Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #212113:
Ja by som ako realista (a tým pádom pesimista vo vzťahu k Bratislave) predbežne uvítal, keby DPB dokázal do palubákov zapracovať aspoň odklonové trasy pri električkách, kde je veľmi malé množstvo možností. Zisťoval som ako je to v Prahe a mal som možnosť si to overiť hneď 2. januára cestou na ohňostroj z Palmovky k Pražskej tržnici električkou č. 10, ktorá bola odklonená na Trojský most z dôvodu auta v koľajisku pri Bulovke - samozrejme sa korektne zobrazovali odklonové zastávky bez aktívnej spolupáce vodiča, hoci šlo o operatívny odklon.
Reakcia na: Vladimír #212108:
Presne takéto zobrazovanie by som uvítal v nových električkách... + všade ,kde sa vyskytnú už LCD info panely.
Reakcia na: S499.1023 #212112:
Áno, je to tak. Nemeckí Švajčiari majú podstatne vyššie nároky na informačné systémy ako tí francúzski (kým prví už roky kupujú do vozov len LCD, druhí sa aj dnes v nových vozoch často uspokoja s jednoriadkovým LEDom).

Lausanne je prvé frankofónne mesto, kde som registroval snahu doháňať zameškané. Tým, že LCD-čka zavádzali až teraz, siahli už po riešení so širokouhlými obrazovkami softvérovo rozdelenými na dve. V jednom čase tak cestujúci môže vidieť najbližšie zastávky i prípojné spoje, kým nemčúri majú už "zastarané" striedanie dvoch slajdov na jedinej obrazovke.

Bratislava má v 29/30T obrazovky ako má Lausanne, preto som výnimočne prezentoval ich rozvrhnutie informácie. Samozrejme ide o princíp, grafiku si môže DPB vymyslieť inú.
Reakcia na: Vladimír #212108:
Nehovoril si, že v nemeckej časti Syročokoládobankohodinkolandu sú tie informácie ešte lepšia, ako v žabožrútskej?
Reakcia na: Mike #212109:
Aha, takže Ámosov príspevok mám chápať tak, že jeho ženu trolejbusár nepreviezol ale ona neskoro zvonila kvôli posunutému hláseniu? Každopádne by si mal DPB dať to hlásenie do poriadku, u iných DP takýto problém nevzniká a nemal by ani u DPB, keby sa hluchoslepo nespoliehal na GPS ale zachoval aj dráhové a dverové kritérium.
Reakcia na: Mike #212109:
Môžem potvrdiť, obzvlášť linka 207 veľmi ojedinele hlási zastávky správne. A ak náhodou hej, na Valasskej v smere RD alebo na Hrade v smere VN sa to vždy rozhasi.
Reakcia na: S499.1023 #212105:
Nové palubáky prehadzujú zastávky dosť náhodne (podľa GPS polohy, ktorá často nesedí), a zvlášť pri sérií zastávok na znamenie v krátkej vzdialenosti posebe, aké sú na Mudroňovej, je ten informačný systém na dve veci. Takže tam by mal vodič ručne prehadzovať zastávky, aby to hlásilo tak ako má a hlavne tam, kde má.
Reakcia na: 810zssk #212098:
Tak keď sa dostavíme na Hlavnú stanicu Juraja Jánošíka, tak tam nájdeme na LCD displejoch odchody vlakov a radenie vlakov - to sú také údaje, ktoré aj v Lipsku alebo Frankfurte nad Mohanom majú na papieri, keďže sa menia max. štyrikrát ročne (ale v 99% len raz ročne), ale naša uplakaná podfinancovaná železnica si to musí na stanici, ktorá nemá bezbariérový prístup napriek tomu, že prebehla modernizácia (vozenie invalidov a kočíkov v nákladnom výťahu so sprievodom nevrlého nádražníka, nepovažujem za riešenie), nakúpiť LCD displeje (a to v čase, keď boli ešte pomerne drahé)
Reakcia na: Ike #212101:
Urcite suhlasim ze existuju lepsie moznosti vyuzitia ako fotky, ale zrovna mapu nepovazujem za spravnu volbu. Prestupy, naopak, jednoznacne ano.
Reakcia na: Ámos #212091:
A čo má znamenie vodičovi spoločné s palubákom? Treba napísať sťažnosť, obsluha tlačidla "Znamenie vodičovi" ako aj rýchlosť a obsluha dverí sa v palubnom počítači zaznamenávajú, takže to môže byť vyriešené bleskovo.
Reakcia na: Ike #212101:
Ten displej nie je dostatočne rozmerný na zobrazenie mapy a už z princípu je vhodný najmä na zobrazovanie dynamických informácií a nie mapy.
V modely, po interiéry, na LCD panely - to je všetko podľa vzoru v (plytkom) tunely?
Reakcia na: gejza #212089:
Ajajáj, v modely, s tvrdým 'y'. Au! ?
Reakcia na: 810zssk #212099:
Je to sci-fi, ale pokojne by sa to dalo zlúčiť do jednej grafiky. A využiť na informovanie o prestupoch a pod. Pokojne by to šlo prepojiť s dátami, ktoré sa využívajú na virtuálnu tabulu. Ten displej je obrovský a podľa mňa je veľká škoda využiť ho iba na jednoduché zobrazovanie nasledujúcich zastávok a historickej fotky.
Reakcia na: Ike #212096:
Súhlasím... mapu liniek stále na displeji a napríklad odchody ostatných liniek zo zastávky v ktorej tram zastavuje budem písať nejaký zriadenec kriedou nad dvere. ?
Reakcia na: Ike #212096:
A kde ju tam chces zobrazovat stale? Namiesto udajov o aktualnych zastavkach, event. prestupoch? Ci na tom zostavajucom stvorci?
Reakcia na: Ike #212093:
Papierova mapa je na tieto ucely podstatne vhodnejsia ako displej. Displeje su umiestnene tak aby ich videli cestujuci z dialky. Naopak, mapu spravidla pozeras z blizka, lebo potrebujes detail - stat pod displejom s vylomenym krkom neni to prave orechove.

Osobne mam problem si vobec spomenut na nejaku prevadzku kde by sa schema liniek riesila displejom.
Reakcia na: david1 #212095:
Na tom LCD panely by mala byť zobrazená mapa stále. Na historické fotografie máš múzeum, túto stránku, alebo skupiny na facebooku ? To je naozaj ťažké pochopiť, že doprava má byť čo najviac prispôsobená cestujúcim?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.