Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mhr1 #170126:
mne sa zas na jednolinkovom systéme páči, že vôbec nemusím riešiť, kedy mi pôjde daná linka pretože chodí skoro vždy. Pri 8min int. je to už menej praktickejšie. Pre cestujúceho na jednej radiále ktorý nastupuje niekde v smere z centra a ide smerom na konečnú je takisto lepší 1L variant pretože veľakrát sa cez týždeň stávalo, že napr. pri PKO išla 5 do Dúbravky, hneď za ňou 4 a potom 7 minútová diera.
Viem, že sa opakujem, ale mne z tejto diskusie vyplýva, že 2-linkový variant je lepší.
1. Menšia zraniteľnosť - nejde jedna linka, ide aspoň tá druhá.
2. Chýbanie e-5. Pri jednolinkovom variante táto linka nemôže existovať. Pritom chýba. Zrekonštruovala sa KV radiála, je šanca na kratší čas električkou do centra. Ale autobusy 83,84 sú veľkou konkurenciou. Jediná trasa, ktorá môže s autobusom pri ceste do hornej oblasti centra súťažiť, je práve e-5. Je síce cca o 3 min. dlhšia, ale pri zápchach na Pražskej sa tento rozdiel stráca. Záujmom mesta by malo byť čo najvyššie využitie električkovej dopravy, najmä teraz, keď sa toľko investovalo do modernizácie trate a tým pádom zrýchlenia električiek. Ale neviem si predstaviť, že cestujúci uprednostní prestup e-4/e-9 pred a-83,84. S autobusmi môže súťažiť len priama linka.
3. Nevýhodou 2-linkového systému sú neatraktívne intervaly cez víkend. Ale už som o tom písal ja i iní - nech je 1-linkový variant cez víkend. Vtedy sa ľudia tak neponáhľajú, skôr môžu prestupovať. Odstráni sa tým táto nevýhoda. A linkové vedenie by bolo, samozrejme, rovnaké cez víkend i cez týždeň, len by cez víkend nepremávali e-2,5,6,7,8.
Reply on: MatejBA #170121:
Mimovýlukový dôvod bol ten, že linka 3 ponúka atraktívnejšie spojenia než linka 1 a počas trvania 2LV do 22. 6. 2019 bola oproti linke 1 vyťaženejšia (60 vs 40). Samozrejme pri zohľadnení parametru prestojovosti na Račianskej radiále a lepšieho využitia jednotlivých liniek by to vyšlo v prospech linky 1. Dôležité je tak potom určiť, čo je pre cestujúceho prospešnejšie.
Reply on: Urbanway 2423 #170117:
Bolo to aj preto, lebo mala 8 min interval, teraz má 4
Reply on: Viko #170122:
Áno, vynášam súdy na základe "ak". Dáta k tomu neboli, preto som napísal, že je to na základe môjho pozorovania a mojej mienky. Od toho, je predsa diskusia, nie? 🙂 Priniesol si iný názor, vlastné pozorovanie. Beriem tvoje argumenty a na základe nich uznávam, že tá 1 mala zmysel.

Ale keď niekto vedie diskusiu spôsobom "Ha, je nehoda na Račianskej, zase sa ubližuje Petržalke." Tak potom sa diskutuje dosť zle aj s "ak".
Reply on: Jak44 #170119:
Výborné, že vynášaš súdy na základe "ak".
Ako svojho času pravidelný cestujúci tisícikrát napíšem, že:
- pri TPD (zvlášť ráno) viac ľudí nastupovalo do L1 než do L3
- L3 mala zlom frekvencie už pri príchode na Šafko a plnila sa zas od Kamenného, kým L1 chodila plnšia až na Obchodnú a prestriedalo sa to prirodzene
- DP si pre okrajové časy zvolil prestupnú väzbu 1-95, nie 3-95, a zrejme to z prsta necucal.

