L39 obsluhuje hornú časť centra a hlavné prestupné body Trnavské a Račko a celkom rýchlo. Dávno mala byť minimálne na int. 15min. a zachádzať na Blumentál.
L47 ide spodom ako električky alebo L50.
Na Kaplnskej to oranžové je pozostatok z nálepky SAD Trnava (viď šrafované T v pravej hornej časti). Na Štadiónovej nie je vylúčené, že bol nejaký čas označník Slovak Lines (aj ten SAD na fotke vyzerá ako SL, akurát bez prelepu), keďže počas výstavby podjazdu sa to tam mohlo výraznejšie pomeniť a keďže SAD TT tam nejazdila, tak už na správu mohli kašľať.
Tak 75 ale nekysne dosť aj v kolónach? Neviem toto tvrdiť so 100% istotou, tak preto sa pýtam. S tým spojením Nobelova - Vivo máš pravdu ... prípadne keby 67 premávala od ŽST N. Mesto na Riazanskú a Tehelnú, tak by to bolo ešte zaujímavé riešenie ale vodiči by nemali kde prestávkovať a ísť na WC. Takže 67 ostáva iba po ŽST N. Mesto, hoci ju potiahnúť na Vinohrady a Voz. Krasňany je lákavé ale priama 51 k Vivo je potrebnejšia.
No, teraz na Streetview vidím, že aj SAD TT mala oranžové logo, takže s Kaplnskou sa môžem mýliť. Štadiónovou som si na 90% istý a určite mala riadny označník smer Budmerice ešte v roku 2015.
predpokladam ale ze by to tam pytalo aspon jedneho straznika, inac len ciste oplotenie by asi nejakym dobrakom s farbickami netvorilo ziadnu barieru (ale taktiez kamery, nahravanie a alarm pri akomkolvek pohybe aby to siel straznik skontrolovat, ak by bol celu noc len zalezeny kdesi v bude tak to nema ziaden zmysel)
na samotnom prístrešku na kaplnskej smer SC je vidno oranžová farba : https://goo.gl/maps/d97mwcn6FuPLmSxdA a z osobného pravidelného chodenia po tej ceste si pamätám, že to bol nápis Slovak Lines.
Ad Štadiónová: fotodôkaz nemám, ale určitý čas tam smerom do Budmeríc bol naozaj riadny označník s logom SL tam, kde je na fotke z 2012 označník ČSAD. Teda nie, že by vyzeral nejako vábne, ale určite mal logo SL.
DPB by sa mohol inšpirovať DPMB, ktorý si vylepšil podzemnú zastávku Jírova na "vozovňu" (dokonca tam ani nemuseli vybudovať kanál). Ak by sa oplotila aspoň časť obratiska Pri kríži, tak by sa tam v mohlo zmestiť aj 6-7 električiek, čo by bolo viac než dosť. Autobusy by sa do prvého oblúka napravo zmestili asi 3 Capacity a naľavo cca 5 sólo vozov (ak by tam boli aj 10/10,5-metrové vozy, tak aj 6), čo by na nejakú základnú výpravu 20, 23/123, 36, 83 a 84 postačovalo.
Ak by sa 67 predĺžila k Vozovni Krasňany, tak by sa najprv musel zabezpečiť pohodlný prestup medzi 4 a 67. Tiež by asi chýbalo priame spojenie Nobelovej s Vivom, ktoré nie sú od seba ďaleko, a preto by prestup zhoršil kvalitu tohto spojenia. Pre spojenie Ružinov - Vinohrady je lepšia 75 (s rozšírenou dobou prevádzky), ktorá má na trase viac zaujímavých cieľov, ako by mala 67 (spojenie DH - Hradská - Ivanská cesta - Klientske centrum by mohlo byť zaujímavé).
