Zase netvrdím, že sa neoplatí investovať do starých vozov. Len tá investícia musí byť opodstatnená. Mnohočlen do K2S mi osobne príde blbosť rovnakej úrovne, ako TV Progress do T6, čo sa plánovalo tak tri alebo štyri roky dozadu. V konečnom dôsledku nie sme na tom tak dobre, že sa tu budú nakupovať len nové vozy a že tu bude nejaká pravidelná a priebežná obnova vozového parku.
To, že Bratislava nemá aktuálne žiadny modernizačný plán, je skôr vizitkou toho, že sa ktosi priveľmi spolieha na nové vozy, ktoré nebudú. Tých 18 nových vozov, čo sa plánuje, bude stačiť akurát tak na pokrytie II. etapy Petržalky. Možno sa ešte niekedy v budúcnosti otvorí téma modernizácie T3G, keďže každý duplák, dobrý duplák.
Presne tak, idealne by bolo keby sa zvysil pocet tych 12 - 15 elektriciek, co sa maju kupit pre dostavanu trat do Petrzalky, na aspon 60 kusov a aby to boli minimalne 32m skody 29T
Tak áno máš pravdu, investovať do starých vozov sa už neoplatí. Ideálne by bolo, keby mesto každý rok kúpilo aspoň 5 nových električiek. Ale to by mesto muselo chcieť.
Aktuálne stoja električky na Súmračnej smer Ružinov (T3 + T3, za ňou už 3x ForCity), prítomný aj dispečer, no neviem, čo sa deje. ? Vyzerá to tak, že nám T3 nejako skapala. ?
Nič proti K2S. Niekoľko ich tu potrebujeme, len nie toľko, prebytok (najstaršie) stačí odstaviť. V Pd sú vhodné na e-2,6 a ako tu už bolo uvedené, aj na e-7 v Pdšo. Cez víkendy zasa na e-2,8. Asi bude potrebné napísať sťažnosť na DP i cez tých ružinovských (mestských?) poslancov...
Ja by som Vás oboch poopravil a do tej vety "Vozy velkosti K2S vo vozovom parku DPB nemaju co hladat." doplnil "v tak veľkom počte".
Vozidlo kapacity K2S má dnes svoje uplatnenie na L2, L6, popoludní L7 a cez víkend aj kľudne na jednej z dvojice 8 / 9. Na to ale stačí polovičný počet takýchto vozov.
Môžeme tu vyratávať, či sú náklady o toľko nižšie oproti 32m vozidlám alebo aký vplyv by mala unifikácia vozidlového parku (aj tie ForCity sú v ponuke vo viacerých dĺžkových variantoch), ale K2Sky tu už proste máme. Takže stačí im len nájsť vhodné uplatnenie.
A rovnako tak treba spracovať nejakú štúdiu, ako ďalej do budúcnosti... či ísť cestou skrátenia intervalu (na tých 6 min. by sa dalo ísť), alebo cestou dlhších vozidiel, príp. vhodnou kombináciou oboch.
Presne ako hovori 810zssk - Vozy velkosti K2S vo vozovom parku DPB nemaju co hladat. 32m vozy uz teraz chodia plne. Ked sa Petrzalka dostava po Janikov Dvor, tak 32m vozy stacit nebudu. Tiez ked sa predlzi trat do Borov, dalej k zel. zastavke Ruzinov, do Vajnor a ked sa postavi trat Pribinova - Kosicka, tak 32m vozy stacit nebudu.
forester
Ďale je už fakt o držku posielať autobus do takej zasekanej ulice ako je Páričková. Buď na jednu stranu dať zákaz zastavenia alebo zmeniť trasu.