Na tom LCD panely by mala byť zobrazená mapa stále. Na historické fotografie máš múzeum, túto stránku, alebo skupiny na facebooku ? To je naozaj ťažké pochopiť, že doprava má byť čo najviac prispôsobená cestujúcim?
A čo keď máme plnografické panely, keď si nestihneš pozrieť informácie . Mapa električkovej siete nijako neškodí interiéru. Viem si tam predstaviť rovnaké ako sú napr. v T6 .
Máme plnografické LCD panely a budeme lepiť mapy po interiéry? Ďakujem. Radšej tam uvidím interaktívnu mapu s polohou vozidla, ktorá môže z času na čas odzoomovať na celú sieť a späť.
Tieto zmeny vsak predpokladaju, ze vodic dokaze pracovat s palubakom.
Lebo ak moja zena, trasy neznala, zvoni na zastavke na znamenie Cerveny kriz v dostatocnom predstihu, no ocitne sa na Budkovej niekde bude chyba.
A co takto kupit nieco nove a kvalitne ako zo starej herky vyrabat voz, ktory poriadnu pracu neurobi?
Ak mame stvoky milionov € na nove elektricky a trate, tak tych par milionov na riadnu podbijacku a brusku sa urcite najdu. Dokonca by sa to dalo urcite zviest spolu s reko udrzbovej zakladne a trati ako sucast projektu.
včera som dal na FB stránku DPB túto otázku:
Dobrý deň, mám otázku - akým spôsobom je vyhodnocovaný efekt zmien zastávok z bežných na zastávky na znamenie ? Bola vypracovaná nejaká analýza za účelom vyčíslenia úspory pohonných hmôt, zníženia časových strát, prípadne iných úspor ? Ak áno, kde by sa cestujúca verejnosť mohla dopracovať k jej výsledkom ? Budú/Boli tieto výsledky prezentované aj verejne ? Vopred ďakujem za odpovede a ostávam s pozdravom. Peter
dnes dali odpoveď:
Dobrý deň, analýza bola v rámci interných odborných útvarov vypracovaná. Pri analýze sa vychádzalo z plánovaného počtu zastavení na zastávkach MHD a rozdielu plynulého a spomaleného prejazdu a prejazdu zo zastavením a rozbehom. Táto analýza závisí od mnohých faktorov, ktoré v modely nemožno predpokladať/presne kvantifikovať (zmena chornometráže – zmena zaradenia sa vozidla po rýchlejšom prejazde zastávkou na cyklus svetelnej signalizácie, zvýšenie rozptylu jazdných dôb, vývoj cien PHM/energií...). Z uvedeného vyplýva, že potenciál na úsporu pri zavedení zastávok na znamenie existuje, avšak je ovplyvnený v súčasne dobe nepredvídateľnými/neodhadnuteľnými faktormi. Aj napriek tomu je odborný odhad na úspore PHM/energií na úrovni cca 200 000 až 250 000,- €. Analýza bola vypracovaná len ako pracovná verzia DPB, a.s.
Mapa liniek sa môže pokojne vytlačiť a nalepiť na stropy, príp. steny električky, no nie v tom mini formáte, ako to je v niektorých spojoch, ale riadne veľké, dobre čitateľné aj z jedného metra
Kebyze DPB ide o zlepsenie kvality, tak tam miesto obrazkov v rotacnom intervale 20 sekund da napriklad aktualnu polohu vozidla (na mape) a pripadne zoznam prestupov na dalsej zastavke + napriklad oznamy o vylukach na tu druhu polovicu (mne ako cestujucemu tie "mile obrazky" lezu krkom kedze som ich uz videl milion-dvestokrat) Ale §nikdysatotaknerobilo.
Tie obrazky su sice fajn, ale naozaj uz ich asi kazdy pozna naspamat a maju nulovu informacnu hodnotu. Mali by na jednu polovicu displeja dat mapu s realnym zobrazenim polohy a trasy elektricky, a na druhu zastavky, vonkajsiu teplotu a pripadne informacie o vylukach novinkach dpb atd... Resp., ak planuju tie displeje vyuzivat na reklamu tak nech tam radsej nechaju tie obrazky. ?
Informačné obrazovky v nových električkách sú veľmi fajn. Nedostatok vidím v tom, že mapa tratí MHD sa zjaví na tak krátku dobu, že sa ani bratislavčan, nieto cudzinec, nestačí zorientovať. Navrhujem, aby sa ľavá polovica obrazovky s aktuálnym zobrazením zastávok zúžila (aj tak je tam veľa prázdneho miesta) a na pravej strane obrazovky bola namiesto obrázkov električiek (ktoré pravidelný cestujúci už pozná naspamäť a cudzincovi to neprináša žiadnu informáciu) umiestená mapa trás MHD.
Kludne by som si vedel predstavit take zastavky na pokracovani petrzalskej trate. Ale jednej veci stale nerozumiem aj v tomto pripade. Preco tie automaty nemozu byt pod pristreskom? Na to je nejaka protipoziarna norma, alebo nejaky iny nezmysel?
Takže teoreticky do konca februára/začiatkom marca by mohla začať premávka električiek do Petržalky? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike