Predpokladám, že Dopravný podnik zabezpečil informovanie cestujúcich o náhradnej doprave X5 pod Most SNP. Elektronickými tabuľami sú už zastávky vybavené.
Inak potom neviem, prečo si myslíš, že každý má poznať miestne dopravné zvyklosti.
Prosím poctivého nálezcu, aby sa mi ohlásil, ak našiel svetlomodrú dámsku pletenú baretku s kvetinovou ozdobou z vlastnej priadze a bielymi perlami. Čiapka mi zrejme spadla na sedadlo alebo podlahu pri stredných dverách autobusu č. 21 v pondelok, 2. decembra okolo 17:17 na zastávke Franza Liszta, smerom do centra. (Vystúpila som bez nej kvôli taškám a autobus odišiel.) Bolo to v deň prvého snehu v Bratislave a v meste fúkal veľmi silný, nárazový, mrazivý vietor. Čiapka bola takmer nová a veľmi mi chýba!
Vďaka za obsažnú odpoveď! Ja som ani nechcel naznačovať, že by Tvoja odpoveď bola uštipačná, len som si spätne uvedomil, že moja laicky prostá mohla byť vysvetlená aj ako rýpanie a šlo mi o to, že pokiaľ by náhodou výsledky z merania boli teraz na hrane - ale dostatočne dobré na to, aby sa to prevzalo - či to tak zostane aj v letných horúčavách (a keby náhodou nie, čo potom s tým)...
Prepáč ak sa ti zdalo, že som odpovedal uštipačne, ale to nebolo mienené. Stožiare sú dostatočne vzdialené od seba. Ak sa ti zdá, že inde, kde je vedenie uchytené na osvetľovacích stožiaroch je to bližšie, tak áno lebo tie sú cca 25m od seba a v trati ak ti to dovolí stúpanie tak môžeš ísť na cca 40m. Trolej je napínaný závažím, takže sa pri rozdieloch teploty rozťahovanie a sťahovanie kompenzuje. Ale napriek tomu vrchári chodia kontrolovať napnutie, aby sa zamedzilo veľkému previsu, alebo šponovaniu.
Čo sa týka lámania zberačov, to je kapitola sama o sebe, áno môže to byť chyba na vedení, ale aj jazda vodiča, alebo aktuálny stav zberača.
Dnes sa mi dostali do ruky meracie protokoly z prvých meraní z 28.11.2019, a tam je jednoznačne vidieť, že výšky, kľukatosť a sklon sú vynikajúce, ale rázy pantografu do vedenia sú vysoké a ako príčina je štrk a betón na koľajniciach a v žliabkoch. Cez víkend to mala stavba vyčistiť a dnes sa to meralo znova. počkáme si na protokoly a uvidíme čo tam bude.
Ak máš záujem stretnúť meraciu električku v noci na Starom moste, tak predpokladaný nočný výjazd do Petržalky je v pláne 12.12.2019. Ak sa potvrdí tento termín, tak ho sem napíšem.
Super, vďaka za odpoveď. Bola to z mojej strany normálna otázka, nie uštipačná. Pýtal som sa preto, že sa tu viackrát spomínalo, že rozostup stĺpov, ktoré boli pôvodne projektované pre reťazovku, ostal zachovaný, hoci reťazovka sa neobnovila. Tak ma zaujímalo, či to vedenie vyhovuje všetkými parametrami aj v lete a či sa tam lámu zberače častejšie ako inde. (A ak áno, kde je príčina...)
Trakcia sa meria minimálne 4x do roka. V každom ročnom období. Na sto percent sú tu ľudia, ktorý to potvrdia, nakoľko sa robí aj nočné meranie do Petržalky a občas si prídu električku nafotiť na Starý most. V tomto kvartáli ešte meranie do Petržalky nebolo, ale plánuje sa na budúci týždeň. Takže odpoveď na tvoj dotaz, áno meria sa aj v lete pri teplotách 30+
1. Problém samozrejme nie je primárne to že z miesta odišiel (z jeho pohľadu sa skutočne žiadna nehoda nestala), ale to že ohrozil autobus.
2. Ak vodič X-krát za deň vybrzdí autobus, tak by mu malo byť bezodkladne odobraté vodičské oprávnenie.
8437
Čo sa týka lámania zberačov, to je kapitola sama o sebe, áno môže to byť chyba na vedení, ale aj jazda vodiča, alebo aktuálny stav zberača.
Dnes sa mi dostali do ruky meracie protokoly z prvých meraní z 28.11.2019, a tam je jednoznačne vidieť, že výšky, kľukatosť a sklon sú vynikajúce, ale rázy pantografu do vedenia sú vysoké a ako príčina je štrk a betón na koľajniciach a v žliabkoch. Cez víkend to mala stavba vyčistiť a dnes sa to meralo znova. počkáme si na protokoly a uvidíme čo tam bude.
Ak máš záujem stretnúť meraciu električku v noci na Starom moste, tak predpokladaný nočný výjazd do Petržalky je v pláne 12.12.2019. Ak sa potvrdí tento termín, tak ho sem napíšem.