V principe mas pravdu. Ale pripomenme si ze hovorime o BSK, ktory ma spolu s mestom zriadenu odbornu organizaciu Bratislavska integrovana doprava, a.s.... s nou ma aj mandatnu zmluvu na zaklade ktorej ma BID, a.s. vykonavat o.i. planovanie dopravy.
Môj názor poznáš, preto ho pre Teba len zopakujem.
Plne s Tebou súhlasím v teoretickej rovine. Pokiaľ však ide o realitu, v praxi som sa ešte na Slovensku nestretol so samosprávou, ktorá by spĺňala Tvoje kritériá (tzn. vie, čo chce a súčasne to dáva zmysel). Akokoľvek sa to niekomu nepáči, na Slovensku zatiaľ stále odborníci sedia poväčšine v dopravných firmách a nie u objednávateľov. A často je to tak, že DP len odráža, prípadne tlmí choromyseľnosti, ktoré sú objednávatelia schopní navrhnúť.
Poznám prípady, kde má dopravu vpred posúvajúcich odborníkov dopravca alebo kde ich nemá ani dopravca. Príklad samosprávy, ktorá by úspešne zavádzala nové trendy v dopravnej obslužnosti som zatiaľ nemal možnosť v tejto krajine spoznať (ak som si len nevšimol a taká je, prosím doplniť).
Zaujímavé ale je, že keď na tej tvojej stránke klikneš na najčersvejšie informácie dostaneš sa na stránku regiojetu a zrazu sa už nehovorí o Dunajskej Strede, ale o Veľkom Mederi . . . Kde je pravda?
Teraz to neviem nájsť...ale som sa napokon prerátal, zrejme pre nich platí lehota 60+30 na vybavenie, kedže zákon 9/2009 o sťažnostiach sa vzťahuje aj na orgány územnej samosprávy a nimi zriadené organizácie, nielen len na samotné orgány ? ako som si doposiaľ myslel
Ja verim, ze existuju ine, ale nie som presvedceny o ich vhodnosti pre nase podmienky. V prvom rade, na zaklade ich vysledkov neverim odbornosti dopravcov a ich zaujme na naplnani verejneho zaujmu. Dalej, celkovo som presvedceny, ze samosprava vie najlepsie ako treba organizovat dopravu (samozrejme za predpokladu ze dostava podklady a ma prislusne odborne oddelenie), urcite lepsie ako nejaky dopravca. V neposlednom rade, ide o sluzby vo verejnom zaujme s prislusnou uhradou za tieto sluzby, preto povazujem za logicke ze kontrolu bude mat organ reprezentujuci zaujmy objednavatelov.
Dopravca moze robit navrhy, ale:
a) urcite nie v takom rozsahu ako dnes (ze vlastne vymysla cely system)
b) nie stylom ze nieco posle a objednavatel mu to opeciatkuje, pomaly bez toho aby sa na to pozrel
Nie, idem k lekarovi ktory verim ze mi dobre poradi a dobre ma operuje. To je ale uplne nevhodny priklad, pretoze obe akcie vyzaduju predpoklad ze lekar svojej praci rozumie. Kdezto moze byt dopravca, ktoremu verim ze dokaze odjazdit spoje, ale neverim, ze ich vie (alebo chce) dobre navrhnut.
Pri sucasnej mentalite dopravcov je absolutne nevhodne nechat ich kafrat do organizacie dopravy, napokon, ich vysledky vidime uz dnes.
Ja osobne som sťažnosť posielal mailom, nik odomňa nevyžadoval podpísanie (raz dávnejšie však áno) a sťažnosť riešili... a keď aj teda neriešia, sú povinný odpísať, pokiaľ podnet nespĺňa náležitosti sťažnosti....
Peťo, chytím sa tvojho príspevku a pridám sa: Aká je lehota pre DPB na vybavenie sťažnosti? Platí pre nich zákon NR SR č. 9/2010 Z.z. o sťažnostiach (cize lehota 60+30 dni)? Mne odpovedali po 78 dnoch a ohanaju sa tymto, ale kedze Dopravny podnik nie je oraganom verejnej spravy, tak si to mozu akurat tak za klobuk vopchat.... Skor si myslim ze pre nich plati 30 (v oddovodnenych pripadoch dalsich 30 dni)
Skusim ti to na priklade dopravnych komisii miest a VUCiek.
Niekde je to tak, ze dopravnu komisiu tvoria iba poslanci. Maju nazor, ze iba oni su vyvoleni a zvoleni zastupcovia ludu, ktori najlepsie vedia, co miestny pospolity lud v doprave potrebuje a ako sa to ma robit. Nikto im do toho nema pravo kafrat. Podla toho to aj tak vyzera.
Inde je to tak, ze okrem poslancov su clenovia dopravnej komisie aj neposlanci - prakticki odbornici od dopravcov po udrzbovu organizaciu komunikacii.
Aj ti "mozu do veci hovorit" a maju hlasovacie pravo - ale aby bolo zabezpecene (ako Valec napisal) hlavne slovo, z 10-tich clenov su v pomere 6:4 v prospech poslancov. Takto je zabezpecene, ze sa obidve strany respektuju ako partneri (= kazdy odbornik neposlanec ma rovnako 1 hlas ako poslanec a berie aj ZODPOVEDNOST aj za pripadne zle rozhodnutie), ale rovnako je zabezpecene, ze posledne slovo maju poslanci. A potom aj vysledky takejto komisie su uplne ine ako tej prvej.
Inak tak ma napadlo, keďže mazanie pri Molecovej sa už pokazilo, a električky pištia aj tam kde by to nečakal ani obyvateľ Ľvovu, nedalo by sa to mazivo dávať priamo na kolesá? Podobne ako pieskovanie, len teda na vnútornú stranu okolesníka...
Tie plexiská na kabínach T3 hentak otrasne ako sú sú tak od začiatku, alebo tam boli sklá pôvodne v gume, len to povypadávalo? ? Dík
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.