Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: bigmac #27741:
co su to okolky?
Ad skripanie kolies v oblukoch-samozrejme,ze skripanie JE pocut aj na zeleznici.Kedze zeleznicne vozidla maju podstatne vacsi razvor naprav,k skripaniu dochadza aj na podstatne vacsich oblukoch.Obzvlast markantne je to u dvojnaprovych motorakov M152.0 (810) a odvodenych 811,812.Staci sa zviezt po oblukovitej trati,napr.Kralovany-Trstena(-Sucha Hora) a uzijete si skripania vrchovato. Pre Sarko:Uhol odbocenia je absolutne irelevantny,rozhoduje polomer obluka.Ad obojsmerna Lamacska:Pokladam to za absolutnu zvrhlost a momotinu.I.
Neviem prečo, stále mám taký tušák, že interval liniek 20 a 22 sa zväčší z 15 na 20 resp. 24 minút. Ale snáď sa mýlim . . . ?
Reakcia na: tr3mp #27748:
Dík za info
Reakcia na: spokojný čitateľ #27747:
Lamačská nebola odjakživa jednosmerka, len od času, keď bola postavená diaľnica. Dokonca po nej voľakedy tiež premávala 30ka do Lamača, čo bola ešte pôvodnejšia linka ako 26 🙂 Tu sa oblastné číslovanie trafilo do prvého historického označenia.
Obojsmerná Lamačská je už niekoľko týždňov (ak nie mesiacov) a zatiaľ som žiadne kolízie nevidel. Opačný smer je zatiaľ len pre vozidlá stavby, málo frekventovaný. Spočiatku si ľudia ešte zvykali - jazdili v protismere, hoci každých pár metrov bola značka o zmene organizácie dopravy a v strede plná čiara 😉 - ale teraz už takmer všetci jazdia disciplinovane za sebou v pravom pruhu ...
V konečnom stave budú po Lamačskej pravdepodobne jazdiť všetky linky smer z Lamača nielen 30ka. Busy nebudú teda jazdiť po diaľnici. Pri Tescu pribudne jedna "menšia" diaľničná križovatka, ktorá zabezpečí to, čo je dnes ešte nemožné ...
Zdravím. Budú nové CP liniek 20, 22, 63 na imhd.sk ešte dnes? Dúfam, že áno ☺

Inak, mohli by sme rozviesť diskusiu na tému nových trás vyššie spomínaných liniek.

Čo poviete na môj návrh, aby linka č. 22 išla v smere na Patrónku (HM Tesco Lamač) zo zastávky Pri kríži ako linka č. 83 (teda cez zastávky Homolova, Štepná, Žatevná, Pekníkova, Drobného) a od zastávky Alexyho by išla ako linka č. 35 (Alexyho, Na Vrátkach) a potom by po diaľnici išla do Tesca. Späť približne tak isto. Linku č. 20 by som nemenil. Tak čo, je to veľká volovina?

A čo tá už obojsmerná Lamačská? Počul som, že bola odjakživa jednosmerka. Myslím, že sa stane rizikovým miestom kvôli dopravným nehodách. Kedy sa má vlastne dokončiť? Bude po nej potom aj v smere do mesta niečo jazdiť? Tipujem linku č. 30 do nového Tesca HM Lamač...
Je to sice OT, ale toto je iMHD Bratislava a navyse tu o tom pred casom bola rec -> http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1446102 !!!
Reakcia na: bigmac #27737:
Nevylucujem, navyse je to pravdepodobne, lebo s nim obcas chodi spoluziak z XG.

21Tr: Vsimli ste si tie napisy medzi tlacitkami Dopyt a Znamenie co su centrofixkou??? #vomit# #vomit#
Reakcia na: J #27728:
Mne sa 21 Tr-ka páči, ale práveže mňa sklamali neodtiahnuté detaily. Za vrchol nedokonalosti považujem neexistenciu v smere jazdy otočených sedačiek hneď pri predných dverách. V neskorších sériách (zrejme aj v BA verzii) je tam aspoň rovný kryt asi na odkladanie batožiny, pôvodne tam bol pripevnený hasiaci prístroj ?
Čo sa týka toho "miesta na sedenie" vzadu, tam sa mi nepáči, že to má sklony rozhorúčiť sa na nepríjemnú teplotu.

Od ľudí blízkych iMHD ( 😉 ) som počul aj váľajúcich sa "šróbikoch" v CB aj ja. Aj v Prešove sme to mali, tak sa kryt otvoril, "šróbiky" sa dali tam, kam patria a zatiaľ poslúchajú.
I keď je pravda, že občas treba niečo utiahnuť.

V tom žiaľ spočíva trolejbusová "odbornosť" Karosy, ktorá s veľkou slávou predstavila trolejbus (24 Tr) s karosériou, ktorá má životnosť "až" 10 rokov ?

Re #27732 m@rtin - ad Tambus: No napríklad v našom DP vedúci technickej prevádzky zakázal generálkovať Tambusy, pretože sú to vraj konštrukčne také výborné vozidlá, že aj po jedenástich rokoch prevádzky by bolo ich generálkovanie mrhaním peniazmi, lebo ju ho vôbec nepotrebujú. Preto sa porobili len veľké prehliadky.

Re #27732 bigmac: A nebude ten klbák práveže pre Vajnory ako odškodnenie, že sa im na "ich" linku tlačia sedláci?
Amater: Na železnici škrípanie nie je počuť, lebo medzi električkovými a železničnými polomermi oblúkov sú priepastné rozdiely. Električková trať kopíruje terén v meste, takže 90' oblúky sú tu bežné.
Reakcia na: Amatér #27740:
Predovšetkým máš na železničných tratiach podstatne väčšie polomery oblúkov. Pískanie ale dosť ovplyvňuje rozšírenie rozchodu v oblúkoch, na ktoré sa u nás zabúda 🙂
re amater: neuveris, ale da sa. zialbohu, nikde taky obluk nie je, pretoze to by ho musel ktosi nakreslit, vypocitat polomer, vypocitat rozsierenie rozchodu a prevysenie vonkajsieho kolajnicoveho pasu. potom je na rade antivibracna rohoz, bokovnice a mazanie okolkov. zial u nas sa to tak nikdy nerobilo a este sa to tak veeeelmi dlho robit nebude 😞
Vie mi niekto z Vás vysvetliť prečo sa nedá urobiť električková trať tak, aby v každej zákrute nebolo počuť pri prejazde vozidla to notoricky známe škrípanie kolies? Na železničnej trati som, sa s tým totiž ešte nestretol.
Reakcia na: Piotr BA #27711:
? Ano, pilili...vsetky krasne stromy su prec... ?
Reakcia na: J #27736:


21Tr jazdi uz s ludmi? Teda zatial kym neodide .. na akej linke?
re zvada andy vs color: a nie je ten klbak nahodou na zaklade poziadavky chorvatskeho grobu..?
Inak čo som pozoroval reakcie ľudí, tak s 21Trky boli tiež doslova užasnutý. A niektorý ako naťahovali uši keď som hovoril babenke nejaké podrobnosto o nej 🙂 ?
No CB, mal som česť vo svojom živote s tromi kusmi, jeden 18m, a dojmy boli všeliaké, hlavne zo zadného transparentu, ktorý nebol na jednej strane prišróbovaný a tak na každej jame ho bolo počuť ako treskol. 18m vozu stále unikal vzduch a do kopca skutočne neťahal, do sedačky za druhými dvermi som sa nevopchal a keď som chcel otvoriť strešné okno, musel som sa pri mojich 185cm postaviť na na to vyvýšené miesto pri kolesách, ako keby tam nemohlo byť elektrické okno ako v Suchojoch (SU). Len ten čo prišiel z testovacích jázd z Poľska na pápeža ten nemal nijakú závadu. Možno som mal len smolu.

No je mi jasné, že interiér 24Tr a 25Tr bude rovnaký ako CB, len si hovoril o restylingu interiéru Citybusov a tak hádam upravia aj tieto nedostatky. A hádam do BA príde 24Tr už upravená.
Inak som zvedavý kedy príde prvá 24Tr do Bratislavy? Žeby znovu na jeseň?

O autobusoch som písal len preto, že som chcel dať porovnanie koľko tu vydržal trol a koľko bus bez ohľadu na výrobcu.
TAMbusu by skutočne stačila menšia GO - plechy (mal by si vidieť 1402, 1404), transparenty, sedačky a možno protišmyková podlaha a tie vozy sú super. To že majú viac ako 10 rokov nehrá rolu. Pre cestujúcich stále atraktívne tak prečo nie?
Ja viem v Prahe nesmie jazdiť bus starší ako 10 rokov, ale načo kupovať 952 a vyhadzovať zánovné 732. Myslím si, že voz kľudne môže jazdiť takých 15 rokov ak je v stave aby tak dlho jazdiť mohol.
Reakcia na: m@rtin #27732:
vyhazet a jezdit NA KOLE! ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.