Tak to netuším, veľa. Ale väčšina staníc má vzostupné 4 tóny (Žilina), potom tá bratislavská, potom sú miestne špeciality (v okolí Tatier a na východe), a potom sú extra-špeciálne, ktoré sa používajú len na jednej stanici (Košice - Na košickej Turni, Nové Zámky - meďersko-zámocké piesne, Galanta - tóny zo skladieb Z. Kodálya...) - oni pošlú tóny, a u ŽSR naprogramujú a pošlú naspäť, a začnú používať v rámci INISS-u.
Račiansku zvučku som ešte nikde inde nepočul (v Pezinku možno?), trnavská sa zas používa aj myslím v Cíferi a v Báhoni, asi odtiaľ ich ovládajú - tipujem.
No a potom sú zvučky pred živými hláseniami, ako v Bernolákove, ale v Senci nikdy napr. nemali zvučku, a myslím ani v Sládkovičove.
Hmm a tých zvučiek je v okolí Bratislavy (prípadne na Slovensku) asi koľko? No a ja som v mojom predchádzajúcom príspevku písal o Sládkovičove. ? Svätý Jur a Rača majú zvučky, ktoré inde nie sú?
Napr. Bernolákovo (má príjemnú zvučku), Senec (nemá zvučku, občas si omylom zapnú mikrofón a počuť ich štebotanie, rozhovory), aj Sládkovičovo má živé hlásenie.
V Kútoch je systém HAVIS, inde INISS.
Bratislava-Vinohrady je riadené z Hlavnej stanice. Svätý Jur z Rače - preto majú indentické zvučky... atď.
Má niekto prehľad kde v okolí Bratislave (príp. aj v meste ešte?) existuje živé hlásenie o príchodoch / odchodoch vlakov? Prekvapilo ma, že nielen niekde na dedine, ale aj v malom meste to existuje. Hádajte, ktoré mesto v Trnavskom kraji myslím? ?
Ak správne tomu rozumiem, hlásenie vykonáva zamestnanec dopravnej kancelárie, ktorý je zo ŽSR. A ako je možné, že v Kútoch vopred nahraté hlásenia hovorí mužský hlas zatiaľ čo na väčšine iných staníc je to známy vždy rovnaký ženský hlas? To koľko verzií vopred nahraných hlásení na staniciach na Slovensku existuje?
Videl som sorku slovaklines ktorá dostala gule o 3-4 sekúnd skôr ako autá. Pravdepodobne je v tom pruhu slučka, takže tá zaregistruje aj 10 metrový náklaďák keby v tom pruhu išiel...
To, ze sa vodici striedaju na trati sa nevylucuje s tym, ze voz voz moze byt niekomu prideleny a dany na zodpovednost.
Aj v inych odvetviach sa niekedy pouziva to, ze k nejakemu stroju sa prideli zodpovedny pracovnik. A predstav si, ze funguju napr. vo stvorzmennej prevadzke. (Navyse mozno napr. aj s brigadnikmi.)
Zodpovedny zamestnanec s priplatkom je zodpovedny za vcasne hlasenie poruch a cistotu. Ostatny zamestnanci su iba zodpovedny sa nespravat ako prasata k danemu vozu.
Veď na toto som nedávno Dávidovi odpovedal. Jazdiť s jednosmernými v zostave PX je núdzové riešenie, pretože vždy v danom smere jazdy zostane prázdny zadný vozeň. Zostava PX má význam len u časti Várii v Olomouci, na linke, ktorá je dočasne bez obratiska a potom v BP, kde sú T5 v obojstrannej verzii a vzhľadom na ich zvyklosti by sólo nemohlo jazdiť, pretože majú väčšinou iba úvraťové konečné, preto sa v zásade radia do PX (dvojice) alebo v prípade trojíc tak aby boli krajné vozne natočené PX.
(Naše T5 sú u nich vlastne iba kompromis, pretože oni uznávajú v zásade iba obojsmerné.)
Keďže na križovatke je dynamické riadenie, tak sa správa ináč, keď je v buspruhu autobus. A to tak, že vtedy mu skáče signál voľno o pár sekúnd skôr ako autám zelená (resp. žltá).
A práve preto píšem, sú podniky s ďaleko horšou údržbou a funguje to.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike