To by to ti predajcovia najprv museli chciet predavat Alebo by niekto (zrejme mesto) musel prist s iniciativou ako ich motivovat drzat taketo malo ziadane listky.
Na akukolvek cestu ktora nie je vopred preddefinovana. V minulosti to bola napriklad trasa Malacky - Senec cez Babu, Modru a Blatne, ktora v urcitom case skutocne je narychlejsiou trasou z Malaciek do Senca (podla vyjadrenia SL mala byt tato trasa dopracovana do PP.. ci aj je, to netusim, ale ak aj ano, stale to riesi len tento konkretny pripad a nepochybne by sa dali najst ine). Dalej si nevies zakupit listok s platnostou presahujucou pocet minut "priradeny" prislusnej zonovej platnosti, takymto pripadom bol napr. cestujuci ktory tu kedysi pisal, ze cestuje na zmeny z Luznej do VW - cesta MHD trva 35 minut (idealne), cesta SL asi 20+ a prestup tiez nie je okamzity, cize by potreboval 5 zonovy listok ktory plati 90 minut a nie len 60. Tento pripad sa da ocheatovat kupou listka o zonu dalej, ale kolko ludi to napadne? Dalej su to pripady nelogickeho trasovania (cesta oklukou) a podobne.
Rozhodne nie je pravda ze u vodica SL sa da kupit listok na akukolvek cestu (a este aj to co sa kupit da casto nevedia vydat).
To co navrhujes by velmi nepomohlo, pretoze tych predajni DPB je minimum. Bud si ten listok niekedy kupis vopred, alebo budes pouzivat karnet. Vhodnym riesenim by bola jedine mobilna aplikacia, alebo regionalny SMS listok, ale zial napriek tomu ze sa u dopravcov investovalo do obnovy vybavovacich systemov, na toto sa nemyslelo.
Ak ti pri nástupe do regiobusu ešte lístok platí (o čom pri 15 min. a možno aj 30 min. lístku pochybujem), tak máš stále možnosť cestovať s ním v regiobuse po meste až vyčerpania časovej platnosti. Tak sa možno dostaneš až niekam do Lamača a tam si prídeš k vodičovi kúpiť lístok na zvyšok cesty.
To čo porovnávaš vyššie je presne ten istý spôsob, ako keby si si miesto jedného 60-min. lístka kúpil dva 30-minútové, pričom pri tom druhom by si chcel doplatiť len zvyšných 30 centov, lebo prvých 90 si už zaplatil.
Ak by aj existovali v predpredaji 7 a viac zónové lístky, dostal by si sa k nim rovnako nekomfortne, ako sa k nim dostaneš dnes. Ba, povedal by som, že ešte horšie, keďže DPB má len 8 predajní, zatiaľ čo multifunkčných automatov je 13 (len v Petržalke je ten pomer 3:1). Otváracie hodiny radšej ani porovnávať nejdem. Onedlho pritom pribudne ďalších 8+5 automatov. V žltých automatoch by tieto lístky tak či tak neboli, nakoľko to nie je technicky možné a DPB za posledných 5 rokov neinvestoval do ich údržby takmer nič, preto aj snaha zdvojnásobiť možnosti voľby stroskotala na nezáujme (a tiež na peniazoch).
Avšak keď som niekde v Petržalke, tak nemám prístup k multifunkčným automatom ani staniciam, a mikomat mi predá len 6zónový. Stále nemám 7 a viac zónový, teda si musím kúpiť 15 či 30´ lístok na AS, tam nastúpim do regiobusu, vypýtam si lístok do Malaciek, a zase zaplatím dvakrát za zónu 100 a raz za 101 (a ďalej), pričom ja už MHDčkou nebudem cestovať, MHDčkou som už docestoval za samostatný dvojzónový 15/30´ lístok. Cestujem už len regiobusom z mesta von.
Tak v takomto prípade by som prečo mal ešte dvakrát platiť za 100-ku v regiobuse, keď som už raz za ňu platil samostatným dvojzónovým jednorazovým lístkom? 100-ka je zdvojená, lebo rozsah dopravy a MHD... ale keď ja som už tú MHD využil na úseku Petržalka - ASMN?
