Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: drink #97810:
Ale potom nemas pravo nadavat na riesenie ktore ti nebude vyhovovat ak sa nezrealizuje.
Reply on: Ondro #97828:
Ma. Tesne a napeto, ale ma. Mesto sa sklada (nie celu cvaka) len na cast investicie - na Petrzalsku trat.
Reply on: merice #97826:
To co je za myslienku, ze okolo Kanala sa bude stavat a revitalizaciu investory nedovolia? Nerobim si iluzie o cinnoti stavebnych uradov, ale predsa len, je to samosprava, co povoluje stavby, nie investor. A stavebny urad am zohladnovat verejny zaujem a zaujmy aj inych ucastnikov konania. Vlastnici bytov su ucastnikmi konania ako vlastnici susednej stavby. Je len na nas, ako efektivne si dokazeme hajit nase prava a zaujmy a dokazeme si ich presadit. My sa o to snazime a ake-take vysledky mame.

Park/sad by, samozrejme, nemal byt jeden cely suvisly park pozdlz celeho Kanala. Malo by to byt skor clenite uzemie, kde sa striedaju parky s centrami. Centra by mali byt tiez vyvazene a architektonicky kvalitne spracovane a do uzemia citlivo zapracovane zamery.

Kanal sa nerevitalizoval lebo to povodne bola vodohospodarska stavba - ale zivot a priroda si tu nasli svoju prirodzenu cestu a to az takej kvality, ze cast je CHKO a zvysok regionalny biokoridor. A teraz uz zas nie su peniaze. Stavebna uzavera je tu len kvoli koridoru NS MHD.

