Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #189532:
v palubnom počítači máš obvykle iba body (zastávky) a sleduješ aktuálnu polohu vozidla (tiež bod - posiela sa aj napr. na dispečing). Nie je to nijaká veda, práve prípady veľkého tienenia výškových budov a estakád sa riešia ďalším druhom kontroly - otvorenie dverí (otvorenie dverí má aj svoj význam sledovať, pri príprave grafikonov ho využívame na zistenie priemernej dĺžky pobytu vozidla v zastávke - ak nevyčkáva na odchod - a tým aj jej využitie, sleduje sa tým aj vodič či v zastávke zastavil a otvoril dvere - z dĺžky pobytu sa dá zistiť či vôbec zastavil čo musí podľa zákona okrem zastávok na znamenie - a zisťuje sa podľa zatvorenia dverí presný odchod zo zastávky, čo je tiež smerodajné napr. v prípade sťažností). Po nábehu GPS prevezme opäť riadenie. Sicher by mal byť podmienkou, nakoľko aj GPS je len elektronické zariadenie a vypadáva, rovnako som za čo najjednoduchší systém - v jednoduchosti je sila.

Ako samozrejmosť beriem okamžitú aktualizáciu polôh zastávok pri každej zmene (v DPMK sme dokonca nahrávali výlukové polohy pre jednodňové zmeny, ako bol maratón mieru a pod., -> tam nemusí byť presne zmeraná poloha profi GPS, stačí aj určenie z Googlemaps).

Odometrický sicher nie je vhodný najmä z dôvodu že vo vozidlách MHD sa neciachujú tachometre a po čase to robí všelijaké habaďúry, ktoré zažívame aj v BA ?
Mimochodom, len tak nahodou nehodla mesto konecne zacat obstaravanie tych oznacovacov??
Reakcia na: Ike #189532:
Dolezity je SW, ktory musi pocitat s tym ze obcas strati signal a odhadnut preco to je. Ak idem po nabrezi a vojdem pod estakadu tak system musi chapat co sa deje (musi vediet co tam je estakada aby nezacal blbnut).

Ked idem autom tak v tuneli mi navigacia ukazuje kde priblizne som (vychadza z rychlosti ktorou som isiel pred vstupom do tunela o ktorom samozrejme vie ze tam je).
Reakcia na: VLK #189513:
GPS je najlepšie, ale musí byť kvalitné a to niečo stojí. Ak tam dajú prijímač, ktorý máš bežne v mobile, tak neviem neviem, ako sa zatvári v prípade, ak sa napríklad ocitne autobus na zastávke pod estakádou, kde je tiež zastávka (neviem si teraz spomenúť na modelový prípad).

Druhé riešenie je použiť zariadenie aj so SW, kde bude mapa BA a predefinované trasy všetkých liniek. To má potenciál, lebo SW, ak je dosť "chytrý", tak vie logicky určiť pri zhluku zastávok, na ktorú autobus prichádza. Ale to by zase DPB musel pravidelne aktualizovať zmeny trás.

Suma sumárum: to GPS je spoľahlivejšie, modernejšie a dá sa z toho vytiahnuť veľa užitočných vecí (teoreticky aj flexibilná reakcia na zmenu trasy v dôsledku obchádzky + automatická akutalizácia BUSE). Ale neviem, podľa toho ako sledujem snahu DPB starať sa o svoje veci - údržba, tak tomu moc neverím.

Prinajlepšom to bude nejaký najlacnejší GPS modul, ktorý akurát povie polohu a porovná s polohou zastávky. No ale skús si pustiť navigáciu bez definovania trasy, že ti zobrazuje len čisto tvoju polohu. Tá poloha skáče z pararelných komunikácii v závislosti od poveternostných podmienok a výšky okolitej zástavby až v rádiuse 5 km.
Reakcia na: aquila2 #189529:
urcite sa coskoro dozvies.
Reakcia na: Petto #189519:
Tak ked predseda DK hovori, ze je maximalne spokojny s novymi podmienkami tendra, tak tam budu tie veci, co spominas ?
Reakcia na: Michal111 #189517:
takze uz su zname podmienky ? vie ich aspon predstavenstvo ? ci zase sa neracia ich nikomu odprezentovat ? 🙂

