Turbo: Ak hovorím (píšem) podstivý tak tým skutočne myslím podstivý. Berme, že mesto chce investovať ročne 1,5mld SKK do MHD.
1) Malo by sa určiť koľko vozov potrebujeme a to 12m, 18m ale aj 15m (L208).
2)Vyhlásiť tender na dodávku týchto trolejbusov. Avšak nie na každú dľžku jeden tender, ale dohromady. A prečo, lebo unifikácia je cesta lacnejšej prevádzky. To, že Ostrov nemá 15m voz je len jeho chyba. Dopravný podnik tu nie je na to aby udržiaval nejaké skostnatelé firmy, ktoré síce majú vlastnú konštrukciu a nie licenciu, avšak čo z toho keď nie sú schopný udržať súčasné trendy. A 15m voz patrí do súčasných trendov.
3) Rozhodovala by hlavne cena kvalita a ak 15TrM je drahšia ako Trollino 15m tak by to Šokada nemohla vyhrať. Nie som technik, takže kvalitu si nedovolím porovnávať.
Spolu s ním by bol vyhlásený aj tender na dodávky autobusov. Už samostatne, ale Solaris by mal jeden veľký plus u nás a to dodávky trollina.
Ono možno sa to zdá, ako tender šitý na mieru Solarisu, avšak ak by Škoda Ostrov mala taký sortiment (alebo aj iná značka) mala by rovnaké šance.
Moja mamička si kupuje jeden časopis, volá sa Slovenka 8-P a upozornila ma v ňom na jeden článok o Melbournskej MHD. Tak som sa rozhodol vám ho opísať.
Záhady miestnej dopravy.
Ak vynechám vlaky, ktoré fungujú rýchlo a pomerne spoľahlivo, ostáva električka a autobus, ktoré NEpremávajú celkom podľa našich predstáv. Elektirčka stojí azda každých 50 metrov - buď na zastávke alebo semafore. Na konečnej (aspoň v Central Business District CBD) električky nerobia okruh, ako je to zvykom u nás, ale dofrčia na koniec rovnej trate a vracajú sa späť opačnou stranou po výhybke. Možno sa vám to zdá čudné, ale fór je v tom, že melbournské električky majú dve kabíny pre vodičov: jednu v predu, druhú vzadu. Z toho samozrejme vyplýva, že aj dvere sú po oboch stranách. Neodmysliteľnou súčasťou vozidiel sú aj plastové sťahovacie rolety zelenej farby - v slnečnom počasí veľmi užitočné.
Osobitnou záhadou sú autobusové zastávky. Zvyčajne sú bez názvu, iba s číslom, bez CP. Takže ako cudzinec netušíte, kam autobus ide, ani kedy príde. A pozor, aby ste si nevyrobili kultúrny trapas. Ja som na prvý pokus nastúpila strednými dverami a vodič ma skoro pricvikol. Až potom som sa naučila, že do autobusu sa nastupuje iba prvými dverami a treba strčiť lístok do označovača pred vodičovými očami. Mimochodom, vodič vám nikdy nezavrie dvere pred nosom. Ak sa tak náhodou stane, Melbournčania sa okmažite dožadujú otvorenia pobúchaním na dvere a málokedy som videla, že by ich vodič ignoroval. Melbournská doprava má ešte jednu zvláštnosť. Každý deň po obede nájdete na staniciach metra a v CBD noviny MX - zadarmo.Ide skôr o bulvárnu tlač, ale obsahuje aj dôležité rubriky.
Jana Sabajová.
Na fotkách sú eliny a podobajú sa na T6A5 jazdia sólo, majú skladacie dvere, polopantografy a sú zeleno žlté.
1) Malo by sa určiť koľko vozov potrebujeme a to 12m, 18m ale aj 15m (L208).
2)Vyhlásiť tender na dodávku týchto trolejbusov. Avšak nie na každú dľžku jeden tender, ale dohromady. A prečo, lebo unifikácia je cesta lacnejšej prevádzky. To, že Ostrov nemá 15m voz je len jeho chyba. Dopravný podnik tu nie je na to aby udržiaval nejaké skostnatelé firmy, ktoré síce majú vlastnú konštrukciu a nie licenciu, avšak čo z toho keď nie sú schopný udržať súčasné trendy. A 15m voz patrí do súčasných trendov.
