Keby sa páni z BDD boli inšpirovať aj v Prahe, tak tu sa taký lístok označuje hneď pri nástupe a platí tam pravidlo časovo aj pásmovo posunutej platnosti CL.
Pozrel som to Viničné podrobnejšie: Autor tam porovnáva cestovné priamym spojom (stará cena) so spojom, ktorý ide obchádzkou cez Slovenský Grob (nová cena). Medzi nimi bol aj podľa kilometrickej tarify nejaký rozdiel.
Áno, sú dlhodobo vodiči (aj) u električiek, ktorí robia iba delené služby. Väčšina (ak nie všetci) sú tam z vlastnej iniciatívy, lebo im to najlepšie vyhovuje.
Na Facebook stránke Slovak Lines ma šokoval príklad zdraženia cestovného pre ľudí, ktorí začínajú svoju cestu v Pezinku a cestujú do obce Viničné. Pri platbe dopravnou kartou ide o zdraženie z pôvodných 0,45 € až na 0,81 €. To je neuveriteľńých 80%! ?
Presne nad týmto som sa zamýšľal: ak si kúpim 8 zónový lístok a budem si jazdiť krížom krážom po kraji s prestupmi, kto mi ako zistí, že som neprekročil 8 zón? Rozumiem, ze takýchto prípadov asi nebude veľa a pre dopravcov to nemá zmysel ošetriť (náklady by boli vyššie ako samotná škoda), ale aj tak
Lenže ak ho označíš ešte vo Vajnoroch (zóna 101), tak ti bude platiť len po Čiernu vodu (2 zóny - 101+610), a teda nie až do pôvodnej časti obce Chorvátsky Grob (zóna 525).
Takže BID a DPB poskytli rôznu odpoveď k jednej záležitosti. ? Z DPB ti to poslali z infocentra alebo z odboru tarifných služieb (odbyt cestovných lístkov)?
Podľa mňa je logickejšia odpoveď zo strany BID. To by zároveň znamenalo zachovanie súčasnej ceny cestovného na mimobratislavskom úseku na linke 525.
Písal som otázku ohľadne kombinácie PCL a CL1C pri ceste zo zóny 100 do Chorvátskeho Grobu, ak PCL je platný iba v zóne 100,101.
Vyjadrenie BID: "Ak cestujete linkou 525 prevádzkovanou Dopravným podnikom Bratislava označte si 2 zónový regionálny lístok po prvej zastávke v zóne 610, tak aby ste mali na lístku označenú zónu 610. Toto však nie je štandardný postup ale Dopravný podnik zatiaľ nevydal stanovisko k tejto veci."
A DPB: "Lístok sa označuje od konca zóny 101, čiže keď autobus opúšťa zastávku Vajnory. Na cestovných poriadkoch je vyznačené v ktorej zóne sa zastávka nachádza. V tomto prípade by vám mal stačiť lístok na 15 minút , ktorý platí pre 2 zóny."
Len 1 otázku: dajú sa u električiek ešte stále aj dnes prideľovať delené služby? Lebo sú vodiči, ktorých vídam často na delenej 6+9 (tí ktorých som vídaval pred letnou výlukou sú na tejto linke aj teraz po jej obnovení). Na celodenke som ich ešte nevidel (s výnimkou nedávnej výluky). Rovnako týchto "delenkárov" som videl robiť ešte na jar striedačov na staničných linkách či 5ke, čo sú tiež delené služby. Ak áno, je to na požiadanie toho vodiča, alebo ho na prevádzke tak preradia?
Mňa by zaujímalo ako sa bude riešiť situácia už niekde nižšie spomenutá, ktorá sa bude pomerne často opakovať. Konkrétny príklad Senec aut.st. - Lúčanka. Lístok na 6 zón platný 90min. Čistý čas jazdy je cca 60min + 10min na prestup = 70 min. Ak bude zdržanie u SL 20 min a viac (zápcha pri semafore pri Metre) poprípade sa pridá zdržanie na prístavnom moste a v Petržalke ma chytí revízor už s neplatným lístkom, som povinný zaplatiť pokutu ?
Neodolal som a dnes som si kupil jeden Karnet ?
Postrehy:
- V predajni na Mlynarovicovej mala tetuska velky stres z toho ze Karnet nevie nablokovat. Tahak vytlaceny z pokladne nepomohol. Listok teta predala, poznacila si ze ho nablokuje zajtra.
- Vyrobne cislo listka obsahuje strasne vela nul a konci na 2201. Ocividne som v tejto predajni prvy
Ak to tu bude niekto z IDS citat, pri dotlaci by som urobil drobne zmeny
- pouzil papier s trochu vyssou gramazou
- oddelil jednotlive kupony v mieste zhybu tenkou ciernou ciarou. V pritmi predajne mi nebolo jasne kde listok prehnut aby sa zmestil do penazenky
Ocenujem ze miesta kde sa listok sklada su predrezane pre presnejsie zlozenie ?