„S novými podmienkami tendra som výrazne spokojnejší,“ hovorí Uhler. Rozhodne podľa neho viac kritérií ako počet dverí a hmotnosť. „Vyzerá to tak, že sa bez problémov bude môcť zapojiť viac výrobcov trolejbusov.“

Reakcia na: Petto #189520:
No tak Skoda po tych novych podmienkach neviem, ci bude mat sancu ?
Reakcia na: dopravak88 #189526:
Myslím, že označenie papierika ti už viac neuškodí po tom čo tu píšeš ?
Reakcia na: Majo #189514:
A ako by som vyzeral? Označovať si papierik v označovaci.
Reakcia na: Michal111 #189517:
Bútora keruje trolejbus? ?
Inaáč sztrašne sa mi páči ako všetky médiá poukazujú, že miesto trolejbusov chodia (zlé) staré Karosy. Trolejbusy boli tiež staré, to nevadilo?
Reakcia na: Petto #189519:
ešte pribudne jedno kritérium .... na vozidle musí byť trojpísmenkové logo začínajúce na "S", končiace na "R" a v strede musí byť samohláska ......
Reakcia na: Sommelier #189518:
Nie je to nepisane pravidlo, vodici maju oficialne stanovene ze zastavku mozu prejst, za predpokladu ze su si isti ze nikto nechce nastupit ani vystupit.

Citujem z oficialneho manualu TfL pre vodicov jednotlivych dopravcov:
"You must pick anyone waiting to board your bus
- no matter what kind of stop it is
- whether they have put their hands out or not

If there is someone waiting to board, you are expected to stop. Keep an eye for any passengers intending to board your bus. If you are sure no-one wants to get on or get off you can keep going. If in doubt, please stop."
Ja viem, že som odveci, ale vie niekto termín spustenia BIDky?
Reakcia na: Michal111 #189517:
+ ešte doplnim:

"Škoda zatiaľ nevie povedať, či sa prihlási opäť."

No bodaj by sa neprihlasila. Akokeby bola jedina na eur.trhu ?
Reakcia na: Michal111 #189517:
Dobry clanok ? Som zvedavy ake dalsie parametre pribudnu: tipujem sedadla v NP, 2 hnane napravy, mozno nejake referencie od inych DP a hlavne dufam ze odpadne registracia v SR, lebo to sme potom tam kde na začiatku.
Reakcia na: Peon #189512:
To sú kolkokrat take napísané pravidla. Londýn má pomerne poskromne Request stops, ale v podstate su vsetky na znamenie. Pokial sa nezvoni, nemava tak sa bežne nezastavuje na všetkých priechodzích zastávkach. Vodiči sa v úplnej väčšine zároveň presviedcaju, či niekto na zastávke alebo v autobuse nechce nastúpiť či vystupovať. Iná štábna kultúra, ponimanie služby a štandardy. Podobne u cestujúcich - všade sa na autobusy máva a vo všetkých sa zvoní. Naucene a pochopene. A hneď je nás viac spokojnych.
Spomínam si, že na poslednej dodanej sérii 741 Karos som dlho nevedel na čo slúži signál "zastavíme" až kým som ho neuvidel v akcii ? Viem, ze to nebolo a nieje jednoduche v ramci mesta a podniku, ale ak tam existuje akakolvek koncepcia, tak je to asi tá, že sa cestujúci učia ako v čom dávať znamenie a používať dopyt ?
Páči sa mi ako smečko stále rýpe do DPB, len tak ďalej, nech sa pravda ukáže a Belfi íde kade ľahšie. http://bratislava.sme.sk/c/6731573/pokazene-trolejbusy-skryvaju.html
Reakcia na: VLK #189513:
Tak u solarisu sa môže stať, že začne listovať zastávky dozadu, prosi smeru jazdy ? a podľa toho potom ide celé buse, takže palubák, vnútorný transparent aj hlásenie...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.