3) Rozhodovala by hlavne cena kvalita a ak 15TrM je drahšia ako Trollino 15m tak by to Šokada nemohla vyhrať. Nie som technik, takže kvalitu si nedovolím porovnávať.
Spolu s ním by bol vyhlásený aj tender na dodávky autobusov. Už samostatne, ale Solaris by mal jeden veľký plus u nás a to dodávky trollina.
Ono možno sa to zdá, ako tender šitý na mieru Solarisu, avšak ak by Škoda Ostrov mala taký sortiment (alebo aj iná značka) mala by rovnaké šance.
Moja mamička si kupuje jeden časopis, volá sa Slovenka 8-P a upozornila ma v ňom na jeden článok o Melbournskej MHD. Tak som sa rozhodol vám ho opísať.
Záhady miestnej dopravy.
Ak vynechám vlaky, ktoré fungujú rýchlo a pomerne spoľahlivo, ostáva električka a autobus, ktoré NEpremávajú celkom podľa našich predstáv. Elektirčka stojí azda každých 50 metrov - buď na zastávke alebo semafore. Na konečnej (aspoň v Central Business District CBD) električky nerobia okruh, ako je to zvykom u nás, ale dofrčia na koniec rovnej trate a vracajú sa späť opačnou stranou po výhybke. Možno sa vám to zdá čudné, ale fór je v tom, že melbournské električky majú dve kabíny pre vodičov: jednu v predu, druhú vzadu. Z toho samozrejme vyplýva, že aj dvere sú po oboch stranách. Neodmysliteľnou súčasťou vozidiel sú aj plastové sťahovacie rolety zelenej farby - v slnečnom počasí veľmi užitočné.
Osobitnou záhadou sú autobusové zastávky. Zvyčajne sú bez názvu, iba s číslom, bez CP. Takže ako cudzinec netušíte, kam autobus ide, ani kedy príde. A pozor, aby ste si nevyrobili kultúrny trapas. Ja som na prvý pokus nastúpila strednými dverami a vodič ma skoro pricvikol. Až potom som sa naučila, že do autobusu sa nastupuje iba prvými dverami a treba strčiť lístok do označovača pred vodičovými očami. Mimochodom, vodič vám nikdy nezavrie dvere pred nosom. Ak sa tak náhodou stane, Melbournčania sa okmažite dožadujú otvorenia pobúchaním na dvere a málokedy som videla, že by ich vodič ignoroval. Melbournská doprava má ešte jednu zvláštnosť. Každý deň po obede nájdete na staniciach metra a v CBD noviny MX - zadarmo.Ide skôr o bulvárnu tlač, ale obsahuje aj dôležité rubriky.
Jana Sabajová.
Na fotkách sú eliny a podobajú sa na T6A5 jazdia sólo, majú skladacie dvere, polopantografy a sú zeleno žlté.
Igorko
1) Spôsob ochrany upevňovadiel je dávno vyriešený, netreba znova vymýšľať už vymyslené.
2) Keď je zvršok zaasfaltovaný, tak je to jednoduchšie? Keby ste na takých úsekoch ako je Vajnorská použili monolitickú betónovú dosku, môžete to zaasfaltovať a na najbližšiu údržbu pomyslieť o desať rokov.
3) Prešo mesto tlačí DPB aby sa nepoužíval otvorený zvršok? Odpoveď má dve časti:
a) Pretože mu nikto z DPB, strediska s. ing. Trabantíka nedokázal vysvetliť výhody otvoreného zvrsku - tichosť, kratšie výluky, dlhšia trvanlivosť S49 atď.
b) Pretože existujúce úseky s otvoreným zvrškom vyzerajú odporne. Ono treba opbčas aj vyčistiť z koľajiska bordel, vytrhať burinu atď.
4) S Vajnorskou si trocha mimo. Triangel pred vozovňou bol hotový dávno a ďalej sú použité BKV panely, ktoré boli vtedy pokladané za najpokrokovejšiu koncepciu v stavbe tratí. A tie neodkryješ ani keby si ako chcel.
I.