Reakcia na: Mike #213603:
Nevyhoda s prestupom naviac tu urcite je, ale ani sucasny stav nie je udrzatelny - z Patronky smer Sancova - Zimny stadion / AS Ml. Nivy idu paralelne primestske autobusy, 21 a 63, pricom kazde z toho ma iny (alebo nahodny) interval, na roznych zastavkach stoji / nestoji / alebo sa nastupuje z ineho nastupista, prirodzene prestupne uzly su vynechane (napr. SAV / Nam. Fr. Liszta pre primestske autobusy, zast. Sokolska).Takze nahradenie sucasneho stavu jednou nosnou linkou (bez ohladu na to, ci autobusovou, alebo trolejbusovou) by podla mojho nazoru mohlo byt logickym krokom.
Ak ale ano, tak koncepcne, to znamena nie nejaky prestup pri Tesco Lamac "kdesi v poliach", ale napr. na Patronke, z ktorej by sa mohol vybudovat realny terminal s ukoncovanim mestskych aj primestskych autobusov a dostupnostou zeleznice (tzn. ciastocne aj v novej polohe, napr. medzi Lamacskou cestou a ul. Pri suchom mlyne).
Ike
Garantovaný prestup je však kvôli tomu, že dochádza k nútenému prestupu podstatnej časti cestujúcich, t.j. vodič L41 mal čakať aj 10 minút (okrem prípadu, keby L64 vypadla), pretože ak by L41+L64 boli jedna linka, ten ojedinelý cestujúci, čo ide zo ide z Hauerlandu na Šafranovú by čakal tiež. A stále platí, že naštvanie jedného cestujúceho situáciou, ktorú dopravca nevie ovplyvniť, je menšie zlo, ako naštvanie celého autobusu nerešpektovaním garantovaného prestupu.
Iste, je možné operovať tým, že čakaním na L64 z mesta by nestihla L41 zniesť cestujúcich dole na L64 idúcu do mesta, ale stále sú možnosti
- L64 v smere do mesta ignorovať z ohľadom na to, že je popoludňajšia špička a že v smere na Drotársku ide podstatne viac ľudí ako z Drotárskej,
- L64 v smere do mesta dispečingom zdržať na Hroboňke, pretože je prioritne určená pre ľudí z Drotárskej a nie pre jedného cestujúceho z Lovinského
- v ríši snov operatívne zapojenie (ak to umožňuje CP) prestávkujúcej 147 do zvozu cestujúcich z Drotárskej (prestávka L147 je 25 minút, jazdná doba L41 je 5 minút, kapacitne problém byť nemôže, ak supluje spoj, ktorý ide proti smeru špičky).