A TERAZ HODINA PRAVDY. Pri projekte elektricky do Petrzalky vobec nejde o elektricky ani o riesenie dopravy. Ide o odstranenie stavebnej uzavery. Ale to nejde len tak. To ide len vtedy, ked bude vydane uzemne rozhodnutie pre stavbu NS MHD a pre nic ine. A teraz nasleduju suvislosti. Aby mohlo byt vydane uzemne rozhodnutie, musi byt spracovany projekt na NS MHD. Tak si nasi mestski vymyslia primitivny ale na slovensku ucinny sposob obchadzania - nazveme elinu nosnym systemom a budeme to takto riesit terminologicky. Co tam po semantike. Ale pruser, ZSR povedalo, ze by chcelo v uzemi naozaj riesit NS MHD, ale az vo vyhlade 2015. A to je neskoro, dovtedy stavebny a investicny boom ustane a navyse uz nebudu ani na svojich flekoch, aby si aspon parcialne co-to poriesili. Tak hlava-nehlava treba tlacit tzv. docasny variant. Co tam po tom, ze dopravne ho netreba tak rychlo, co na tom, ze mesto na neho nema vlastne zdroje, co tam po tom, ze su s nim same technicke problemy. Hlavne ze sa co najskor odstrani stavebna uzavera a to este kym tam budeme...
Reply on: drink #97814:
Tak ak je pre niekoho prekvapenim,ze Rumuni chcu pre Oradeu ULF,musim ho uviest do sucasnej reality...Rumunsko je momentalne hospodarsky prudko sa rozvijajuca krajina!Staci si vsimat len investicie do oblasti dopravy,ci uz do infrastruktury alebo aj samotnu obnovu vozoveho parku v mestach, alebo aj na statnych zelezniciach.(SNCFR).Pre dotvorenie celkoveho obrazu este par konkretnych prikladov : 1.nakup 400ks MB-Citaro pre Bukurestsky RATB, 2.nakup novych suprav metra pre METROREX Bukurest, 3.dobudovanie koridoru Bukurest-Mangalia na 200km/h.(momentalne sa este jazdi "len"160km/h), 4.Masivna obnova voznov pre osobneho zel.operatora(nie 10ks rocne ako u nas...)-nasadzovanie business voznov pre vlaky IC, 5.statny nakladny prepravca MARFA, kt.vykazuje treti najvacsi objem prepravy v Europe!, 6.nizko-podlazne elektricky,t-busy,a-busy napr. v mestach:CLUJ,TIMISOARA,BUCURESTI,BAIA MARE...mozno pribudne aj spomenuta ORADEA..., 7.mimoriadny bod si iste zasluzi aj klima v prostriedkoch MHD, 8.nakup lahkych motorovych vlakov typu DESIRO(zial prevadzkovane v supravach aj na dialkovych spojoch nad 200-300 km), 9.priamy rozvoj turizmu aj prostrednictvom zachovania komercnej prevadzky na lesnych "uzko-kolajkach" obsluh."paro-vozmi"(napr.VISEUL DE SUS).....Dalo by sa iste pokracovat dalej....Vsetkym dopr."fandom" a aj milovnikom turizmom neposkvrnenej prirody,urcite odporucam navstivit tuto krajinu!!! WELCOM TO ROMANIA ❤
Reply on: Marcelllooo #97728:
a ZSR ma peniaze? a stat ma peniaze? a ak mesto nema prostriedky na elektricku, ma prostriedky na zdruzenu investiciu niecoho vyrazne drahsieho?
Reply on: enumaelish #97742:
no vidis a teraz si predstav ze by pri sucasnom stave vozoveho parku a soferov fungoval tebou presadzovany variant liniek odvsadial vsade...
Reply on: Marcelllooo #97824:
2. Alebo budeme presadzovat plytky tunel, ktory trat ponori pod zem, aby nebola barierou, povrch sa upravi na park, prepoji sa uzemie od Chorvatskeho ramena zelenou plynulym prechodom na terasy, osadia sa prvky drobnej architektury a mestsky mobiliar, revitalizacia teras. To je pekne, ale predsa okolo Ch. ramena sa bude stavať, a či nie? Park tam nikdy nebude, to investory nedovolia. Ten bude pri Draždiaku. Ja ťa chápem, zeleň je zeleň. Dame eliny do tunela, tunel sa zavrie a nad nim vzniknu výškovky, nové domy, a iné stavby. Ch. rameno je dlhé a pochybujem, že po celej jeho dĺžke bude park. Preto sa doteraz nerevitalizovalo, lebo sa čakalo asi na jeho zástavbu - zeleň plus stavby. A ešte jedna vec. Ani v historick yhodnotnom centre sa neuvažuje dať eliny pod zem, aby sa zveladila staromestská architektura, tak neviem či otcovia mesta daju eliny v Petržke pod zem, to tiež neni hodnotné územie. Ani historicky ani ekologicky. Ale držím ti palce, aby ste boli všetci spokojný. Rešpekt... ?
Reply on: klasIK #97722:
"Prekrásne magické čísla 21, 27, 34, 43, 50, 54, 55, 56, 112 boli nedemokraticky zničené nadvládou bezcharakterných samozvaných vladárov upierajúcim nám už i právo na vieru v nemennosť čísiel."

Prečo by práve čísla liniek mali byť nemenné?

"Pán samoľúby úradník si svojvoľne dovolil upraviť číslo spoja na drzé a škandalózne 97."

Škandál ❗ Ako len mohol... ?
Reply on: drink #97730:
Preto ostane aj Hlavna stanica... ?

Re #97735 merice: Kompromisom by bola elektricka v plytkom tunely. Nie je to ale ekonomicky najvhodnejsi variant. Rozhodne ale nie Amosov #97752...

Re #97739 Majo: Podla vyjadrenia namestnika primatora mesto bude realizovat maximalne holu stavbu bez vynutenych investicii a upravy okolia.

