T458.0:
Škodovka může za to, že si dopravce objedná malokapacitní vlaky? Kdyby si ZSSK objednaly třeba devítivozové push-pull soupravy, určitě by je ráda Škodovka dodala.
K novým trolejbusům - Na CZ trhu nakupují kastle SOR pouze v Hradci Králové. Ostrava, Plzeň, Ústí nad Labem, Pardubice, Jihlava, Teplice a Opava nakupují kastle Solaris. Budějovice, Zlín a Chomutov kastle Citelis.
Je to pouze o tom, jaké má požadavky daný dopravce a pak o tom, se kterým trolejbusem může Škodovka uspět víc. Jestliže je na Slovensku tlak hlavně na cenu trolejbusu, jde do soutěže ŠT s karosérií SOR.
SME mal použiť lepší argument. Je fakt, že to, čo jazdí na 202 je horor. "Rolničky" v motore, sedadlá miesto okien, kovy z mechu pohádzané v interiéry, povolené obloženia a v neposlednom rade nefunkčné rýchlostné tachometre. Zbúchané Karosy z jamy ?
"autobusy nehoreli, išlo len o zadymenie priestoru. " a ten dym tam ako vznikol? ako sa to hovorí že niet dymu bez ohňa?
Ale v tomto súhlasím so stanoviskom dpb, to že nejaký autobus horel nie je argument, lebo ktorý autobus v dpb ešte nehorel? tušim iba sor... horeli aj 14/15tr, T3, K2, ..
Čo sa vlastne stalo s tými trolejbusmi? V katalógu vozidiel sú medzi vyradenými, ale v článku sa hovorí, že sa opravujú. Čiže by sa mali do premávky po čase asi vrátiť. Čo je pravda?
Ale keďže máme aj dráhové kritérium a keď sa znova otvoria dvere tak je tam stále tá istá zastávka. (resp na palubáku sa vráti tá kde bus práve stojí, keďže po zavretí dverí tam už skočila ďalšia).
Lebo kedysi som si tiež myslel že na zastávke musí vodič vetrať do odchodu s otvorenými dverami, ale potom som si povedal že pri takých -3 vonku a buse čo nekúri nejako špičkovo kašlať na palubák, lepšie ja zavrieť tie dvere, "pomlýiť " cestujúcich aj palubák, ale nevpúšťať dnu arktický vzduch (niekedy aj vyše 30 sekúnd).
podľa mňa by tam malo byť aj dopytové tlačidlo... páči sa mi to čo hovoria kolegovia z električiek - ak vyčkávaš na odchod, nemusíš mať otvorené dvere, ale stlačíš naraz dopyt + zatváranie dverí, systém stále drží zastávku ale zavrie dvere súpravy a vyčkávaš na odchod s tým, že dobiehajúci môže otvoriť dvere, ale súprava (hlavne v zime) nestojí s otvorenými dverami... to by som bral aj u nás na autobusoch, keď niekedy vyčkávam na odchod zo zastávky, ale inú možnosť ako nechať aspoň jedny otvorené dvere nemám...
Škoda nech ide do čerta už a nech sa k nám nevracia už nikdy! Trolejbusy či vlaky sú absolútne na hovno. Veď tie push-pull súpravy 951+051+051, to je tragédia. S tou kapacitou to nemá na úsekoch MA-BA, NZ-BA a TT-BA v špičke šancu. Ak dokáže ZSSK povedať, že je to zvýšenie kvality cestovania tak chodia asi do práce permanentne ožratí, lebo to, že ľudia stoja jak blbí vo vlaku natlačení na dverách, tak to neviem či je kvalita teda. Tretí vložený vozeň by veľmi pomohol. A o prerábkach 263 k 951 škoda reči. Úplne to Škodovka celé podčiarkla, že za čo má tuzemský trh, keď sa spriahla so SORom. Keď už bulharom ponúkli v tendri a uspeli s karosériou Solaris, tak mohli kľudne SOR ignorovať aj na domácom trhu. Zjavne český, či slovenský pasažier nie je ani po dvoch desaťročiach čakania na nové vozidlá na úrovni hodný, aby okúsil štandard cestovania na úrovni. To už snáď nemáme serióznu tuzemskú firmu a ani seriózny DP, ktorý by vypísal normálny tender, teda česť Košiciam a Prešovu - ktoré sú (zatiaľ) dôkazom toho, že aj tam kde sú "smeráci", to ide bez koliečok, piatich dverí a doplnkovej výbavy za 0,01€.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.