Ok, ked vynechám 37/1 ktorá robí ešte aj nočák o 0:30 tak možno by to šlo. Cesta z mostu do ZB a späť trvá dokopy 60 minút, potom je tam okrem rannej špičky vždy 20 min pauza pod mostom. Keď má vodič zákonnú prestávku po 4 hodinách tak aj viac. Naozaj by to nevyšlo alebo tu ide o to že by sa moc zaťažovala/využívala/... batéria?
Myslim si, ze samotna fyzicka nabijacka je to najlacnejsie na tom celom - potiahnutie kablov (a elektriny) a rozkopanie okolia stoji viac. To uz mozno radsej postavit novu a hentu tam nechat.
Ale otázka bola na delené poradia, či? Či by sa stihli medzi 9.-14. nabiť na Hroboňke. Ak áno, tak by to naozaj dávalo zmysel na a-20,37. A ušetrili by sa zbytočné jazdy až do Krasňan.
Ja už dlho hovorím, že delené poradia "západných liniek" by sa mohli na medzidiel odstavovať na Hroboňovej, aby sa ušetrili vzkm. Elektrobusy z liniek 20 a 37 môžu ísť na medzidiel na Hroboňku a tam sa nabiť. Koľko vlastne trvá to nabíjanie? Stihli by sa cez medzidiel poriadne nabiť všetky?
Bolo by príliš drahé a zložité presunúť tú nabíjačku inde? Viem, sú to ďalšie náklady, ale ak bude na Hroboňke úplne zbytočná, tak je ju lepšie premiestniť niekde, kde bude užitočnejšia.
mne príde absolutne nehospodárne stavať nabíjačku na hroboňovej aby slúžila linke na ktorej budú jazdiť za pár rokov baterkové trolejbusy. kľudne ju mohli dať na kollárovo nám. alebo pod most SNP kde by možno mala využitie pre 37, aby elektrobus zvládol celý deň (je to len príklad, najprv by som to prepočítal či to má význam)
Nabíjačka síce stojí skoro rok ale to nič nemení na tom, že bola postavená kvôli prevádzke ebusov na linke 41. Dokonca tá nabíjačka pôvodne mala byť postavená na Kollárku, a dodatkom k zmluve výstavbu presunuli do vozovne. Keby sa boli parametre pilotne vyskúšali, mohla byť nabíjačka radšej na tom Kollárku pre linku 80. Teraz sa bude musieť krkolomne hľadať nejaké využitie pre nabíjačku vo vozovni.
Pantografová nabíjačka je na Hroboňovej už cca 1rok. Elektrobusy vyjazdia výrazne väčšie km ako na 41, ale v iných podmienkach, bez kopcov a kongescií. Zdržania Pražská>HLS spôsobovali prenášanie meškania na ďalšie spoje, teda medze 9-11h meškali. Preto striedač musel dostať 3.voz, aby bol vyjazditeľný CP. A e12M sa stiahli inde aj kvôli obratisku na Búdkovej, kde sa nevedeli bezpečne otočiť. Definitívne riešenie pre danú oblasť prinesú až hybridné trolejbusy.
Skvelý príklad "hospodárneho" využitia prostriedkov. Človek by si myslel, že sa najprv pilotne otestujú parametre elektrobusov v bežnej premávke na linke 41, s tým, že počas pilotu sa mohli nabíjať na existujúcej rýchlonabíjačke na Patrónke. Namiesto toho najprv postavili rýchlonabíjačku vo vozovni Hroboňova, ktorú nemá zmysluplne ako využívať iná elektrobusová linka, a teraz po štyroch mesiacoch keď zistili, že parametre ebusov sú slabé, sa opäť nasadzujú diesle.
Author
Celodenné poradia 37 so 400-500 km výkonmi sú nevhodné pre elektrobusy.