Reakcia na: Igorko #18266:
Ja viem, že ten systém kedysi bol, keď boli vozidlové CP písané ručne. Potom sa začali do vozidiel dávať dispečeráky a tam sa už dôvod našiel - vodič musel na zistenie odchodu z kontrolného bodu počítať. A je celkom logické, že sa mu podstatne ľahšie počítalo v novom systéme, ako keby mal zisťovať, kde prechádza do nového pásma, koľko času má do tohto bodu a koľko z neho...
Martin Fundárek
Mimochodom, majú už všetky vozidlá palubáky? Ak áno, bolo by načim prejsť od súčasného systému, keď spoj ide celú trasu v chronometráži podľa odchodu z konečnej, na systém zmeny chronometráže na trati (podľa odchodu z aktuálnej zastávky). Vodič má predsa z palubáku presnú (na minútu) informáciu o tom, či ide s náskokom, načas, alebo mešká.
V súčasnom modeli napríklad 5/10 začína od Vozovne Krasňany o 5.33 a ide podľa pásma B, ale za ňou (5.36) idúca 5/1 ide ešte podľa pásma C, pretože odchádza z Dúbravky o 5.00...