A aby to nebolo také jednoduché, mali tam ešte aj zubačku a električky na normálnom rozchode, ktoré boli zrušené v roku 1987, kedy už bola móda rušenia električiek na konci a začínala ich renesancia.
Na ulici je vidieť klasická tramka, lebo okrem závesných tam mali kedysi aj klasické električky na metrovom rozchode. Na YT sú o tom zaujímavé historické videá. Fungovala tam aj nákladná doprava s vozňami normálneho rozchodu na podvalníkoch. V súčasnosti funguje muzeálna prevádzka.
To neviem, ale najskôr asi nie. Sila prepravneho prúdu na stanicu sa nijako nezmení a ostatné prúdy budú aj tak prerušené - kto bude chcieť ísť do Ružinova bude to mať rýchlejšie zbehnúť na Špitálsku ako sa voziť dookola a k Chatamovi zas bude stačiť 31/39.
Bude sa robiť od zast. Blumentál po zast. Americké nám. vrátane. Takže L7 by do mesta mohla len cez Vazovovu a Špitálsku, kde už bude aj bez nej dosť plno.
Nebude sa v rámci reko Amerického námestia riešiť aj križovatka na Floriánskom námestí? Lebo ak áno, tak potom tá L17 dava zmysel - L7 by cez Obchodnú späť neprešla a neviem či L.Štúra má kapacitu zvládnuť 2 linky po 4 minútach.
Na druhej strane posilnis aj Vajnorsku bez nutnosti zavadzat novu linku (L2) a skratis "prazdne" kilometre cez mesto na rozumnu mieru (vela ludi bude jazdit po Racko, zopar po "Blumental", z opacnej strany zas dost ludi pojde na Trnavske, zopar ludi na Kriznu a urcite jednotky na "Blumental").
Aj tak by ju bolo vhodnejšie viesť cez Vazovovu na Nám. SNP a späť po Obchodnej.
Aby to nebolo, ako L17 pred pár rokmi do Ružinova, tá tiež nebývala veľmi plná (hlavne v úseku Račianske mýto-Trnavské mýto). Tangenciálny dopyt medzi Račianskou a Vajnorskou tu síce je, ale okľuka cez Vazovovu nie je veľmi atraktívna.
Zákon o cestnej doprave je šitý na primesto, kde mestská doprava je vnímaná ako špecifický prípad a dráhovy zákon je zase primárne šitý na vlaky. Ani jeden neuvažuje konfrontáciu s KDI a opačne, verím tomu, že KDI o týchto zákonoch nevie.
Inak myslím si, že tie lehoty by mal vymáhať a určovať objednávateľ. Je choré, že pre trolej a bus sú rôzne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.