Ústavu tu rozhodne nikto nespomínal. Ak by mal kraj / obec zabezpečiť, aby sa ľuďom využívať svoje práva, tak túto povinnosť môže mať len na území SR, keďže ťažko si bude ústavné práva zabezpečovať za hranicami.
Ak by sme však chceli všetko brať doslova, tak súčasná dostupnosť z Kittsee do Bratislavy spĺňa štandardy definované v §7 Vyhlášky 5/2020 (hoc tá vyhláška nemá v Rakúsku žiadnu záväznosť).
§19 hovorí o území kraja, čo sa asi všetci zhodneme, že Niederösterreich nie je.
§43 hovorí o "záujmovom území kraja" a či je teda Niederösterreich záujmovým územím sa teda môže BSK nejakou formou rozhodnúť.
Preto by som nepísal, že akýkoľvek kraj má povinnosť zabezpečiť cezhraničnú dopravu, to aby asi zákonodarca formuloval úplne inak. Koniec koncov, ani MD SR nezabezpečuje cezhraničnú železničnú dopravu bez spoluúčasti na druhej strane hranice.
Prešov to má ošetrené tak, že každá jedna obec si tú dopravu (spolu)objednáva u DPMP.
Viete niekto, čo všetko treba hlásiť vodičovi v PAD, teda resp. čo všetko vodič zadáva na svojej obrazovke?
- Ak nahlásim cieľovú stanicu a priložím kartu, overí sa zakúpený PCL automaticky, alebo vodič musí urobiť nejaký úkon, aby si systém kartu načítal (tzn. musím mu nahlásiť, že ten PCL mám)
- A čo sa týka platby, treba spôsob platby nahlásiť? Myslím, že sa systém pokúsi úhradu prednostne vykonať z elektrinickej peňaženky. Neviem ale, ako je to v prípade, keď je PCL nahratý na platobnej karte, či sa systém sumu cestovného automaticky pokúsi získať z platobnej karty, alebo je to vodič, ktorý zadá spôsob platby na svojej obrazovke.
Ja som si zvykol hlásiť všetko (kam idem, na aké zóny mám električenku a ako budem platiť), ale neviem, či to nerobím zbytočne.
Prečo sa už v CP po kliknutí na konečnú zastávku nezobrazujú príchody spojov, ale iba "V najbližšom období nepremáva?" Mohlo sa to ponechať aspoň ako voliteľná funkcia (aj v iných sekciách), keďže to bolo celkom praktické.
No de jure § 43 písm. d). Aj keď § 19 ods. 2 spomína územie bez prívlastku. No vzhľadom na to, že ministerstvo autobusovú dopravu neobjednáva a pri obci je spomenutá explicitne obec, je to VÚC, ktorý zabezpečuje cezhraničné väzby.
Aj keď plne chápem, že v prípade BSK a dopravy z Bratislavy do Rakúska a Maďarska je to také že "čo my máme s Niederösterreichom, (my chceme mier)".
Inak zaujímalo by ma, ako to má ošetrené Prešov, v ktorom MHD obsluhuje azda všetky susedné obce (nie len Ľubotice, kde sídli DPMP )
"Takze by ma zaujimalo, ako to je v pripade, ak zije napriklad v obci za hraniciami XYZ ludi, ktori su oficialne stale obyvatelmi BSK/BA"
ak som raz oficiálne obyvateľom BSK/BA, tak reálne bývam v BSK/BA .... a ak bývam inde, tak si splním psiu povinnosť a stanem sa oficiálnym obyvateľom obce, kde reálne bývam ... berúc do úvahy tieto fakty je situácia o ktorej píšeš, vyložene hypotetická
fajn, môžu tým pádom regulovať kvantá dopravy vstupujúcej do ich oblasti ... spôsoby sú rôzne - napr. inteligentná cestná signalizácia, pravidelné kontroly zo strany dopravnej polície a hraničných orgánov ... takéto spôsoby dokážu pekne rozložiť v čase jednotlivé vlny a eliminovať nápor ...