Tá 47 by bola podľa mňa celkom dobrá voľba, pretože ide z centra (rovnako ako 39) a v súčasnosti jazdí v úseku Kollárovo námestie - Zimný štadión poloprázdna. Jej predĺžením na Súhvezdnú by mohla byť rovnomernejšie vyťažená.
Škoda, že už dávno nebola vybudovaná stála vozovňa Dúbravčice / Bory pre autobusy a električky. Pri každej zmene nejakej linky riešime neochotu mesta pridávať vozokilometre, a pritom ich vo veľkom zbytočne míňame na služobné jazdy medzi Jurajovým Dvorom / Trnávkou a DNV / Dúbravkou.
Viem, že stavba novej vozovne je veľká investícia, ale za tie roky, čo sa plánuje, by už Vozovňa Bory ušetrila toľko vzkm, že by sa z tých úspor aj zaplatila jej stavba.
Tá 67ka by bola veľmi dobré riešenie. A dala by sa od ŽST Nové Mesto predĺžiť až na Odborársku a do Vozovne Krasňany tak by sa dalo na Vinohradoch presadať na linku do východnej časti Ružinova. 51ka by sa mohla zmeniť a premávať inam namiesto Odboráskej (Dimitrovky), napr. nahradiť 58ku a 151ku v trase Technická - Rádiová - Mierová kolónia - Riazanská - Tehelná - Trnavské mýto - Tehelná - Račianska - Briežky. Berte to len ako návrh na náhradu 51, 58 a 151, nič záväzné čo by som bral ako jediný správny návrh. Pokojne môžu byť aj lepšie.
Ale tá 47ka ma zaskočila. Veď tá je od TIOP Ružinov riadne vzdialená, končí pri Zimnom Štadióne.
Imho ak sa bavíme o predĺžení len po TIOP Bory tak prvé/posledné spoje stačia z/do Dúbravky, lebo žiadne vlaky aj tak v tom čase nebudú... a feeder autobusy z DNV/sídliska Bory vieš potiahnuť na Pri kríži.
Škoda, že sa neplánuje aspoň nejaká provizórna Vozovňa Dúbravka, kde by sa každú noc striedali vozy, niečo na spôsob Janíkovho dvora (hala pre električky + odstavná plocha pre autobusy), pretože takto budú prvé električky z VJD vychádzať už o 3:40, aby o 4:30 začali na Boroch, nehovoriac o zbytočných prejazdoch autobusov. Na začiatok by sa na to možno dalo upraviť a používať aj obratisko Pri kríži.
Nepamätám si presne, čo za dokument to už bolo, ale trať na Bory by sa mala podľa neho odpájať z oblúkov obratiska, čiže z vonkajšej koľaje by sa stala (s výnimkou krátkeho úseku) prejazdná koľaj. Mňa by ale skôr, zaujímalo, kde by mala tá trať na Boroch končiť (ak je to už známe)?
V budúcnosti sa buď počíta s predĺžením 47 k TIOP Ružinov (to by si ale vyžadovalo výstavbu TT, resp. nákup ďalších parciálov), alebo sa hovorilo aj o predĺžení 67 z Astronomickej cez Ivánsku cestu k ŽST Nové Mesto. 39 by v takom prípade zanikla a 31 by premávala asi po Zimný štadión. V súčasnosti by mohla 39 aspoň obsluhovať Blumentál aj v smere k CSÚ.
Neboli inak ešte také návrhy predložené, ktoré by sa týkali ponechania obsluhy CSU výlučne na linku 31? Mám na mysli formát, žeby 31 premávala od CSU na Trnavské mýto, prįpadne k Centralu na Jelačičovu a jej premávka by sa dala regulovať lepšie než teraz keď je tam zapletená aj o ničom premávajúca linka 39? Navyše 31 a 39 idú často v závese za sebou a 39 ide narvaná ako prvá. 39ku by mohli radšej zrušiť a jej spoje včleniť do linky 61, ako spoje Hl.st. - Súhvezdná.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.