v každom voze išla nastaviť sedačka vodiča, tak ako to jej funkcie originálne umožňujú a rolety na skle aby neboli pevne priviazané v jednej polohe a omotané 10 km špagátom..
- a samozrejme aby sa zistené poruchy aj reálne odstránili, a nie iba pečiatkou, ako je v DPB tomu už desaťročia...