"Celý koncept staviaš na tom, že by problematika dopravy mala byť na pleciach zdrojovej obce. Ale! Aj cieľovej obci by malo záležať na tom, akým dopravným prostriedkom sa obyvatelia zdrojovej obce dopravia."
určite sa dá s Tebou súhlasiť - keď budú príslušné orgány zdrojových obcí organizovať spojenie pre svojich obyvateľov do cieľovej obce, tak môžu svoje zámery komunikovať so zástupcami cieľovej obce ... avšak iniciatíva má ostať na strane zdrojových obcí - starajú sa predsa o svojich obyvateľov
Nuz nedavno mi tu niekto pisal, ze obce a kraje musia podla ustavy dat moznost ludom vyuzivat ich ustavne prava a zabezpecit, aby sa k nim vedeli dostat - okrem ineho napriklad zabezpecenim MHD/VHD.
Takze by ma zaujimalo, ako to je v pripade, ak zije napriklad v obci za hraniciami XYZ ludi, ktori su oficialne stale obyvatelmi BSK/BA
Celý koncept staviaš na tom, že by problematika dopravy mala byť na pleciach zdrojovej obce. Ale! Aj cieľovej obci by malo záležať na tom, akým dopravným prostriedkom sa obyvatelia zdrojovej obce dopravia.
Ono zbytočne budeš ako cieľová obec mať perfektnú MHD, ak Ti príde denne 100k ľudí autami, lebo si niekto iný neplní svoje povinnosti, máš problém.
Našťastie zákon na toto pozná odpoveď a povinnosť zabezpečiť cezhraničnú dopravu má kraj. Ale to, či z Kittsee prídu ľudia autami alebo busmi by nemalo byť ľahostajné ani Bratislave.
prosim, poradte: par dni sa nemozem dostat do "cestovnych poriadkov" na žiadnej linke....aj som sa zaregistrovala, ako sa to pozadovalo na stranke a neviem, kde je chyba.... Moze mi niekto poradit ? vdaka. Zdenka
Lenže obyvatelia Bratislavy (resp. správnejšie by bolo BSK, keďže objednávateľom by bol kraj) majú právo na kvalitné životné prostredie. A k tomu môže prispieť aj to, ak sa zabezpečí, aby časť ľudí využívajúcich na dopravu po kraji aj z územia mimo kraja autá prestúpilo do hromadnej dopravy
"Vela ludi zijucich v Rajke, Wolfsthali, Bergu, Kittsee ci Hainburgu maju stale trvaly pobyt v Bratislave."
Pokiaľ žijú v zahraničí, nech si tam dajú trvalý pobyt.
Ak ho tam nemajú, tak jednoducho a proste pre dané obce neexistujú a zbytočne ich svojimi nelogickými potrebami zaťažujú. ja mám trvalý pobyt v Bratislave, denne sa v rámci Bratislavy pohybujem, ale neotravujem s tými nikoho v Rajke či Hainburgu.
Ak ho majú a a potrebujú cestovať do Bratislavy, nech pokojne oslovia tamojšie orgány, aby im objednali a zaplatili takýto typ prepravy.
V prípade, že na rakúskej/maďarskej/poľskej/českej/ukrajinskej alebo hoc aj mexickej strane existuje potreba zaviesť pravidelnú linku do Bratislavy, nech si ju tamojšie orgány objednajú a platia. Aktuálne však s výnimkou niekoľkých ad-hoc sezónnych víkendových spojov nevidím potrebu zavádzať pravidelné linky z Bratislavy do zahraničných obcí.
"Rozhodnutia na úrovni nemenovaného blázna z Trnavy." nastastie nerozhodujes
Sme uz dost dlho sucastou EU, Eurozony a Schengenu, aby sa taketo spojenia konecne riesili. Vela ludi zijucich v Rajke, Wolfsthali, Bergu, Kittsee ci Hainburgu maju stale trvaly pobyt v Bratislave a vela ludi s pobytom v Bratislave tam cestuje (vylety, kultura, nakupy). A rovnako vela ludi z regionu Burgenland, Niederosterreich a Gyor-Moson-Sopron ma nadvaznosti na Bratislavu/cestuje sem.
Znova: hrame sa ako sme eko-bio-raw-green, buzerujeme vodicov aut kde sa da, ale ked niekto chce ako nahradu dobru verejnu dopravu tak zrazu je milion dovodov, preco to nejde.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.