Reakcia na: Ivan3 #137566:
Najprv k S-Bahn Stammstrecke vo Viedni - je tam 3-minútový takt S-bahnu a regionálnych vlakov, sú tam trasované pravidelné nákladné vlaky a momentálne aj dosť odklonov. Od nového grafikonu tam pribudnú navyše diaľkové EC vlaky (všetko z prechodu Břeclav-Hohenau pôjde cez Floridsdorf a Wien Mitte). Je na tom niečo nepredstaviteľné, keď to tak vo Viedni je???K Bratislave - bude to úplne to isté, normálna železničná trať, priepustnosť takisto dovoľujúca takt 3-4 minúty. Takže v prvom rade to bude trať pre regionálnu dopravu (aj keď sa to prezentuje dosť utopicky ako trať pre vlaky z Paríža.... ? ) a takisto tam budú môcť jazdiť nákladné vlaky - aj keď sa to prezentuje inak - realita bude iná.
Preßburg.Germane
-Píšem pre všetkých. )
Vznikla tu tochu obsiahlejšia diskusia či výmena názorov ohľadom číslovania liniek.
Čo sa týka oblastného číslovania -nemusí to byť až taká blbosť. Môže to sieť liniek o niečo viac sprehľadniť aj ked omnoho dôležitejšie je aby bolo označovanie dobre prepracované a čo najviac nemenné - stabilné. Stabilné linkovanie má vo všeobecnosti napr. Budapešť, dá sa povedať aj Praha aspoň čo sa týka električiek (autobusy neviem), donedávna i Viedeň.
Dosť prečíslovavalo Brno ale po zavedení IDS si už dali tiež pokoj. Oblastným čislovaním sa dajú bezproblémov označiť radiálne a oblastné linky, avšak trochu to narobí paseku pri diametrálnych a tangenciálnych linkách. Napr. BA L83 v Dúbravke do obl. číslovania nezapadá. Tie by mohli mať buď zvášť číselný rad alebo tvar zlomku (trocha nepraktické a nezaužívané). Alebo pre každý smer trasy autobusu zvlášť označenie. Napr. L83 - toto číslo by mali vozidlá na smer Petržalka a opačne do Dúbravky by mali označenie 38 -zámenou poradia číslic.
Z okolitých veľkých miest najviac jednoznačne prečíslováva Bratislava. Stále sa menia trasy až je z toho človek jeleň. Pred r. 1998 som osobne všetky hlavné linky perfektne poznal, čo odkiaľ kam chodí, aj dodnes si pamätám a nebolo treba žiadne oblastné číslovanie. Extra je Petržalka kde bola hromadná zmena liniek za relatívne krátky čas urobená 2 krát.
Proste, nech sa linkovanie dobre premyslí, zavedie napr. v súvlislosti so spustením IDS a nech sa tomu dá už pokoj.
Mne osobne sa v celku ľúbi aj to čo je v návrhu BID.
K odlíšeniu číselných rád Autobusov a Trolejbusov. - Ono je to v podstate tiež handrhovanie sa oničom. Takisto najpodstatnejšie je, aby nejaká linka, autobusová či trolejbusová, bola nejak označená a hlavne aby mala svoje číslo pridelené dlhodobo - stabilne.
Ono v podstate v celej ČR a SR sú všade Trolejbusy číslované zvlášť. Môže to byť aj na osoh v orientácí keď niekto povie "choď na trolejbus", no ako bolo aj poznamenané, detail. Človek pozerá hlavne na číslo a nie či má vozidlo "palice" alebo nie. Mimochodom, kľudne aj na trolejbusovej linke može byť ako záložný voz autobus a teraz človek do neho nenastúpi?
Toto sa stávalo na L202.
Další problém sú Duobusy alebo Trolejbusy s pomocným pohonom - časť trasy môže byť pod trolejami, časť nie. -Napr. niektoré poradia na L32.
A ešte jedna vec, Dnes je veľmi veľká unifikácia vozidiel (Citelis, Solaris) a naozaj navonok rozdiel je už len vtom či má voz zberaž alebo nie. Preto problém v zlúčení autobusov a trolejbusov osobne nevidím.
Inak k tomuto z mojej strany taký "osobný" návrh ešte. Ono by sa to mohlo kľudne tak trochen po vzore Viedne spraviť nasledovne: Autobusové a Trolejbusové linky zlúčiť a očíslovať podľa súčasného návrhu BID + k tomu ešte pridať písmennú predponu A - pre autobusy T - pre trolejbusy. Takto by bola splnená podmienka oblastného číslovania a aj zreteľné odlíšenie trakcií.