Na košickej rýchlodráhe to bolo niečo okolo stovky (alebo ešte viac?) a tuším to bolo KT8 D5 alebo T6 A5.. Určite nie tétroja... Skôr sa prikláňam ku KáTečku, no nepamätám ?
Keď je tu debata o kvalite tratí, tak som si spomenul na svoje detské 60-te roky minulého storočia. Jazdil som vtedy električkou č.7 do školy od Lafranconi do Karlovej Vsi a to bola vtedy jazda! Koľaje boli bez podvalov, rozchod udržiavaný oceľovými výstuhami medzi koľajnicami a toto bolo uložené v hline. Jazdili tam dvojnápravové električky s vlekom a keď to vodič rozfofroval, tak slabšie povahy dostávali morskú chorobu, bolo to ako na lodi na rozbúrenom mori ?
Samozrejme, že to má čiastočne na svedomí aj normálny rozchod. Keď je vlnka na koľaji, tak bratislavskou električkou to zakýva o 43,5% viac ako pražskou električkou (pri rovnako veľkej vlnke).
Nie bol som s nou uz vsade... Ked som isiel do Karlovky resp. Dubravky elektricka sa stihla rozbehnut na max 40ku potom prisla dalsia zastavka, semafor, obluk auto alebo nieco ine... A to stojim vacsinou vpredu a cumim na tachometer. Ale je pravda, ze elektrickou chodim tak 1x do tyzdna, takze mozno normalne ide aj 50kou len ja nemam to stastie. ?
Ja som sa viezol aj 65 raz ale bola to taka jazd o zivot Su to rychlodrahy, hlavne raca a karlovka, len niesu udrziavane. Karlovku, ked sa bude prerabat, tak to chcu prerobit na 80km/h cestovnu rychlost
S rozchodom to nema nic, staci sa ist previezt napr. do Innsbrucku, Linzu, alebo Zurichu
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.