Karnet som nekupil preto ze vyhodnejsi, alebo lacnejsi. Obrovsku vyhodu vidim v tom ze na jeden listok moze cestovat viac osob, alebo si vyskladat skoro akykolvek listok. Nemusim nosit zasobu roznych rypov v penazenke. Keby sa dal vyskladat 15 minutovy listok, bolo by to dokonale.
Dnes som otestoval cestu z Lamača do Stupavy a späť na jednorazové cestovné lístky: Na zastávke Vrančovičova som si označil 15-minútový (0,70 €). Nahlásil som, že idem na "Stupava,,ZŠ". Vodič mi však dal registračnú potvrdenku pre 2 zóny platnú až 30 minút od označenia. ? Výstupnú zastávku tam mám uvedenú "Stupava,,aut.st." a presnú platnosť zodpovedajúcu tým nesprávnym 30 minútam.
Vy čo máte praktické skúsenosti s použitím jednorazových CL pri prestupe z iného vozidla do Slovak Lines: Ak by som napr. o 17:15 h nastúpil v Lamači s 30-minútovým pre 2 zóny (0,90 €) označeným inde už o 17 h, tak vodič by mi iba na základe vizuálnej kontroly vystavil registračnú potvrdenku na akú časovú platnosť (dokedy)? Skúmal by aj v ktorej zóne som ho predtým označil? Vytlačené údaje na lístku nedokáže automatizovane spracovať šedý strojček ani červený označovač?
Cestou späť do Lamača mi označovač odmietol lístok označiť (aj keď lístok išiel dovnútra strčiť menej aj viac hlboko). Skúsil to aj vodič a ani jemu sa ho nepodarilo označiť. Nie som si istý: Zdá sa mi, že vodič vydal registračnú potvrdenku, ale následne ju pokrčil a odložil mimo [možno ju však ani nevytlačil]. Povedal, že dobre a nechal ma cestovať s neoznačeným cestovným lístkom a bez registračnej potvrdenky. ?
Logicky by som očakával umiestnenie označovačov v autobusoch Slovak Lines na rovnakých miestach, ale SOR-ka ho má bližšie k dverám pri prvých sedadlách a vysokopodlažný Crossway bližšie pri vodičovi pri prednom skle.
Z Bratislavy možno sú meškania max. 15-20 min, áno, ale ráno do Bratislavy sú spoje, ktoré áno! - každý deň, pravidelne meškajú 30-60 min. Nie je to výnimočnosť, skôr by som povedal, že autobusy na Nivy meškajú minimálne tých 15-20 minút vždy.
Integrovaná doprava dnes: niekto sa hodil pod REX v raňajšej špičke pri Pustých Úľanoch okolo 6:40, vlaky nechodili vôbec hodinu, po hodine po jednej koľaji najprv R, potom REX (teda úsek Sládkovičovo-Bratislava, v IDS BK stále bez obsluhy), až po nich Os po skoro 2 hodinách, teda najskôr okolo 8:30. Informáciu o nehode na žel. zastávke sme dostali od rušňovodiča z Bratislavy do Šale. Na infolinke ZSSK nám odporúčili autobus, lenže po 6:50 už autobus nechodí, len o 7:45, aj to diaľkový, ktorý neberie cestujúcich za 3 €. Po ňom len o 9:22. Takže húfy ľudí zo stanice naspäť, prichádzajúci sa otáčali a masovo sa vybavovali odvozy na autách, lebo verejná doprava je v raňajšej špičke nepoužiteľná pre jednu nehodu na trati, aj to len na jednej koľaji. Tie dve autobusy s odchodmi o 7:28 a 7:30 ? chodia na seneckú stanicu, ako návoz k vlaku do Bratislavy, ktorý však nešiel tiež. Prípojný autobus na AS Senec do BA samozrejme odíde o 7:30.
Ešteže dnes neboli také strašné zápchy a trvala mi cesta 25 km 2hod 45min.
Zastavovanie SL na Prievozskej v smere do Slovnaftu je novinka, neviem či tohto CP alebo predchádzajúceho. Pokiaľ sa na to dostatočne dôrazne upozorní verím, že sa to vyrieši.
Mna skor hneva ta Prievozska, pretoze autobus SL prekaza MHD. Keby zasiel normalne k oznacniku, tak za nim iduci bus MHD si necha 3m odstup a moze to prirazit az k nastupnej hrane. Takto blokuje aj jazdny pruh...
Chapem ze Pazitkova je tam historicky, ale nech mi nikto netvrdi ze by bol problem ju presunut blizsie. Ved od zastavky MHD po prvu krizovatku je skoro 60 metrov, chodnik je tam siroky ako nastupiste elektriciek Farskeho, nevidim problem. Aj oznacniky Pazitkova su len docasne, podla betonovych patiek. Ano, bolo by treba naliat 10 m2 betonu a presunut budu.
To sa stalo mne.. zo Stupavy meskanie 12 minut, v Zahorskej Vsi predcasne ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike