Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 44 #166345:
Ja som aj rodina s deťmi 🙂 A 30 minút nám to teda netrvá, teda neverím ? Naviac tlačenie do kopca je príjemnejšie, ako vynášanie bicyklov po schodoch na chodník nad Pražskou. A k tým schodom sa ako dostaneš? Po Pražskej? Predstavujem si podľa tvojej rady rodinu s deťmi 🙂

Na Hlbokej stretávam iných cyklistov pravidelne, je to využívaná trasa.

Cyklopriechod na Patrónke: Áno, to je dokonca možnosť, ktorá je v ÚP. Cesta okolo Westend Toweru je však priechodná už dnes, preto som ju spomínal. (Naviac má výhodu, že spája aj Dúbravku a Lamač s centrom pri jazde po Dúbravskej ceste).
Reakcia na: 810zssk #166347:
A čo tak dať zábradlie preč, na úkor jedného jazdného pruhu vybudovať cyklopruh a chodník a celú zónu upokojiť?
Reakcia na: tr3mp #166338:
A co tak tam dat zabradlie SPRAVNE? 🙂
Reakcia na: 44 #166340:
"Jaskov rad je dobry napad, ale kto ho zjedosmerni? Tam by bola cyklotrasa idealna, navyse lahko napojitelna na Pioniersku, kde sa cyklochodnik priam ziada! Nasledne sa z Pionierskej da cyklotrasa elegantne napojit cez Jarosovu na Bajkalsku, kde sa cyklochodnik da tiez krasne viest a napojit ho na Trenciansku. A hned mame celkom peknu trasu!"

A tu sa dostávame k tomu, čo Ivan alebo intony písali, treba veľa budovať. Zatiaľ čo v navrhovaných riešeniach treba len kde-tu spraviť bezberiérový priechod a vymaľovať čiary... a s minimom peňazí je niečo hotové. Možno toto riešenie neuspokojí masy, ale môže pár desiatok cyklistov na tieto trasy pritiahnť, čím vyrazí podaktorým pochybovačom (prevažne v zelených uniformách) argumenty o nevyužívaní cyklochodníkov. Niekde predsa začať treba, a lepšie v malom ako vybudovať cyklodiaľnice ktoré budú využívané 2 dni v týždni.
Reakcia na: tr3mp #166342:
Lebo je moc strma a tlacit bajk nie je idealne, ked si na cyklochodniku. Proste to nie je normalne na cyklochodniku. Vzdy si predstav rodinu s detmi. A tam by to chudaci tlacili 30 minut hore, tomu ver.

No NAJRYCHLEJSIE napojenie centra (napr. Hodzovho) na Patronku (Zelezna a cely zapad) je prave cez Prazsku. Ale dalo by sa aj cez Jaskac nejak krkolomejsie...

#166343 Mike: Tak to sa ale musis teperit dost daleko po tom nekvalitnom chodniku na Lamacskej. Tiez to nie ej idealne riesenie. Ja to tam vidim na podla mna najjednoduchsi sposob: Cyklochodnik z Mlynskej by koncil (trebalo by ho ale dobudovat) presne na krizovatke Patronka. Tam by sa spravil CYKLOPRECHOD so semaforom priamo dalej na druhu stranu tej 8-prudovky a vysiel by si tam pri tom domceku so sportovymi potrebami, ci co to je. Obcas tam aj dispeceri stavaju a ulickou K Zeleznej studienke by si uz prisiel na konecnu k Vojenskej.
Reakcia na: 44 #166341:
Možnosť č. 2 je pred zastávkou Patrónka v smere do centra zabočiť doľava, je tam vyšliapaný chodníček na parkovisko pod zastávkou. Ďalej po Dúbravskej ceste (popri bizniscentrách), na križovatke doprava k Vojenskej nemocnici.
Reakcia na: 44 #166341:
Áno jedna možnosť je podchod, a bike zniesť, druhá ísť na svetlá na križovatke Cesta na červený most - Lamačská v smere od Dúbravskej rovno ?
Reakcia na: 44 #166340:
Prečo nie je Hlboká vhodná na cyklotrasu?

Jaskový rad je fajn, ak ideš niekde od Račianskeho mýta a ďalej na východ. Ale ak ideš z celej severnej časti historického centra (napr. z Hodžovho námestia), je to obchádzka. A cyklista (ak používa bicykel na dopravu) potrebuje najrýchlejšie spojenie bodov A a B.
Reakcia na: Mike #166339:
Ano, ale prides na Patronku (krizovatku) a co dalej? Jedine na cestu (ako to riesim ja), alebo cez podchod vlacit po schodoch bajk. Proste tam je prerusene spojivko pre cyklistov na Zeleznu. A stale si treba uvedomit, ze cyklotrasy nie su len pre nas zdatnejsich, ale aj pre rodiny s detmi.
Reakcia na: tr3mp #166337:
S tou Hlbokou nesuhlasim. Tam to pre cyklochodnik nie je vhodne. A ze to do uzmenho planu niekto dal, to este neznamena, ze to bol genius.

Chodnik na Prazskej by trebalo len vyasfaltovat, siroky je na obidenie sa 2 bajkov dostatocne. Ten zaver by sa dal riesit cez Sokolsku v najhorsom.

Jaskov rad je dobry napad, ale kto ho zjedosmerni? Tam by bola cyklotrasa idealna, navyse lahko napojitelna na Pioniersku, kde sa cyklochodnik priam ziada! Nasledne sa z Pionierskej da cyklotrasa elegantne napojit cez Jarosovu na Bajkalsku, kde sa cyklochodnik da tiez krasne viest a napojit ho na Trenciansku. A hned mame celkom peknu trasu! 😉 Cize tadialto nejak by som to asi tahal.
Nechce sa mi hľadať celé vlákno kto začal diskusiu konkrétne o prístupe na patrónku, partizánsku lúku a žel. studničku, no pre mňa ako najmenej trénovaného z vás sa mi zdá z východnej časti mesta najpohodlnejšie a najmenej náročné ísť po nábreží (jednej alebo druhej strane) okolo mostu Lafranconi a cez Ml. Dolinu. Trasa cez Ml. Dolnu už je vybudovaná, aj keď sú tam miestami bariéry a problémom je najmä prechod cez cestu, ale oficiálnemu spusteniu cyklotrasy bráni kto iný ako zelené mozgy.
Zatiaľ sa to však dá riešiť cez chodník pri Ilkovičovej ul. a poza zastávku ZOO pre 30,32,37,92 smer Botanická.. (áno, za cenu porušenia série predpisov zákonov atď ?)
Reakcia na: 810zssk #166332:
Ak by tam zábradlie nebolo (a prechod bol rovno), prišiel by si kolmo ku ceste. Takto prichádzaš chrbtom ku prichádzajúcim vozidlám, čo JE prinicipiálne zle ?
Reakcia na: 44 #166313:
"Ta trasa na Zeleznu ma jednu chybu. Ty, ja Hlboku vyslapeme - ale mnoho cyklistov nie. Tam to treba riesit menej strmym svahom. Trebars vyuzit ten betonovy chodnik na Prazskej nad cestou. Zial ten konci dolu schodami a napaja sa na chodnik, kde sa na bajku uz jazdit nesmie a ani neda."

Prvá vec, trasa po Hlbokej je v územnom pláne, takže tú si nekreslil len tak hocikto 🙂

Stúpanie na Hlbokú nevyšliape každý. Ja tade bežne chodím na mestskom bicykli, ktorý nie je stavaný na takéto stúpania a riešim to úplne jednoducho - zosadnem z bicykla a vytlačím ho. Cesta hore mi trvá 5 minút, oproti prípadnej jazde na bicykli strácam max. 2 minúty. Výhodou však je, že až po Patrónku sa ide dole kopcom.

