Električky sú priamo ovplyvnené hustou premávkou priamo iba na zastávke Blumentál, inde majú svoj vlastný pruh alebo vlastné teleso, takže ich IAD neblokuje. Je fakt, že zahusťovanie križovatiek - a tým pádom ďalšie zastavenia - sa týka aj ich (čo je temer pravidelne terčom kritiky od DPB aj imhd..) - ale na radiálach je na naše možnosti pomerne solídna priemerná rýchlosť.
Autobusy stoja samozrejme v rovnakých zápchach ako tbusy. Ale koľko percent trasy autobusových liniek je ovplyvnených zápchami a koľko % u trolejbusových. Každá autobusová prevádzka má aj linky (na okraji mesta), ktorých trasa nie je vôbec ovplyvnená zápchami. Tbusová linka taká nie je.
A aj tie bus linky, ktoré prechádzajú centrom, idú zvyčajne na okraj mesta, kde sa môžu rozbehúť na tých 55 kmh... U tbusov je to iba 201/2 na Gagarinke a 204/5 na Rožňavskej...
Zatiaľ je tu 10 vozidiel, ktoré boli priradené Petržalke. V budúcom týždni by malo prísť ďalších 5. Zvyšných 10 príde v 12 a 13 týždni a tie by mali ísť na Jurák.
Sú vôbec ešte busy bez toho ? 741 ho majú taktiež, nie ? Aj keď si viem predstaviť, že nebudú až tak nápomocné ako v novších typoch.. A ako to je s PHM (a snahou či už vedenia alebo vodičov šetriť) ?
Áno ale vtedy keď si jazdil podľa mňa nebolo až toľko križovatiek po meste a taká hustá premávka. Dnes už autobusy neodstavujú vodiči, ale tzv. kukači, takže vodič po dojazde do vozovne autobus nechá na placi, zbalí veci odovzdá navýpravni a ide domov...Väčšinou sa to stíha za 4-8minút.. Olej ani tankovanie nerieši. A možno by mal ten olej a klinové remene pozreť aspoň raz zaslužbu na konečnej - aleto aj trolejbusáci uhlíky na zberačoch pozerajú...
A ráno po nahodení voza trenková teplota je síce výhoda oproti autobusu, ale už aj to sa stráca tým, že autobusy majú programovateľné bufíky. Takže vodiči si nastavia večer predtým že ráno o 3:30 sa zapne bufík, keď prídu na nástup tak hneď voz natočia na prvý krát a voz má takú teplotu že tiež najneskôr na výjazde už kúri (v kabíne).
Pre mňa ako človeka, ktorý jazdil všetky 3 trakcie, bol zase trolejbus bezkonkurenčne najlepší - na rozdiel od električky sa môže vyhnúť magorovi, čo tam vopchá 15 cm čumáku, na rozdiel od autobusu nemusím tankovať, dolievať olej, ráno sadnem, nahodím zberače, zapnem automat, za 5 minút trenírková teplota, sedím a jazdím.
Neviem o tom, že by dôchodcovia mali zakázané pracovať. Dvaja v Tvojom veku u mňa robia rušňovodičov, čo je ešte o kategóriu vyššie. Záleží len na zdravotnom stave.
Tbus podľa mňa z pohľadu vodiča preberá nedostatky električky a autobusu.. Ako drážne vozidlo je obmedzené trol. vedením (a to nielen trasovaním alebo konkrétnou polohou na dané pruhy, ale v Ba aj konštrukciou -v takom Rakúsku aspoň tbus nespomaľuje na každej výhybke a krížení na 15kmh, ale ide plynulo ako autobus..).
A ako cestné vozidlo trčí v zápchach a zvlášť tým že je trolejové vedenie naťahané primárne v centre a blízkom okolí tak je to temer každý prac. deň (a nielen v špičke..). A aj keď nie je žiadna premávka tak majú až na pár výnimiek často križovatky a každú chvíľu brzdenie a rozjazd.. ( a u niektorých Hrobustov obzvlášť často a dynamicky,, ? )
Som ročník 1946, takže robiť už nemôžem, ale porovnal si si niekedy plat s cilingáčom? Pritom ste obidvaja drážne vozidlá, ale T-busákom zohľadňujú aj cestné podmienky. Mimochodom, jazdil som aj električky, aj autobusy, ale T- bus je kategoria, ktorú si vážim a neišiel by som na ňu. Keď si pomyslím na zdravotné prehliadky a psychologické prehliadky každý rok, tak ďakujem.....
Vodičov je dosť, len že už prestali robiť nadčasy..odrobia čo majú a koniec..za tie platy? cenia si svoj osobne volno na viac než dostanu. vypravca dáva jednou rukou podpísat trest /-15% platu a hned dáva lístoček pracu z volna.. No neber to..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike
Autobusy stoja samozrejme v rovnakých zápchach ako tbusy. Ale koľko percent trasy autobusových liniek je ovplyvnených zápchami a koľko % u trolejbusových. Každá autobusová prevádzka má aj linky (na okraji mesta), ktorých trasa nie je vôbec ovplyvnená zápchami. Tbusová linka taká nie je.
A aj tie bus linky, ktoré prechádzajú centrom, idú zvyčajne na okraj mesta, kde sa môžu rozbehúť na tých 55 kmh... U tbusov je to iba 201/2 na Gagarinke a 204/5 na Rožňavskej...