Lazaretská je tam z čias, keď sa uvažovalo s jej prepojením cez vojenský objekt na Kollárko. Vzniklo by ďalšie prepojenie Dostojevského radu a Nám. 1 Mája cez 29. augusta/Lazaretskú, čo by boli jednosmerky... od tohto sa upustilo lebo tranzitná doprava cez širšie centrum je nežiaduca... je dosť možné že to z veľkého územného plánu vypadne
Popradská - Krajinská - s ukončením v lokalite Lesný Hon.. je viazaná na väčší rozvoj lokality Lesný Hon. Tam sa výhľadovo (ako je robený celý územný plán) počíta s takou zástavbou, že sa tam tá tbus trať oplatí a trolejbusy naplnia. Samozrejme, pokiaľ by ľudia mali stáť 30 min v kolóne poobede na Gagarinke (ako dnes )tak tým nikto nepôjde... ale pre ten výhľadový rok počíta územný plán aj s inou komunikačnou sieťou, ako je dnes.
TT pri Slavíne tiež počíta s nejakým osídlením a nejakou potrebnou dopravnou obsluhou. Ako podklad pre jednotlivé trate slúži aj koncept linkového vedenia, ktorý tiež existuje. Tu sa asi vsadilo skôr na ekologickú trakciu v kopcoch a nepočítalo sa až tak úplne s efektivitou prevádzky a minimálnym potrebným intervalom aby sa tbus oplatil. Každopádne územný plán nepočíta s tým, že ľudia v niektorých štvrtiach nebudú nikdy využívať MHD, lebo sú vyššia smotánka...
Tak, aj tak najprv by sa mali postavit TT na zapade (pardon predtym som nechtiac napisal opacny smer), potom mozeme riesit ci na DH/PB dalsiu TT alebo radsej ET... samozrejme ET dobre projektovanu, kde sa da MUK, inac preferencia...
Na DH/PB ma trolejbus oproti abusu jedine tak vyhodu nizsich emisii a nizsiej hlucnosti (ked sa udrziavaju napravy?)
chápem, že ťažko sa dá porovnať Ružinovská s Kazanskou, lebo Ružinovská je zároveň aj prejazdnou trasou áut z DH do centra, kým Kazanská vďaka periférii je už iba akási cieľová destinácia. Nerád by som ale narušil ten "kľud", ktorý tu teraz panuje. Ja som tu spokojný s trolejbusmi ako formou dopravy, len im chýba preferencia čo je dosť na škodu.
Elektricku ci neNosny System MHD typu Petrzalka netreba stavat nikde, existujuce radialy by sa tiez mali modernizovat tak aby bylo "rychlodrahy" aj ked tam to asi tak lahke nebude...
Ale kde ju vopcháš, aby si neobťažoval obyvateľov? Pri budovaní Karlovej Vsi sa predsa s električkou počítalo. Rovno zbúraj celé sídlisko a postav nové ?, potom tu bude električka ako pravý symbol mesta.
Keď má teda električka vyššiu kapacitu, čo pri vyššom intervale bude voziť, vzduch?
jasne na jednej strane by ma to potešilo, keby existovalo takéto dopravné prepojenie, na druhej strane by som bol nerád, ak by sa z Kazanskej stala frekventovaná ulica typu Ružinovská. Aj tak si myslím, že budovanie z nuly v súčasnej finančnej situácii je absolútne nereálne a treba ťažiť z toho, čo už je postavené (RegioJet + BID) a dopĺňať to.
Interval? Eliny na KV radiále majú 2 min. Električka je vhodný a kapacitný mestutvorný prvok. Charakter NS MHD vo väčšine prípadov naozaj spĺňa. Ak by jazdili na Dolné Hony by to bolo určite fajn. Dolné hony by sa aj čiastočne stali súčasťou mesta, keďže teraz to je také aké je. Trolejbusy sú vhodné do kopcovitých terénov ale na Dolné hony sa jasne hodí rýchla kapacitná električka.
Tam by stacil dajaky interval 8 alebo 10 minut. Trolejbus moze mat lepsi interval, ale to by museli jazdit kazdych 30 sekund ako v Istanbule, a to tam vobec neni potrebne.
Preco by nemala byt elina rychlejsia? Je na vlastnom telese, keby boly zastavky dostatocne daleko od seba a krizenia by boly mimourovnove, mohla by ist aj max 65 km/h, neviem ake je rychlostne obmedzenie na Slovnaftskej. Myslim ale taku elinu ako je na zapade, nie blavacky nenosny system...
No to je jedno. Ked tu budeme diskutovat nic sa nezmeni...
Ad pokazeny transpparent #2023: nemoze to niekto nahlasit na DPB? Mne totiz nefunguje mail...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike
Popradská - Krajinská - s ukončením v lokalite Lesný Hon.. je viazaná na väčší rozvoj lokality Lesný Hon. Tam sa výhľadovo (ako je robený celý územný plán) počíta s takou zástavbou, že sa tam tá tbus trať oplatí a trolejbusy naplnia. Samozrejme, pokiaľ by ľudia mali stáť 30 min v kolóne poobede na Gagarinke (ako dnes )tak tým nikto nepôjde... ale pre ten výhľadový rok počíta územný plán aj s inou komunikačnou sieťou, ako je dnes.
TT pri Slavíne tiež počíta s nejakým osídlením a nejakou potrebnou dopravnou obsluhou. Ako podklad pre jednotlivé trate slúži aj koncept linkového vedenia, ktorý tiež existuje. Tu sa asi vsadilo skôr na ekologickú trakciu v kopcoch a nepočítalo sa až tak úplne s efektivitou prevádzky a minimálnym potrebným intervalom aby sa tbus oplatil. Každopádne územný plán nepočíta s tým, že ľudia v niektorých štvrtiach nebudú nikdy využívať MHD, lebo sú vyššia smotánka...