Samotny koncept vsetkych zastavok je fajn ak:
a) vodici poznaju a dodrziavaju predpisy tykajuce sa zastavovania na tychto zastavkach
b) po celom autobuse su rozmiestnene tlacidla dostupne z kazdeho sedadla (na kazdom madle aspon jedno tlacidlo), pricom cestujucemu spravidla staci stlacit jedno tlacidlo
Z osobnej skúsenosti... keby tie tlačítka na tyči boli po celom vozidle dosiahnuteľné z každého miesta (ako napr. v Linzi), tak si ho použijem, ale keď sa už mám dotrepať k dverám, tak mi je lepšie tlačidlo na dverách, lebo je väčšie.
Áno ten je dobrý aj pre vodiča, lebo vodič vidí, pri ktorých dverách si kto zmačkol stop, alebo dopyt, pričom oboje tlačidlá reagujú na uvoľnenie dverí. Ale z "výhľadového" hľadiska by stačilo iba jedno. A ešte keby sa cestujúci naučili viac stláčať tie tlačidlá na tyči a nie na dverách, jednak sa tým šetria ďalšie sekundy pri výstupe (už keď máme tých 5 dverí :-D) a dvak tie tlačidlá na dverách sa ľúbia kaziť...
Najlepšie je na tom v súčasnosti kĺbový SOR, ktorý má tieto tlačítka zároveň aj podsvietené aj so signalizáciou nad dverami. Podľa toho viem, či (z miesta kde nie je tlačítko v dosahu) musím vstávať skôr a "zvoniť" alebo nemusím. ?
Ja som optimista a verím že raz sa aj v DPB dožijeme doby jedného tlačidla ktoré bude znamenať znamenie vodičovi a zároveň aj dopyt. Tak ako to má dnes napr. solaris.
Včera bola z toho článku zverejnená len polovica, dnes ju už celý. Ale pekné blbosti tam tí experti vypočítali. Vyrátať potenciálnu úsporu vynásobením celkového počtu bratislavských zastávok s priemernou úsporou v Plzni alebo v Prahe je totálny nezmysel. Však (podľa uverejnených údajov) už takmer 40% bratislavských zastávok na znamenie je už teraz, a počítam, že aspoň na polovici z tých ostatných zastávok tak či tak zastaví každý jeden spoj. Chcem teda vidieť tých niekoľko stoviek tisíc € ročne ušetrených. ?
..a nie dobiehať do zatvárajúcich sa dverí, ako som mal možnosť vidieť v sobotu na 201 keď tam boli sorky... a to raz aj s kočíkom... ?
A detto opačne že pred výstupom si budu musie stlačiť dopyt VČAS. A nie že keď je bus na zastávke všetci vystúpia nastúpia, vodič ide zvoniť a vtom sa stlačí dopyt dvere sa otvoria ale hneď zvonia a asistent do zatvárajúcich dverí vopchá vozíček aj s vozíčkarom... ?
Celé dni nič iné nerobím, len sledujem forúm na imhd...... ? V prípade keď sa rozbehne tuna diskusia, tak jeden deň je niekoľko strán. Vážne očakávaš že tu budem listovať či náhodou dakedy to tu dakto neuploadol? Max kukám aktuálnu (prvú) stranu fóra, či náhodou.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk