Ale keď tak pozorujemm, dnes zlyhalo asi aj všetko. Šoféri štrajkujú, na tejto stránke nefunguje virtuálna zástavková tabula a ani sekcia výprava. A to ani trolejbusy a ani električky.
Revízor nie je policajt, je len zamestnanec dopravcu, teda podniku prevádzkujúceho mestskú hromadnú dopravu. Preto nie je cestujúci (čierny pasažier) povinný na požiadanie revízora dať mu k nahliadnutiu občiansky preukaz ako doklad totožnosti. Ak mu cestujúci občiansky preukaz predloží, je to v poriadku, ale revízor si nesmie predloženie občianskeho preukazu žiadnym spôsobom vynucovať.
V praxi koná revízor protiprávne, ak sa vyhráža zablokovaním dverí v autobuse MHD. Čierny pasažier môže počkať na privolanú policajnú hliadku, ale revízor by ho nemal k tomuto kroku žiadnym spôsobom nútiť, nedajbože obmedzovať jeho osobnú slobodu.
Oprávnené osoby žiadať osobné údaje
Ak cestujúci počká na políciu, príslušníci polície sú oprávnení požadovať od čierneho pasažiera občiansky preukaz alebo iný platný doklad totožnosti za účelom jeho identifikácie a stotožnenia.
Na druhej strane by po prijatí zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov (GDPR) by nemali poskytnúť osobné údaje cestujúceho revízorovi ako zamestnancovi dopravného podniku. Je to preto, že jazda bez platného cestovného lístka nie je priestupok a ani trestný čin. Je to začarovaný kruh a niekedy záleží na tom, kto má v konfliktnej situácii pevnejšie nervy.
V niektorých prípadoch kontrolujú revízori cestovné lístky za asistencie neoznačeného príslušníka súkromnej bezpečnostnej služby (SBS). V tomto prípade postupujú rovnako v rozpore so zákonom, pričom čierny pasažier nie je povinný predložiť občiansky preukaz ani SBS-károvi.
V prípade intenzívnejšieho zásahu môže revízor naplniť skutkovú podstatu trestného činu obmedzovania osobnej slobody v intenciách § 183 Trestného zákona. Podľa prvého odseku citovaného zákonného ustanovenia platí, že kto inému bez oprávnenia bráni užívať osobnú slobodu, potrestá sa odňatím slobody na šesť mesiacov až tri roky.
Niečo ako alita v Nemecku, napr. v Drážďanoch tak fungujú niektoré nočáky že buď si zavoláš alebo povieš vodičovi v nadväznom spoji max. 20 minút vopred, že máš záujem. Jediný rozdiel je ten že potom ťa odvezie namiesto busu auto (stojí len na normálnych zastávkach). U nás by to tiež mohlo nájsť využitie s tým, že by sa pridali nové linky do niektorých lokalít napr. Slanec....
Dnes som pocul dobru hlasku v 6703: "Tento trolejbus ma 100 rokov, tak ho v ramci vyrocia opravili a teraz takto jazdi."
A dvaja dochodcovia vystupili hned na druhej zastavke, ze je to hrozny trolejbus a neda sa tam vydrzat.
Sedlo s 15-minútovým intervalom nie je potrebné. Tam je potrebné vyriešiť najmä špičku, cez sedlo je kapacita primeraná. Myslím, že 5-minútovka počas sedla je úplne v poriadku aj počas školského roka. Premávka je limitovaná dĺžkou delených služieb. Na dlhšiu službu by už bolo potrebných viac vodičov, ktorí nie sú.
Ráno začína L7 skôr , aby bolo spojenie z Blumentálom zo stanice od cca 6 hod.
Po 13:30 začínala L7 historicky vždy kvôli stredným školám. To skoršie ukončenie po 17:30 ako tak suplovali dojazdy L5,2,8,9 po 18 tej hod.smer Vinohrady.
Za mňa malo ostať sedlo aspoň v 15 min.int.
Večer aspoň do 20:00 zo stanice prípadne podobne ako L94 do 21:00. Tak isto aj nedela poobede by sa zišla.
Na L2 smer stanica z Blumentálu dosť ľudí prestupovalo.
Čo sa konečne podarilo ide L7 z Vinohradov ráno aj poobede minútu pred L3. V reáli asi aj viac. Očakávam meškajúcu L3 z Rače . Ráno určite.
K tej obnovenej L7 pár poznámok: -trasovanie: je racionálne, pretože spojenie Blumentál a HLST je v špičke dosť využívané a väčšina cestujúcich z Račianskej radiály dovystupuje práve na Blumentáli (Račko), je ale dosť možné že mimo špičiek bude chýbať spojenie Blumentál-HLST,
- čas prevádzky: grafikonisti podľa všetkého zobrali CP z 80./90.-tych rokov, pretože skoré začiatky aj rannej aj popoludňajšej premávky si neviem inak vysvetliť, pred asi 2-3 rokmi sa nielen na môj apel posunula premávka až do cca 18:40 z Nám SNP ale opäť raz nastal regres, nepoznám situáciu do 06:00 v Rači/ŽST Vinohrady, ale príde mi že nie je tam až taký enormný dopyt o tom čase rovnako tie 2 odchody po 08:30 z Vinohradov, a poobede zbytočne premáva pred 14:00 a naopak privítal by som premávku do cca 19:15-30 z HLST kedy by som ale všetky končiace spoje potiahol do Rače, ideálne nielen tie, súčasne nechápem keď na L3 jazdili Škodovky s APC počas celého minulého školského roku že nevedia tieto údaje využiť pre plánovanie,
- vozidlá: ak tam budú K2S tak amen tma, bývalé vedenie vo veľkom vyraďovalo T3, ale využitie pre K2S nemáme žiadne, takže ani len tie novostavby nie je rentabilné držať,
- nepremávanie z/do Rače: gratulujem zodpovednému zamestnancovi, ktorí sa bude 2 týždne kochať narvanými spojmi a ako ľudia postupne uprednostnia IAD a asi si myslí že budú stačiť ďalšie 2 týždne L7 z Rače na to aby sa do nej vrátili, pokiaľ by ale došlo k obnoveniu L7 až do Rače, tak posledný relevantný odchod bol okolo 08:00 z Blumentálu, tie ďalšie boli zbytočné.
Ja musím pochváliť, že na zastávky vylepili výlukové CP liniek 201, 202 a X71.
No na Americkom nám. náhradná zastávka pre 205 a X72 je len vo forme označníka bez názvu zastávky, bez terčíkov s číslami liniek a so zdrapmi starých CP a vyzerá, ako keby ho tam niekto len tak odložil.
Takže keď už sa poteším, že si začali robiť svoju robotu, veľmi rýchlo príde vytriezvenie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.