- DPB by mal predávať celý sortiment
- krádež v regiobusoch, lebo povinne zdvojená 100-ka bez ohľadu na to, že či ešte pred nástupom som využil alebo nevyužil služby MHD;
alebo keď mi ešte platí lístok pri nástupe na AS (minúty), ale mi vyprší platnosť ešte na území mesta - aj tak si musím kupovať lístok už z AS so zdvojenou 100-kou, a tým pádom pokým nevyprší platnosť predošlého lístka, ja vlastne mám 100-ku zaplatenú až trikrát.
Uz vidim to oznacenie listka za Zahorskou Bystrici v nabitom spickovom buse do Stupavy. Existuju podstatne krajsie riesenia ako tieto provizoria, ktore by zas museli byt odlisne podla dopravcu (alebo u ZSSK budes vybiehat z autobusu?). Nehovoriac o tom ze nadvazovanie PCL sa nemusi vzdy diat na hranici zony. Co ak bude cestujuci s PCL po 215ku, ktory pojde po praci v BA nieco vybavit do Malaciek busom co v 215ke nestoji? Ako mu to oznaci listok? Riesenie kombinacie cestovnych listkov musi byt univerzalne aplikovatelne, napriec dopravcami a trasami. Nie ze bude osem roznych sposobov ako to nadvazovat a stale niektore kombinacie nebudu pokryte.
Mimochodom, keby sa na SL tlacilo aby dodrziavali tarifu, tak skor ci neskor evidencne listky budu musiet zrusit, alebo aspon upravit, lebo v ich dnesnej podobe proste niektore kombinacie ktore su v sulade s tarifou IDS BK nevydaju.
- v predajniach DPB, kde majú v ponuke cestovné lístky na 2 až 5 zón,
- v predajni Slovak Lines na autobusovej stanici Mlynské nivy, kde ponúkajú kompletnú ponuku cestovných lístkov na jednu cestu,
- v predajniach ZSSK, kde majú v ponuke kompletnú ponuku cestovných lístkov na jednu cestu,
- v predajných automatoch na zastávkach MHD, ktoré poskytujú predaj cestovných lístkov na 2 až 6 zón,
- v predajných automaty v obchodných centrách, ktoré majú v ponuke kompletnú ponuku cestovných lístkov na jednu cestu,
- u províznych predajcov, ako sú napríklad novinové stánky, kde majú v ponuke vybraný sortiment z cestovných lístkov na 2 až 5 zón,
- vo vozidlách regionálnych autobusov si môžete zakúpiť cestovný lístok na ľubovoľnú cestu.
Ono, keby SL nepotreboval tie ich evidenčné papieriky, tak by sa to dalo krásne tak, že na hranici zón by sa zmenilo v OCL číslo a cestujúci by si označil lístok počas jazdy.
PP IDS BK stanovuje ze kombinovanie CL je mozne za podmienky dodrzania ich platnosti a oznacovania. Tie nemas ako dodrzat (bez variantu s doplacanim zony navyse), tak aby si zaroven dodrzal pravidlo ze medzi dvomi zonami musis mat listok pre predchadzajucu aj nasledujucu. Do toho este narazis na tupy odbavovaci system Slovak Linesu a uz je to uplne dokonale.
Kombinovanie listkov je v IDS BK absolutne nedoriesene. Pritom sa stacilo pozriet 130 km severovychodne, kde to maju jednoduche a univerzalne pouzitelne riesenie (hoci treba dodat ze neumoznujuce kombinaciu dvoch JCL - ale to nepovazujem za problem, cestujuci si priamo kupi listok na celu trasu). Ale to by najprv muselo byt zadanie sirsie ako "spustite nejaky IDS a nezaujima nas co to vlastne bude" a jednak by Slovak Lines musel upustit od odbavovacieho systemu ktory od svojej obsluhy nevyzaduje znalost tarify.
Velka chutovka je napriklad ak ma cestujuci trojdnovy listok pre Bratislavu a chce ist so SL jednorazovo napr. do Pezinka. Riesenie bez opatovneho platenia zony 101 prakticky neexistuje.
Vodic ti nema ako vydat "nadvazny listok". Ak sa preukazes listkom z MHD tak ti plati pre cestu potial pokial plati. Najneskor v tej zastavke si povinny si kupit dalsi listok ak chces ist dalej.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec
Ono, keby SL nepotreboval tie ich evidenčné papieriky, tak by sa to dalo krásne tak, že na hranici zón by sa zmenilo v OCL číslo a cestujúci by si označil lístok počas jazdy.