Samozrejme suhlasim, rozhodne sa daju najst uspory inde ako v nevypravenych spojoch. Ale kedze hlavne mesto nedovoli upravit vzkm podla toho kolko si moze dovolit zaplatit a DPB by nemal donekonecna vytvarat stratu, tak sme v uzavretom kruhu, z ktoreho je uniku pre DPB len tym sposobom ze vypravi presne tolko spojov, aby pokrylo magistratom zaplatene vzkm. Zaplatene, nie objednane.
100% vlastnikom DPB je hlavne mesto a to rozhodne o pouziti zisku. Ak si ho odpise z dlhu, budis, ale nerozhoduje o tom predstavenstvo ani riaditelstvo DPB, ale valne zhromazdenie.
Ale na druhej strane si úprimne myslím, odhliadnuc od tunajších snáh o vylepovanie posmešných plagátov, že nevypravenie spojov nemá so šotoustvom nič spoločné. Je to vážny prešľap a myslím si, že dopravca by nemal spor s objednávateľom služieb prenášať na cestujúcich. Obzvlášť ak sa jedná o čosi vyšší princíp ako v prípade bežného obchodného vzťahu. Výzvou MHD nie je ani tak presun cestujúcich z IAD do MHD, ale udržanie aspoň tých cestujúcich MHD, ktorí sú dostatočne solventní na prevádzku vlastného osobného automobilu. Tým, že pravidelne nevypravia konkrétny spoj dosiahnú presný opak. Losovanie čierneho Petra v podaní náhodne nevypraveného spoja mi tiež nepríde profesionálne. Ak má DPB zisky, mal ich využiť na pokrytie straty spôsobenej hospodárením mesta a spor s mestom riešiť inak.
Vzhladom na to, ze mesto Bratislava dlhuje DPB 16 mil€, cize asi pol miliardy korun, je celkom obdivuhodne, ze DPB skoncil so ziskom. Aj ked aj za cenu nevypravenych spojov.
Myslel som, ze ty budes jeden z tych ktory to pochopia. Nepovazujem ta za soutosa.
Najstaršie busy čo tu máme sú ik 415/435 - tie to majú a kinderka to tiež majú ale nie som si istý či aj všetky manuálne od 3501, alebo až neskôr.. Ale teda áno, asi to už majú všetky .. (kĺb plyňáky áno..)
Na spotrebu sa teraz nepozerá, pre kladný hospodársky výsledok sa berú prémie vodičom za rýchlosť...
Električky sú priamo ovplyvnené hustou premávkou priamo iba na zastávke Blumentál, inde majú svoj vlastný pruh alebo vlastné teleso, takže ich IAD neblokuje. Je fakt, že zahusťovanie križovatiek - a tým pádom ďalšie zastavenia - sa týka aj ich (čo je temer pravidelne terčom kritiky od DPB aj imhd..) - ale na radiálach je na naše možnosti pomerne solídna priemerná rýchlosť.
Autobusy stoja samozrejme v rovnakých zápchach ako tbusy. Ale koľko percent trasy autobusových liniek je ovplyvnených zápchami a koľko % u trolejbusových. Každá autobusová prevádzka má aj linky (na okraji mesta), ktorých trasa nie je vôbec ovplyvnená zápchami. Tbusová linka taká nie je.
A aj tie bus linky, ktoré prechádzajú centrom, idú zvyčajne na okraj mesta, kde sa môžu rozbehúť na tých 55 kmh... U tbusov je to iba 201/2 na Gagarinke a 204/5 na Rožňavskej...
Zatiaľ je tu 10 vozidiel, ktoré boli priradené Petržalke. V budúcom týždni by malo prísť ďalších 5. Zvyšných 10 príde v 12 a 13 týždni a tie by mali ísť na Jurák.
Sú vôbec ešte busy bez toho ? 741 ho majú taktiež, nie ? Aj keď si viem predstaviť, že nebudú až tak nápomocné ako v novších typoch.. A ako to je s PHM (a snahou či už vedenia alebo vodičov šetriť) ?
Áno ale vtedy keď si jazdil podľa mňa nebolo až toľko križovatiek po meste a taká hustá premávka. Dnes už autobusy neodstavujú vodiči, ale tzv. kukači, takže vodič po dojazde do vozovne autobus nechá na placi, zbalí veci odovzdá navýpravni a ide domov...Väčšinou sa to stíha za 4-8minút.. Olej ani tankovanie nerieši. A možno by mal ten olej a klinové remene pozreť aspoň raz zaslužbu na konečnej - aleto aj trolejbusáci uhlíky na zberačoch pozerajú...
A ráno po nahodení voza trenková teplota je síce výhoda oproti autobusu, ale už aj to sa stráca tým, že autobusy majú programovateľné bufíky. Takže vodiči si nastavia večer predtým že ráno o 3:30 sa zapne bufík, keď prídu na nástup tak hneď voz natočia na prvý krát a voz má takú teplotu že tiež najneskôr na výjazde už kúri (v kabíne).
Pre mňa ako človeka, ktorý jazdil všetky 3 trakcie, bol zase trolejbus bezkonkurenčne najlepší - na rozdiel od električky sa môže vyhnúť magorovi, čo tam vopchá 15 cm čumáku, na rozdiel od autobusu nemusím tankovať, dolievať olej, ráno sadnem, nahodím zberače, zapnem automat, za 5 minút trenírková teplota, sedím a jazdím.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos
100% vlastnikom DPB je hlavne mesto a to rozhodne o pouziti zisku. Ak si ho odpise z dlhu, budis, ale nerozhoduje o tom predstavenstvo ani riaditelstvo DPB, ale valne zhromazdenie.