Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ma178rek #239791:
A sme doma, keby obojsmerky jazdili na L1 a 3 sa tocila okolo Reduty alebo cez SNP, je ich mensia potreba
Keď sa tu už hovorí o nedostatku NP električiek, tak nevie niekto, ako to vyzerá so súťažou na 10 nových obojsmerných električiek a 30 nových jednosmerných električiek, keďže prvá zákazka mala lehotu na predkladanie ponúk do 17.03.2021 a druhá do 18.01.2021? Ešte sa nevie, kto vyhral?
Reakcia na: Ma178rek #239791:
+ niektoré obojsmerné vozy sa ukazujú aj na iných linkách, keďže s 29T sme už teraz veľmi tesne do výpravy.
Reakcia na: Ma178rek #239790:
Teraz je potreba 20 v pracovné dni pri 5min intervale, predtým pri 4min bolo 22 alebo 23, +3ZV a už sme natesno relatívne s počtom obojsmernej 😉
Reakcia na: 810zssk #239782:
Nebolo by toľko obojsmernej v prípade, žeby sa nejaké pokazili....
Reakcia na: 810zssk #239782:
Zahustiť by ale bolo treba až po cintorín (či Detviansku či ako sa tá zastávka volá tento rok).
Reakcia na: Qwertzuiop #239786:
Tí, čo minulý týždeň cestovali domov medzi 20:00 a 21:30 budú tento týždeň cestovať medzi 20:00 a 1:00
💁‍♂️
Prepáčte príspevok mimo priamej dopravnej diskusie.
Zomrel Milan Ftáčnik, vedec, pedagóg a politik. Okrem iného bol aj starostom Petržalky a primátorom Bratislavy. Hoci aj on urobil viaceré chyby a prešľapy, bol podľa môjho názoru najlepším poprevratovým primátorom. Podarilo sa mu výrazne znížiť zadlženosť mesta, ktoré bolo v čase jeho nástupu blízko nútenej správe, pravidelne sa stretával s občanmi a výrazne zlepšil otvorenosť mesta. Ako prvý z primátorov pochopil dôležitosť verejnej dopravy a aj niečo reálne v jej prospech robil. Práve jemu sa podarilo presadiť výstavbu prvého a dosiaľ jediného nového úseku električkovej trate za ostatných 30 rokov, modernizáciu vozidlového parku trolejbusov a električiek a vytvoril poradnú komisiu primátora pre verejnú dopravu. Bol človekom, ktorý dokázal počúvať a bol schopný kultivovane diskutovať aj s ľuďmi iného názoru. Nech mu je zem ľahká.
Reakcia na: N/A #239785:
Alebo minimálne, aby sa vrátili spoje do podobnej podoby prázdnin lebo toto je neudržateľne. Chcem vidieť ako dnes v piatok bude vyzerať mesto a MHD. Desaťtisíce ľudí majú v pláne dnes medzi 20:00 a 01:00 cestovať mhd domov. Chcem vidieť elektricky v 15’ jnetrvale ako to budú dávať
Tak zákaz večerného vychádzania sa v sobotu končí, myslím, že celkom dobrý dôvod, aby sa v pondelok všetko vrátilo do režimu školského roku. 🙂
Reakcia na: Trammat #239783:
Presne tak. Navyše, posilniť poobede treba celý úsek od Blumentálu až do Rače, nielen po Stn. Vinohrady.
Ďalšími výhodami posilnenia a predĺženia l. 7 poobede oproti skráteniu intervalu l. 3 sú:
- rovnomerné využitie vozidiel (aktuálne má l. 7 ráno 14 poradí, poobede iba 4)
- úspora pri výjazdoch/dojazdoch - K2S na l. 7 sa napoja/odpoja priamo na trase pri Stn. Vinohrady, pri l. 3 by bol nutný výjazd/dojazd z Jurajovho dvora - kým skoro ráno to má význam pre spojenie zo širšieho centra mesta do Rače a neskoro večer späť, počas špičky sú to zbytočné vozokilometre medzi JD a Vazovovou
- l. 7 na Hlavnú stanicu mala podľa DPB slúžiť aj ako alternatíva voči a-busom a t-busom v prípade zápch na Šancovej (áno, ak zápchy nie sú, je to z R. mýta busom rýchlejšie)
Reakcia na: 810zssk #239782:
Nebude mať každá linka iný interval a hlavne sa ušetria škodovky na výmeny vozov, prípadne vozy po nehode, s poruchou (momentálne je denná výprava pondelok až piatok 22x 30T a 28x 29T, keby sa pridali 3 - 4 vozy na L3, tak by už podľa mňa hrozilo, že sa nepodarí na všetky NP poradia 4 a 9 vypraviť NP vozy).
Reakcia na: Erasmus #239780:
A v čom je toto riešenie lepšie ako zahustiť L3 (po Vinohrady)?
Slávna 151-ka, kde stále viazne, keď sa cestuje po poludní z práce ? z 30 - minútového intervalu premávky na 45 a viac minútový interval, "poteší to "... hlavne, že konečne príde...
Reakcia na: 810zssk #239779:
Problém s kapacitou na Račianskej je poobede, kedy jazdia plné 3 do Rače a poloprázdne 7 na Stn. Vinohrady. Riešením by bolo predĺžiť l. 7 do Rače aj poobede a zahustenie jej intervalu tak, aby vznikol preklad l. 3 a l. 7 - čo už navrhoval Trammat v inom vlákne: https://imhd.sk/ba/doc/sk/20555/Obnovenie-prem%C3%A1vky-liniek-191-192-a-196# (príspevok 21)
Reakcia na: si #239778:
V čase hustého intervalu (špičky) nemá zmysel pri električkách riešiť nejaky sieťový interval, prestupy sú vždy krátke a zgrupovanie sa ti deje beztak (lebo veď sú aj meškania, atď).

Problém by to bol cez víkend a večer, ale tam zas potreba pridávať spoje myslím nie je.
Reakcia na: Vladimír #239777:
ze pokial skratis interval len na jednej z liniek tak z toho budes mat v centre kde sa ma dat prestupit trosku galimatias (pri hustom intervale by nejake navaznosti az taky problem neboli, ale aj za predpokladu nemeskania by sa ti stavalo zeby v rovnakom case mali byt na jednej zastavke vozidla viacerych liniek)
Reakcia na: si #239773:
A to má aký súvis s počtom liniek na radiálu? Veď ak by L3 znova kapacitne nestíhala, tak treba skrátiť interval, nie pridať novú linku.
Reakcia na: samkoh #239771:
A nemohli by sa na týchto miestach vyhnúť aj minibusy? Podľa všetkého by sa však minibusy mali stratnúť na úrovni 2. zast. Havlíčkova v smere na Búdkovú, čiže na križovatke Havlíčkova x Na Slavíne, takže problém s križovaním by nemal byť.
Reakcia na: Petto #239774:
To sa Ti asi len zdá, keďže 87 bude mať v Ovsišti väčšinou cca 30-minútové prestávky. 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.