Je hádam jasné, že ak má dnes človek buď mať o prestup navyše, alebo do oblastí Obchodnej/Kollárka/Nám. slobody pochodovať, voľky-nevoľky dnes zvolí autobus zvrchu, aj keď to znamená meškajúce spoje a plné cesty, kvôli ktorým predtým využíval L1. A v opačnom smere ani nie je ako na L3 prestúpiť, takže do Petržalky reálne nemá ako odviezť ľudí z hornej časti centra.
Lebo to nie je o tom, že "veď tam majú autobusy", keď mala električka tie autobusy nahrádzať resp. odľahčovať. Lebo realita je taká, že 83/84 sú vedené v MBCC a 93-jka na stanicu jazdí väčšinu času narvatá, takže vháňať tam ďalších ľudí akosi ide proti atraktivite verejnej dopravy.
Reply on: Jak44 #170120:
Takze aby sme nahodou dali nevyuzivanej linke zmysel a vyuzitie, a zlepsili spolahlivost MHD v Petrzalke, tak budeme tahat L3 cez cele mesto lebo...? Nehovoriac o tom, ze tym padom sa nam uvolni viac 30T aj na ine linky, kedze L1 spotrebuje menej elektriciek ako L3.
Reply on: MatejBA #170115:
Hádam nejdeme porovnávať dĺžku linky 1 s linkou č. 3. Linka 1 je proste spojnica (Petržalka -) centrum - stanica, je teda aj logické, že je nevyužívaná v tomto úseku mimo špičky, lebo tam nie je dopyt. Linka 3 je spojnica centrum - obytná zóna, čiže je tam predpoklad že bude celodenne využívaná. Nevravím, že aj o 10:00 sa do nej mačkáš ako počas rannej špičky, ale zatiaľ čo na 1 by aj so sólom ľudia v pohode sedeli (vrátane rozostupov), pri 3 by taký komfort vôbec nebol. Ale ako som spomínal, nemám k tomu dáta, sú to moje osobné pozorovania.
Reply on: kecho #170116:
SNP je rovnako dobre dostupné aj linkou č. 3. Pre Obchodnú uznávam, že som ju trošku "dal do úzadia" kvôli blízkosti Hodžovho námestia a Kollárovho námestia. Tu by si to ale už vyžadovalo tvrdé dáta od DPB. Kam cestovali ľudia z Petržalky v dobe 2-linkového variantu. Lebo ak drvivá väčšina z 1 vystúpila na Šafku/SNP, linka 1 tam zmysel nemá. Určite existoval a aj existuje zlom frekvencii aj na linke 3. Tu sa treba pozrieť aký významný je.
Reply on: Urbanway 2423 #170117:
Bola, v špičke. V sedle to vozilo a aj bude voziť vzduch, nehľadiac na druhú konečnú.
Reply on: Jak44 #170114:
Ja si ináč pamätám aj časy (a nebolo to tak dávno), keď bývala L1 od Obchodnej na Hl. st. dosť slušne zaplnená.
Reply on: Jak44 #170114:
Preco vsetko obmedzujes na Hlavnu stanicu? Cestou je nam. SNP aj Obchodna, co je napriklad jednoduchsia a rychlejsia dostupnost (a bez meskani) narozdiel od busov cez zapchaty Novy most.
Reply on: Jak44 #170114:
Kto potrebuje jazdit L3 celu dlzku trasy mimo spicky? 🙂
Reply on: kecho #170113:
Kto mimo špičky potrebuje jazdiť Hlavná stanica - Petržalka alebo späť? Do centra tých ľudí zoberie ako 1, tak aj 3 a rovnako to bolo aj v minulosti, kedy sa 1 chodila na Hlavnú stanicu len točiť - taktiež totiž nevozila nikoho.
Reply on: Jak44 #170112:
Je problem stocit 3 na NLS?
Samozrejme, ze 1 je teraz prazdna, ked cestujuci, ktori ju vyuzivali boli z najvacsej casti z Pe a tam nejazdi. 🙂
Reply on: kecho #170110:
+ #170111

Toť nedávno sa nedali točiť vozy v centre. To stále platí.

Bývam po trase linky 3, je to pre mňa jediný spoj (nie, nechodím do Petržky, vystupujem v centre 🙂 ) čiže chodím ňou každý deň tak 4-6x aj v špičke, aj mimo nej, no že by mi vynechal spoj sa mi za posledný rok stalo 1x a to niekedy v septembri kedy bola aj NAD. Asi mám len šťastie.

Tvojimi argumentami by sme potom všetky linky mohli roztrhnúť v centre. Priecestie na Škultétyho či Ružinovská sú tiež dosť "vyhlásené" ako sa potom Karlovesčania dostanú do centra?

Z môjho pohľadu je linka 1 mimo špičky úplne zbytočná linka, ktorá iba žere vozy - ak zo stanice niekoho vezie, je to úspech. Omnoho radšej uvidím plne nízkopodlažnú 3, 4 alebo 9 ako 1, kde to využije maximálne vzduch.
Reply on: Jak44 #170109:
to naozaj nedokazes pochopit, za tu mas linku, ktora pomaly kazdy tyzden, idealne v rannej spicke, chyta nejake meskanie a vypadky, a meskas do prace, na stretnutie, atd.?
na tento lobbing za L3 vam bezni cestujuci kaslu, potrebuju spolahlivu mhd

mame tu postaveny most kvoli comu vlastne? aby sa petrzalka preorientovala spat na autobusovu dopravu? naco sme ten most vobec stavali? naco sme vlastne stavali vobec nejaku trat?
to je naozaj tak tazke pochopit, ze spolahlivost mhd je jedna z klucovych veci, ktora rozhoduje, ci ju budu ludia vyuzivat? lebo neviem ako ty, ale vysvetlovat v praci xy-krat oneskorene prichody nie je ziadne terno a nie kazdy ma chapavych sefov
Reply on: Jak44 #170109:
Tot nedavno ten tvoj jeden spoj trval tusim 25 minut... Dohladaj si v diskusii.
Cize namiesto stabilnej dopravy cez novu trat a s rychlym obehom a mensou spotrebou obojsmernych vozov sa kazdy tyzden nieco do...kasle na Racianskej a z trate, ktora ma 2 kolizne body s cestou (Farskeho a Safko) a mala by teda na nej byt casovo spolahliva linka (kedze nie je velmi kde burat), sa stava linka s nahodilymi vypadkami “1 voza” pocas roznych faz dna a tyzdna. 🙂
Reply on: kecho #170107:
Demagoguješ. Nikto netvrdil, že je to najbezpečnejšia radiála. Iba, že ak sa niečo stane, tak dispečing to buď vie odkloniť a teda Petržalka to pocíti maximálne ako 1 vypadnutý spoj, alebo sa to rozpustí za pár minút, čo je tiež 1 vypadnutý spoj.

Schválne som si teraz zapol zastavkovú tabuľu na Sade Janka Kráľa, v smere na Jungmannovu majú 3 električky zhodné meškanie 2 minút, čo je bežné prevádzkové meškanie a okrem toho má rovnakú hodnotu = cestujúci to ani nepocíti, interval je zachovaný.


P.s Využívaš ty vôbec tie električky z Petržalky, alebo iba hejtuješ, lebo môžeš?
Reply on: 4921 #170104:
Väčšinou po jazde na diaľnici sa prehreje chladiaca kvapalina a VDOčka už robí farebnú hudbu. 🤪 Aspoň 2x som to zažil pri 21.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.