Betónový chodník je úzky, pomerne neprívetivý a naviac tie schody sú bariéra, ktorej odstránenie by stálo veľa voči tomu, aký by bol prínos. To už radšej zjednosmernenie Jaskového radu pre IAD (v smere z Kramárov) a povolenie obojsmerného vjazdu cyklistom. Je tu omnoho menšie stúpanie a pri ceste zo severnejších častí centra na západ je to aj skratka.
Reakcia na: Valec #166330:
No ved o tom prave pisem. 😉 Ja nenavrhujem riesit Zeleznus tudnicku - ta je uz de facto vyriesena - ja navrhujem riesit pristup z centra mesta k nej. 😉 Alebo vseobecne k nej. 😉
Reakcia na: Valec #166330:
L66 prichádza z opačnej strany, kde sú chodníky po jednej aj druhej strane ale ja som mal na mysli príchod od Šafka. No s tou L66 si to trafil. Ja veru na Eurovee nevidím nič zlváštne. Je to síce pekne všetko presklené a má to krajšie tvary než konzervatívnejšie poňatý Aupark, no to čo Eurovea ponúka je maximálne monotónny sortiment a síce 90% obchodov ponúka iba oblečenie, potom nejaké doplnky, nejaká kozmetika a to je všetko+BILLA. Dosť blbo sú riešené eskalátory, kde máš napr. pri vstupe eskalátor, ktorý ťa vyvezie hore, no opačne už musíš ten eskalátor hľadať, pre určitý komfort a prehľadnosť by som ich robil tak ako sú v Auparku, teda pár hore+dole. Ďalšia vec, čo by som vytkol, že mohli do samotnej budovy zakomponovať viac zelene, t.j. niečo čo by oživilo príjemne interiér budovy (na Spektre bola o tomto geniálna relácia) a tiež viac zelene v okolí a nie vydláždený západný vstup do Eurovey, to je fakt nápaditosť ako za socializmu ? Zle je tiež vyriešený presklený strop obyčajnými sklami cez ktoré sa vyhrieva budova zvnútra, čo je v lete dosť nepríjemné. Ak by som to mal zhrnúť, tak namiesto Eurovey mohli radšej upraviť breh, zunifikovať ho s protipovodňovou ochranou na nábreží a spraviť tam radšej park. Po Pribinovej mohla kľudne premávať električka, bez odbočky pri Malej scéne a mohla ísť popod námestie pred SND, vyústiť na Landererovu a po Košickej k existujúcej trati, čo bol ostatne aj kedysi plán mesta takúto trať vybudovať. Beztak o pár metrov ďalej pri ASMN bude stáť ďalšie administratívno-obchodné centrum, takže nejakú absenciu Eurovey by nikto nepocítil. Iba ak tak menej áut a menší nápor na linky MHD + príjemné prostredie s parkom pri Dunaji a divadle.
Reakcia na: 810zssk #166333:
A čo konkrétne sa tam ešte zvrháva?
Reakcia na: ivanbuto #166323:
Nejde o jednu vetu, ako som napisal, od pekneho uvodu sa to postupne zvrhava...
Reakcia na: intony #166317:
To ze je naopak je mozne, nejak podrobne som ho neskumal, ale principialne ho nepovazujem za zle
Reakcia na: intony #166316:
Co mi zas vkladas dojem? Kde som ja napisal, ze mam z Pribinovej dobry dojem? Je tam vela veci riesenych zle, to je pravda, napisal som preboha niekde opak??
Reakcia na: 44 #166313:
"Rekreacnych cyklistov je podstatne viac"
O tomto by sa dalo dosť polemizovať, lebo časť z tých rekreačných odrádza na ceste do práce práve chýbajúca infraštruktúra. Mimochodom, navrhješ prvotne riešiť Železnú studničku, a ako sa k nej mám dostať, keď neprejdem centrom?


Re #166314 810zssk: Mimimálne nevhodné je to, že to zábradlie je riešené presne opačne - pre ľavostrannú premávku, keďže (chodec by mal prichádzať čelom k prichádzajúcim autám).

Re #166322 no.ev.di.: "Fakt je ten, že Pribinova je riešená strašne hlúpo, čo sa týka presunu peších."
A tu si si odpovedal, prečo je tam (pre jedného tunajšieho diskutujúceho, ktorý tam chodí prežívať chvíle nákupnej rozkoše) linka 66 tak strašne dôležitá. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.