95 - akože úplne bez MBCC? 99 má celkom slušnú posilu v kĺbakoch Pričom som skôr očakavál presun Citelisov na l.99 a presun kĺbakov skôr na dačo osožnejei, trebárs l.50.
Moze mi niekto dopekla vysvetlit ako je mozne ze 8 dni pred spustenim IDS nie je NIC schvalene a mesto sa rozhoduje co a ako vlastne bude? Toto je tak sialena fraska... co robili 5 rokov??
len pár poznámok k bodu 1,
je pekné, že vravíš o platiteľoch podielových daní v Bratislave. Treba si však uvedomiť, že nezanedbateľná časť ľudí s deklarovaným trvalým pobytom v hlavnom meste okráda niektoré obce v blízkosti mesta a zároveň spôsobuje ujmy aj Bratislave, či dokonca celému Slovensku - ide o tých, ktorí majú trvalý pobyt písaný v Bratislave, avšak zároveň trvalo bývajú v obciach v okolí hlavného mesta.
V prvom rade okrádajú tieto obce o podielové dane, spôsobujú deformácie pri prerozdeľovaní dotácií, využívajú a neplatia obecné služby, v druhom rade spôsobujú diskomfort (skutočným) obyvateľom Bratislavy svojim pravidelným masívnym presunom a s tým spojeným upchávaním príjazdových komunikácií. Väčšina bytov v Bratislave, v ktorých majú tieto osoby deklarovaný trvalý pobyt je prenajímaná iným osobám, prenájom je realizovaný "načierno", nie sú z neho odvádzané zákonom stanovené platby, čím dochádza k znižovaniu príjmov štátneho rozpočtu a tým pádom k okrádaniu celého Slovenska.
Pokiaľ bude vôľa riešiť protiprávnu činnosť tejto vrstvy obyvateľstva (nielen zo strany represívnych orgánov štátu, ale aj zo strany zainteresovaných miest a obcí) môžu si svoju (nielen finančnú) situáciu zlepšiť tak okolité obce ako aj Bratislava a potom už bude irelevantná akákoľvek debata o zľavách.
Linka 59 jazdi len v spicke v obmedzenom intervale, preto je logicke ze tam primarne nasadzuju stare autobusy. Dovody su dva:
1. novy autobus nieco stal a preto si musi svoju cenu odrobit. To znamena jazdit co najviac.
2. stare autobusy potrebuju castejsiu udrzbu, napriklad aj pocas pauzy medzi rannou a poobednou spickou.
"Ale kompenzácia peniazmi je len časť kompenzačného systému, preto je logické, že dôchodci nad 70 rokov majú tiež MHD zadarmo ako ďalšia forma kompenzácie."
A tá nepeňažná kompenzácia sa vzťahuje len na občanov nad 70 rokov, alebo na všetkých dôchodcov rovnako? Lebo v tomto zmysle by mali byť rovnako nepeňažne kompenzovaný všetci, teda aj dôchodcovia ktorí majú 55 rokov. ?
Stále platí nerovnica: bratislavčan platí dane + cestovné, mimobratislavčan platí len rovnaké cestovné... ani vám by sa nepáčilo ak by ste si platili odvoz odpadu a okoloidúci vám tam hádzali smeti... to len pre poriadok...
ale odbočili sme od témy, a tou je odôvodnenie, prečo občan ZTP z Bratislavy by mal mať odôvodnený nárok na bezplatné cestovné, ak platí miestne dane... a tou je aj otázka prečo sú dane v Bratislave vyššie ako inde, a prečo je infrašruktúra neporovnateľne v Bratislave vyššia, ako inde... aj nájomné vyššie.. .ak sú výdavky vyššie, a zároveň Bratislava dotuje pracovnými miestami tretinu slovenska, potom aj kompenzácie musia byť vyššie ako inde... takže takto to je so skutočnou rovnosťou.
Kto tu zvyhodnuje cezpolnych? Ved pre vsetkych obyvatelov platia rovnake podmienky, resp. obyvatelia BA este dostanu 10 percent zlavu na predplatny listok!
1. Keď už, tak teda spisovne: nehovorí sa drisdat ale drízdať
2. práve som vysvetlil v príspevku že Ústava SR garantuje nezdanenie dôchodkov a teda aj kompenzácií... ale to nechajme právnikom... isté je že v Bratslave sa človek bez MHD nepohne, a v takej Nitre má centrum dostupné pomaly aj pešo... takže zohľadnime špecifiká...
1. Mesto Bratislava poskytuje oveľa viac pracovných príležitostí, ako dostáva na daniach. zamestnáva až 300000 denne dochádzajúcich z okruhu až 100 km. Tieto pracovné miesta existujú iba kvôli kvalitnej infraštruktúre, ktorú vybudovalo mesto Bratislava z miestnych a podielových daní. Cezpoľní však platia oboje tieto dane v mieste trvalého bydliska. Naopak, v Bratislave platia najmä miestne dane aj invalidní dôchodcovia. Takže sa navec pozrime z tohoto uhľa pohladu - toto nie je projekt pre bratislavčana ktorý ide na záhorie raz do roka, ale dotačný projekt pre cezpoľných, a za peniaze aj zdravotne postihnutých bratislavčanov. takže ak invalidný dôchodca si platí vidiečana, mal by mať právo užívať kompenzačné inštitúty. Takže nie sme to my invalidi, kto sa zadarmo zvezie na zľavách jednotného cestovného. Celý projekt jednotnej dopravy je z hľadiska dodržania spravodlivých princípov nedotiahnutý a je skôr iniciatívou o pozitívnu diskrimináciu cezpoľných pod pláštikom zrovnoprávnenia viditeľných platieb, pričom sa ale nehovorí o daniach, a to sú (neviditeľné) platby, ktoré rovnako tvoria cenu skutočného cestovného! Toto je snaha o neviditeľné pokrivenie systému. Skôr by malo platiť pravidlo, že ten, kto platí dane v Bratislave, by mal mať nárok na zľavu zo štandardného cestovného.
2. Starobný dôchodok je kompenzáciou za odpravované roky, to sa zhodneme. Invalidný dôchodok je odrazom poistenia a odpracovaných rokov, takže tiež je to rovnaký princíp. Ale kompenzácia peniazmi je len časť kompenzačného systému, preto je logické, že dôchodci nad 70 rokov majú tiež MHD zadarmo ako ďalšia forma kompenzácie. Z tohoto hľadiska je spoplatnenie HMD dôchodcom niečo ako pokus o zdanenie príjmu, resp. nútenie do ďalších
Ziadne bod ustavy, ani ziadny legislativny predpis nedava drzitelom preukazov TZP pravo na bezplatnu dopravu, ostatne, vo vacsine miest SR sa tato ani neposkytuje.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petto