Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sati #116968:
No nič proti ale keď sú ti ľudia tak alergickí tak nech toto fórum si spravia len pre seba, alebo nech spravia v rámci registrácie aj vstupný test na základe ktorého ne/povolia vstup do diskusného fóra. Myslím však, že admini toto fórum vytvorili preto aby sa tu zišli fandovia MHD, potom znalejší problematiky MHD a pokecali, nie aby sa vraždili pre ne/odbornosť.
Reakcia na: Ámos #116965:
Ty máš pocit, že to, čo je vypísané na autosalónoch, platí aj pre autobusy ? ? Však choď¨niekam k Wiesenthalovi, že chceš Citaro so šesťročným servisom zdarma ? . Ale pri googlovaní ma zaujalo, že M-B Slovakia vôbec nemá v ponuke Conecto - nové Conecto by totiž mohlo byť lacnejšie ako Citelis a splniť všetky nároky DPB - len neviem, či sa už vyrába ja v klobásovom prevedení.
Reakcia na: S499.1023 #116962:
tazko povedat.. v ziadnych normalne dostupnych zdrojoch to jednoznacne uvedene nebolo... v kriteriach je uvedene:

Ekonomicky najvýhodnejšia ponuka z hľadiska kritérií
uvedených nižšie:
1. Priemerná cena za autobus – max. 60 bodov.
2. Prevádzkové náklady počas plánovanej životnosti
8 rokov = 520 000 km – max. 30 bodov.
3. Súčet záväzných cien vytipovaných ND – max.
10 bodov.

skorej si myslim ze su to "planovane" prevadzkove naklady (napr. vymena oleja stoji 10000 Sk, za dobu prevadzky N vymen oleja... naklady N*10000; a takto pre vsetky predpisane ukony).

a nazov obstaravania je "Nakup autobusov ..." a nie "Nakup a servis...".
Reakcia na: geodeath #116963:
NO vidis polovicku mas dobre len nechapem co ma stym spolocne ze SOR nedokaze plnit velke zakazky ked o to tu vobec neslo a nebolo to hlavne a podstatne kriterium preco sa nemohol prihlasit ❗

Ale ako vidim tak odbornikom zrazu dosla rec. A vazne je tu len par ludi co do dopravy vidia aj z druhej strany nie len z tej co si niekde precitaju ❗ ? ? ? ? ?
Reakcia na: Ámos #116965:
je to 6 rokov a 160tkm a plati to len pre osobaky a tusime ste veci typu vito, ale pre nakladaky su ine podmienky .. vsak to vy mercedes skrachoval 🙂
Reakcia na: richardhudec #116948:
co potom chudaci viedenaci, ktori maju 99% kmenovej flotily na plyn ? 🙂

detto motoricke vlastnosti .. ako bolo spominane, MHD ma priemernu rychlost asi tak 20kmh, cize ziadne rally nepotrebujes ..

plnicku tiez dobudujes raz dva .. posledny problem ..

ale asi radsej zaplatime prerabku 140 vrakos na plynaky po rokoch co ? 🙂 to bude lacnejsie 🙂

Re #116942 S499.1023: v tom sa nezhodneme 😉 ja by som naftu pre osobnu spotrebu zakazal, alebo by som dal spotrebne dane na 1t ako pri benzine a nie dotoval, vyroba nafty je o drahsia za normalnych okolnosti .. preco by sa mali takto nepriamo dotovat ? navyse je to mor europy ..

a nezacni tu argumentovat parketikelfiltrami .. zachytia sice 99% hmoty, ale len 2% mnozstva ciastociek a tie mikro su najhorsie na rakovinu pluc ..
Reakcia na: S499.1023 #116962:
240 klbovych vozov z toho cast CNG za 2,5 mld.. Mas pocit, ze to je cena so servisom?
Jedine snad ak vyhra Mercedes tak mas servis v cene vozidla na 6 rokov alebo 150.000 km. Aj ked neviem ci to plati aj pre busy. Ale preco nie.
Neviete niekto ako to bude s cenou turistickych predplatnych listkov (TCL) od 1.1.2009?

Na oficialnej stranke DPB som nenasiel ziadnu informaciu o novych cenach od 1.1.2009, na oficialnej stranke BA:
http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=700000&id=11018493&p1=51337
sa pise len o jednorazoych a predplatnych (elektricenkach, ktore cenu nemenia, iba platnost).

