Andrej: To sme na tom asi podobne - mna tiez hrozne bavi jazdenie, ale robit to ako povolanie, a este cely zivot, by sa mi asi nechcelo, preto som tam isiel len ako brigadnik. Sprvoti som si myslel ze tak 1-2 sluzby do tyzdna, ako budem mat naladu, a ze budem mat problem naplnit ten 50-hod. mesacny uvazok, co mam ;)) Nakoniec to dopadlo tak, ze ma to zacalo bavit az moc, a teraz mam problem NEprekrocit 100hod mesacne ;)) Ale viac-menej jazdim podla nalady (a podla toho, kedy su volne sluzby), takze nejak tak, ako som si to predstavoval, takze aj sa Tvoja predstava zase az taka nerealna nie je, len treba vyckat lepsie casy, ked budu znova brat aj brigadnikov (teraz je atmosfera dost nepriazniva, najma u elektriciek). Inac to s tym dlhsim brzdenim plati pre elektricky - tie totiz silnejsie ako plnou prevadzkovou (elektrodynamickou) brzdou nezabrzdia, pokial nechcu pouzivat brzdy nudzove (magnetky), co ja nerobim - nechcem si tam tu sardinkaren za mojim chrbtom este aj pozabijat Takze ked je voz tazsi, brzdi slabsie. Busaci a trolici to maju o cosi jednoduchsie - tlak v brzdach mozu regulovat (na rozdiel od elin) plynule az do nehoraznej brzdnej sily, takze tam staci (aspon si myslim) viac pritlacit brzdu (u trolikov mechanicku, cize bud lavy pedal, alebo stredny (prevadzk. brzda) pod polovicou zdvihu), a brzdi to rovnako ako pri prazdnom voze a mensej sile Tie zhorsene dynamicke vlastnosti mozes zbadat najma na Kaciciach, ked su pretazene - skus sledovat ampermeter a realnu brzdnu silu ked je prazdna a plna, a porovnaj si to :))
O.K. - beriem spat. Asi som to zle pochopil. A zase som nechcel tvrdit, ze vasa praca nie je tazka - to nie.
Zabudni na to asi hee. No to je zaujimave, co pises, fakt som to nevedel. Teda, ze busy su pretazene, tak to som zbadal ale, ze dlhsie brzdia a podobne - to mi nejako nedoslo
Napr. mna by hrozne bavilo (asi to nie je mozne) byt takym obcasnym vodicom mhd. - proste ked ma clovek naladu - tak raz dva krat do mesiaca si ist zajazdit nejaku linku - na spestrenie zivota - ale uznavam, ze je to dost nerealne .
Andrej: Asi si nie celkom spravne pochopil, ako som to myslel. Ja si na to, co som napisal (tie ranne vstavania a nasledne 11-hodinove sluzby), nestazujem, dokonca si ani na ludi nestazujem, vacsinou s nimi problemy nemam, a uz vobec som nechcel povedat, ze su blbi (ono..casom zistis, ze aky si ty k ostatnym, taki su aj oni k tebe, aj ked sa to mozno nezda, no toto uz odbocujem) Jedine co som tym chcel povedat bolo, ze vodici iduci na ranne sluzby musia naozaj vstavat v tych casoch ako Darro napisal, a niekedy to nie je taka sranda potom este 9-11 hodin vozit ludi, najma v spickach, ked su vozy preplnene, a kazdy vodic nadava, ze na kazdej zastavke stoji hodinu, z nej sa mu to (kvoli zatazenosti) nevie ani rozbehnut, a zabrzdit uz vobec, takze musi brzdit v riadnom predstihu, a kvoli vsetkemu tomuto potom chyta nehorazne meskanie, zdrzuje vozy za sebou, a este sa vdaka meskaniu pred neho natlacia ine vozy z inych trati, ktore potom jeho sameho zdrzuju este viac ;)) Ale nepochop to zle, nemyslim to tak, ze by som sa na to stazoval, len je to proste tak :))
Inac jazdim na elinach z Krasnan => linky 3, 5, 7, 9, 11 a 14. Howgh.
to Beus:
bez urazky - alebo nieco podobne. Ale kazdy (no skoro :D) ma nejaku pracu - kazda ma urcite +/-. No a ked ju robim, tak bud s tym suhlasim, alebo nie, ale potom ju nerobim.
Nemyslel som to tak, ze aby si to sem nepisal, alebo tak - to nie - nahodou je to zaujimave. Ani nemam nic proti tebe, dokonca privitam, pytat sa ta veci majlom . Ja len nechcem, aby to vyznelo tak (podobne prispevky ako tvoj), ze, aki sme my cestujuci drzi a neviem, co, a chudacikovia vodici maju tazku pracu a tak.
No snad sa mi podarilo napisat to tak, ako to myslim .
All: A mimochodom, ked uz sa takto ozyvam po dlhej odmlke - v poslednom case (asi prave kvoli jazdeniu) nemam vela casu na net, zjavujem sa tu len velmi zriedka, aj posielanie prispevkov z dispecera a disk.fora mailom som si zrusil, takze ak by mal na mna niekto nejaku otazku alebo cokolvek, velmi rad odpoviem, ale treba ma adresovat priamo mailom na beus@fornax.sk, toto tu uz citat absolutne nestiham Ti co maju moje cislo, mozu ho samozrejme pouzit tiez, na net ho ale davat nebudem
Dnes na linke 35 plesniva 3024 (dalsi voz na 35ke bol 3508), na 29 nejaky Ik. 415 (30??). Tusim vcera som videl na 37 opat nejaky Ik. 412, ale neviem, ci 1701 alebo 2.