Re #97744 merice:
Re #97770 merice: Nie, to nie je jediny dovod. Dalsim je barierovost a rozvoj uzemia. Pozadujeme take riesenie, ktore uzemie skvalitni a pomoze jeho rozvoju, nie, ktore ho zabije. Momentalne mame na vyber prave z nasledujucich moznosti:

1. Povrchova elektricka bude realizovana iba ako hola trat (ako napr. na Vajnorskej - strk a nic viac) bez vynutenych stavieb a upravy okolia, s urovnovym krizovanim ciest. Dopravne sa napoji na uzke hrdlo stareho mesta, ktore sa v najblizsom case riesit nebude.
2. Alebo budeme presadzovat plytky tunel, ktory trat ponori pod zem, aby nebola barierou, povrch sa upravi na park, prepoji sa uzemie od Chorvatskeho ramena zelenou plynulym prechodom na terasy, osadia sa prvky drobnej architektury a mestsky mobiliar, revitalizacia teras. Subezne revitalizacia Chorvatskeho ramena. Dopravne budeme presadzovat meske supravy, ktore sa uz blizia k NS MHD.
3. Nebudeme realizovat vobec nic a nechame to lezat ladom.

My volime a presadzujeme moznost c.2.

Re #97745 enumaelish: Ako som povedal uz aj mnohym inym na tomto fore: verte a snivajte si comu chcete. Ak sa presadi cisto elektricka, bude v povrchovom variante cisto len hola stavba (obrubniky, medzi nimy strk) bez realizacie vynutenych stavieb, s urovnovym krizovanim a bez upravy okolia. Podla vyjadrenia namestnika primatora.

Re #97749 ivanbuto: Potvrdim informacie Ivanove s tym upresnenim, ze sa nejedna len o aktivitu R14. Je to cely rad domov pozdlz celej buducej trate.

Re #97779 drink: Ked si pri moci mas len dve alternativy. Bud mas "gule" a rozhodnes aj proti voli ludi a volicov, lebo si presvedseny, ze je to spravne. Alebo ked si alibista, tak daj ludom si zvolit zo vsetkych uvazovanych moznosti.

Re #97791 810zssk: Suhlasim. Ale ak by bola objektivna a vyvazena informovanost o jednotlivych variantoch.

Re #97806 merice: Tiez mam ten dojem. Mozeme ale ovplyvnit jeho podobu. My sa o to snazime podla nasich predstav.

Re #97809 Ik: Presne tak. Zachranime nase zivotne prostredie, ba ho mozeme este zveladit. O to ide rovnako dolezito, ako o dalsie hlavne aspekty, ktore sa uz uviedli.
Reply on: 810zssk #97775:
Ešte lepšie je Paris - Bratislava - Rendez. ?
Reply on: Majo #97821:
Ale aj tak je to pekná električka. ?
Reply on: merice #97816:
ULF jazdí jedine vo Viedni a pre Viedeň bol špeciálne navrhnutý. To, čo jazdí na U6 nemá s ULFom ani zďaleka nič spoločné, je to úplne iné vozidlo, aj jeho technické riešenie je diametrálne odlišné, rovnako tak i výrobca... Tak či tak na 1000 mm je ULF nepoužiteľný!!!
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: patrik #97800:
112-ka jazdievala k BAZ-ke (v DNV). K BEZ-ke (v Rači - a ďalej k Mäsokombinátu) jazdievala 117-ka.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Valec #97811:
A čo tak si tam postaviť namiesto valu VAL? ?
Reply on: Martin Fundárek #97796:
poznám zopár expertov ale to je už o inom ? ? (ber s humorom - grind ?)... vtedy sa s tým rátalo asi, že bude tender ale nikto nerátal, že okrem pidi SOR-ov a 6ks štrajkujúcich duobusov sa nič nekúpi. So založenými rukami a len novým logom to nepôjde samo ?
Reply on: enumaelish #97813:
"keď som písal o tom ako chcem spoje na hlavnp stanicu a električku z Petržky tak si hovoril sám, že nemá zmysel tam všetko ťahať keď aj tak sa ústrednou stanicou stane Filiálka."

Myslím, že v tejto vete je kľúčové slovo "VŠETKO". ?
Reply on: drink #97814:
ULF je veľmi kvalitná električka. Veľmi sú využívané vo Viedni. Dokonca myslím, že na linke metra U6 premáva ako pripojené vozidlo k metru, spolus so starými elinami. Bolo by super ak by premávali aj u nás. ☺
Reply on: 810zssk #97773:
Pšššššššt! ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.