Ostate rovnaka cena aj pri TCL, budu sa dat kupovat aj v automatoch? (predpokladam ze DPB chce ceny v automatoch zaokruhlene na 0,1€)
Reakcia na: Sati #116955:
No skrátka chcel si aby teraz sa ozvali tí čo hovorili o skorumpovanosti zakázky... Je tak? Ja som len podotkol, že SOR nedokáže zatiaľ plniť veľké zakázky.
Reakcia na: kecho #116960:
To sa nesúťažilo so servisom?
Reakcia na: kecho #116960:
ta myslienka unifikovaneho voz. parku sa mi zda lepsia.. cize som za druhu moznost..
Reakcia na: nocoine #116949:

sú dve možnosti
1) vyhrá Irisbus, lebo: obstarávacia cena bude nižšia; skvelé referencie - keďže dpb si prerába nafťáky na plynové Karosy; nižšie maint. costs, keďže dpb je schopný dať tam náhradné diely aj z dnešných 16xx či 42xx ?; dpb má predsa vypísať ešte jeden tender (za tých +/- 200 mil.) na maxibusy, v ktorom "chceme vysúťažiť" tak zo desať skapalšity...
2) vyhrá Mercedes, lebo: v prípade tendra na skapalšity + jedného od ikei by bol unifikovaný vozový park...
ďalšie nápady? ?
Reakcia na: irizar #116958:
Však to, čo tu píšeš o plynových B 741 je práve to, čo sa tu snažím otĺcť o hlavu Ámosovi. Teraz, keď sa už používajú na prestavby kompletné CNG motory TEDOM, to asi bude lepšie, ale vyrábať plynový motor rekonštrukciou naftového (a ešte nie poriadnou) je podľa mňa nezmysel.
S tým výkonom je to tak - áno, ten istý motor na CNG bude mať menší výkon. Ale že by to znamenalo, že je horší?
Reakcia na: Ámos #116950:
Tá plnička nestíha hlavne preto, že večer medzi 22-00 až polnocou končí strašne veľa zmien, tak sa tam vytvárajú šóry. V inej denne dobe nemáš problém, iba ak možno keď končia delenky - tie som nerobil, tak neviem. To potom ale rovnako "nestíha" ani naftová pumpa, ktorá síce natankuje rýchlejšie, ale zase má menej stojanov. Ale nepamätám si, že by som niekedy išiel z roboty neskôr len kvôli tomu, že som si vystál frontu na plyn. Ale možno som mal len šťastie...

Re #116951 S499.1023: Za seba môžem povedať, že plynové 741 sú v porovnaní s naftovými lenivšie a častejšie aj rýchlejšie sa prehrievajú. S novým plyňákom som nejazdil, ale bývalý kolega ktorý zostal v Stavangeri tam jazdí na nových 15m Volvách 7700 na CNG a tiež mi vravel, že majú slabý výkon. Ale na druhej strane, autobusy MHD nie sú na to, aby sa s nimi jazdila rallye a povedal by som, že výhody - ekonomickejšia prevádzka, tichší chod, nižšie splodiny - podstatne prevážia nevýhody.
Reakcia na: Emo #116944:
vies ze mi to je jedno ak uz tak ich uz aj dodava ❗ ? ? ? ? ?
Reakcia na: luky133 #116937:
mne to je uplne na haku kto to bude len akosi mi teraz ty odbornici z tochto fora nevysvetlili ze preco to neni SOR ked skoro rok tu hlasali ze to ten SOR bude ❗
Reakcia na: geodeath #116939:
pokial si to nepochopil čo som pisal tak sa nevyjadruj
Reakcia na: Ámos #116953:
Pokiaľ DPB nemal na nové CNG busy, nemal ani na naftové. A pokiaľ nemal na naftové, tak nemal za nekresťanské peniaze rekonštruovať plesnivé vraky na CNG ale robiť štandardné generálky.
Reakcia na: S499.1023 #116952:
Ale v tom case DPB nemal inu moznost. Diskutabilne snad len bola reko 732-ok v Starku, ked vsetci nadavali na kvalitu prace, ale so 741 bola a je spokojnost. Na nove CNG busy DPB nemal, GO tych vozov bola nutna, plynofikacia bola len nastrojom na znizenie prevadzkovych nakladov. Okrem toho do roku 2004 (vratane) dostaval DPB na tento projekt peniaze zo ŠR v ramci kapitalovej dotacie.
Reakcia na: Ámos #116950:
Nie, nemal. Mal som a stále mám iné názory na orientáciu DPB na rekonštrukcie polorozpadnutých vrakov na CNG. Treba sa nad prečítaným textom dôkladnejšie zamyslieť.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.