Ad CP: Chapem, ze spravit dobry cestovny poriadok je tazsie, ako sa na prvy pohlad zda, ale myslim, ze aspon tie prestupy by sa dali napravit; velmi casto sa totiz stava, ze na velkom prestupnom uzle (Patronka+Pod suchym mlynom, Trnavske) potrebujem na prestup n minut, pricom pauza je n-2. (To sa tyka napriklad prestupu na 212 alebo 204, ktore tam maju druhu zastavku.) A takych je viac. Myslim, ze to vadi viac ako fakt, ze musim cakat 20 minut, kym mi pojde prvy bus - proste sa prisposobim a pojdem o 3 minuty skor, aby mi urcite nezdrhol; to sa pri prestupoch neda.
Zvero: Darro neprehana, naozaj je to s tym vstavanim tak, viem z vlastnej skusenosti :))
Ono totiz typicke nastupy drvivej vacsiny rannych sluzieb su medzi 3:30 a 5:00. Ja mam vyhodu, lebo byvam 15-20 min pesi od vozovne, takze aj ked mi nejaky sluzobak zdrhne (a chodi ich okolo mna pozehnane), mozem tam prist pesi, ale predstav si dakoho, kto byva v Devinskej alebo Dubravke, a robi v Krasnanoch/Trnavke, ked ma nastup trebars 3:50, moc spojov na vyber nema, musi byt tak 15 min. pred nastupom uz na vypravni. Na ten spoj musi nasadnut na Hl.stanici alebo na Safku, a tam sa nejako este musi dopravit z domu. Zrataj si tie casy, a zistis ze Darro ma fakt pravdu :)) A potom do nejakej 12:00-14:00 vozit ludi (extremny pripad - 3/5 do 15:00) :)) Inak je to celkom sranda, ale toto je realita, na ktoru si nie kazdy zvykne
no suhlasim, ze to nejde urobit na vsetkych.
Ale napr. aby linky, ktore maju velku cast cesty spolocnu, chodili za sebou (83 a 43, alebo 83 a 84) je blbost.
A ludsky je to nezvladnutelne, preto tu mame pocitace ze? Si myslim, ze existuju zlozitejsie problemy, ktore boli pocitacmi riesene, ci vyriesene.
Normalne by bolo, ze by sa stanovil co najvacsi pocet prestupnych uzlov (od najvacsich po najmensie) a nechalo by sa to optimalizovat na ne.
To myslim realne je - len by sa muselo chciet. A DPB by mal pochopit, ze je tu pre nas a nie opacne.
Andrej: s tými 20-min. prestojmi na zastávkach s Tebou súhlasím (typický príklad sú dúbravské električky) ale keď sa tak nad tým zamyslím: vieš, koľko je veľa spojov? A vieš, že ľudia kričia, iba keď im to vadí, ale keď dojde autobus podľa ich predstáv, nikto ani nepípne? Všetkým sa jednoducho nedá vyhovieť! Zostavenie takého grafikonu je nemožné, pretože to vždy bude kolidovať s inými spojmi. Aj mňa to niekedy s**e, ale nepomôžem si - nikde to tak nie je a ani nebude (pokiaľ intervaly nebudú 3 min. a menej ale to si ešte počkáme ;-D). Ale spoje by sa posilniť mohli - to by som kľudne platil aj 1000,- Sk za 3-mes. zľavnený sieť
videl som aj zopar elin - ale to som uz fakt nestihal, tak isto aj nejake 209-ky
Este zaujimavost - videl som (asi tak 5 min. dozadu na mileticke) Karosu B741 plynak - este bez cisla a s cervenym evidencnym cislom(byv. SPZ) (moja pamat uz nestihla zaregistrovat to cislo, resp. zapamatat)
Bola zelena (fuj nechapem to - preco menia klasicky nater cerverny za zaleny) este bez plynoveho maskota.
Inak vcera som videl Feliciu dopravneho dispecingu s plynackym maskotom (podobne ako to bolo v sci-fi rubrike :D)
Andrej (Anndy008)
1808 - 86/? - tym som sa viezol
6630 - 202/?
6628 - 201/?
6624 - 201/10?
6611 - 201/?
videl som aj zopar elin - ale to som uz fakt nestihal, tak isto aj nejake 209-ky
Este zaujimavost - videl som (asi tak 5 min. dozadu na mileticke) Karosu B741 plynak - este bez cisla a s cervenym evidencnym cislom(byv. SPZ) (moja pamat uz nestihla zaregistrovat to cislo, resp. zapamatat)
Bola zelena (fuj nechapem to - preco menia klasicky nater cerverny za zaleny) este bez plynoveho maskota.
Inak vcera som videl Feliciu dopravneho dispecingu s plynackym maskotom (podobne ako to bolo v sci-fi rubrike :D)