Keď sa ti na milimetrovom papieri budú čiary krížiť, tak to kríženie neodstrániš sofistikovaným softwarovým nástrojom, to je zase vec, ktorú nechápu projektoví managori totálne odtrhnutí od praxe.
Čo TY môžeš vedieť o mojich klvalitách odborných aľudských, keď si na obhajobu SVOJHO križiackeho ťaženia proti električke eršte nepriniesol ANI JEDEN odborný argument, matičiar?
Tak ešte raz, milý nechápavý priateľu: V Bratislave platím daň z nehnuteľnosti, takže mám presne také isté právo ako ty. V Bratislave okrem toho platia daň z nehnuteľnosri ako aj iné miestne dane a deäne z príjmu aj moji blízki, ktorých zase zastupujem ja. Okrem toho ja mám morálnu výhodu - neuvažujem v zmysle plytko egoistického hesla "Not in my backyards".
Nehoáňaj sa cudzími slovami, ľudia z fóra poznajú môj rozhľad, právne plnomocenstvo nepotrebujem, NEPOTREBUJEM, lebo vyjadrujem svoj odborný názor a ty oproti nemu staviaš svoj neodborný, podložený plnomocenstvom 38 majiteľov bytov v obskúrnom paneláku na Rovniankovej.
Noo... v sucasnosti sa na taketo analyzy pouzivaju sofistikovane softverove nastroje. Ale ked si trufas robit (alebo navrhovat robit) s ceruzkou a milimetrovym papierom, prosim.
1. Mas viacero nezavislych zdrojov financovani. Podrobnosti som uviedol v doterajsom texte.
2. V Bratislave sa nateraz neuvazuje s metrom. Uvazuje sa o NS MHD na baze lahkych mestskych suprav s nadvaznostou na region. Vzhladom na synergicky efekt, ze sa tam vedie TEN-T17 koridor, regionalna doprava aj mestska doprava, dokadza ku multiplikacnemu efektu, co do kumulacneho efektu aj ekonomickej vyhodnosti.
3. Cely centralny komponent je uzkym hrdlom, z ktorych niektore casti su lepsie, niektore horsie. Uzke hrdlo je (zrejme) odstranitelne, ale sa zatial neplanuje ani nepripravuje.
4. Bolo uvedene v doterajsom texte, znovu odporucam aj "investicny zamer NS MHD, 1. etapa: Safarikovo nam. - Janikov dvor".
5. Vajnorska a dalsie radialy su pripravene a otvorene pre vymenu kolajnic na iny rozchod, nie pripravene na zmenu rozchodu.
6. Ked bude na to dovod, moze sa tak stat.
Na to zosúladenie ti stačí milimetrový papier, na jeho sieti môžeš vykonať analýzu. Realizuj sa, môžeš získať ťažké peniaze, železnice celého sveta sa o teba pobijú, ty kalkulátor kvadratúry kruhu.
No, ešte doplním, že na autobloku je zádrzdná vzdialenosť bez ohľadu na NTR vždy 1000 m a že pokiaľ nedôjde k výstavbe ETCS level II., tak sme na SK odkázaní na medzistaničnú vzdialenosť, keďže ŽSR na ďalšiu výstavbu autobloku rezignovali.
Ako človek, ktorý dlho jazdil výhradne na t-212, hlavne zásadne odmietam psíkove empirické výskumy o tom, že sa môže redukovať interval všade okrem spojníc jeho bydliska so školou, diskotékou, bydliskom frajerky a hlavnou stanicou. t-212 nie je potrebné otáčať na Kollárovom námestí.
Nejaké následné medzidobia, elektrické medzidobia, rôzne rýchlosti vlakov, nákladná doprava, tie Marcelove mestoelektroľahkovlaky, to zanedbáš? Áno, ako zastávka to stačiť bude. Ale ako dostaneš na Filiálku vlaky v relácii Kúty - Štúrovo, to tiež nevciem...
Hoci som už s tebou nemienil komunikovať, oopäť musím vyvrátiť niekoľko tvojich lží:
1) Peniaze sú len jedny: Neexistuje nič takého, že mesto nemá na električku a metro prinesie Mikuláš.
2) Aká je ekonomická nevýhodnosť električky? Konkrétne čísla prosím. Svetové skúsenosti dokazujú, že v prepočte na jednotku prepravného výkonu je električka najlacnejším a metro najdrahším dopravným prostriedkom. A zatiaľ čo sa výhodnosť medzi autobusmi, trolejbusmi a električkami pri dosiahnutí určitého prepravného výkonu láme, NIKDY nedochádza k zlomu v prospech metra. Metro sa čiste ekonomicky nedá zdôvodniť. Výhody metra sú všetky možné, len nie ekonomické.
3) Kde konkrétne sa v centre nachádza neriešiteľné úzke hrdlo pre električky?
4) Aká je investičná náročnosť električky (obzvlášť v porovnaní s metrom) a aké územie zabíja? Najdrahšie pozemky v civilizovaných mestách sú práve v dostupnsoti električiek.
5) Na zmenu rozchdu sú pripravené aj Vajniorská, Ružinov, Karlova Ves... Nemá to ŽIADNU súvislosť s nejakým vysnívaným metrom.
6) To oprávnenie hovoriť v mene TISÍCOV vlastníkov bytov by som rád videl.
Vies aspon radovo, kolko stoji vystavba akehokolvek typu napajania kolajovej drahy (jednoduchy trolej, retazovkovy trolej, privodka/tretia kolajnica atd). a kolko v porovnani s tym stoji radovo vymena kolajnic na tratiach elektricky za iny typ?
Napajanie je sakra lacnejsie - aj s meniarnami a kablovymi rozvodmi - ako to "kolajnice sa daju urobit". Nie si v Kosiciach ani v Budapesti. Profil koleso-kolajnica by si musel bud nechat tak alebo vymenit kompletne a vsade.
Správa z Blesku: Cestovat nad ránem hlavní bulharskou metropolí může být nadmíru vzrušující zážitek. Bulharské zastávky autobusů promítají porno. Místní zastávky autobusů jsou totiž opatřeny velkými obrazovkami, na nichž se promítají erotické filmy a lehčí verze porna. Během dne pak monitory slouží k promítání času příjezdu jednotlivých autobusových linek.
"Chtěli jsme poskytnout cestujícím něco, co by jejich mysl odvrátilo od chladného počasí a zkrátilo jim čekání na autobus. V noci je velmi nepravděpodobné, že tam budou děti," uvedl mluvčí managementu, který zastávky v Sofii spravuje.
Zatímco většina mladých lidí a zvláště mužů krok uvítala, matky s dětmi a církevní představitelé se bouří. Někteří noční cestující také upozorňují na fakt, že policejní hlídky nekontrolují ulice plné problematických osob a raději sledují porno s cestujícími.
-------
To by mohlo byť aj v Bratislave. Cestujúcich pánov by to potešilo oveľa viac ako nové logo DPB.
Vidis, to je to, co ty a tebe podobny nikdy nepochopite. To ze ja a merice nemame rovnaky nazor nebrani tomu, aby sme o nom rozpravali slusne a bez zhadzovania toho druheho. Lebo nam ide o slusnu vymenu nazorov. A obohatenie samych seba a mozno aj toho druheho o nove informacie a pohlady na vec. A ze mozeme spolu vychadzat respektujuc toho druheho aj s jeho odlisnym nazorom.
To je vsak prilis na kapacity ludske i odborne ako tvoje tak i tvojich kindermafianskych nohsledov, ktori sa vytesujete nie z diskusie a dopravy, ale z toho, ako si navzajom pochlebujete a chvalite samych seba a flame-warujte ostatnych. Tebe nejde o to, aby si o tom diskutoval a rozpraval, tebe ide o rozsirovanie svojej sekty a kriziacku vypravu voci ostatnym. Toto forum a doprava Vam v tom robi len kulisu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023