Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Martin Fundárek #97645:
Zosuladenie prevadzky vlakov s roznou prioritou (EC, IC, R, Ex, Os) je otazkou naplanovania sietovou analyzou. V podstate pribudne len dalsia prioritna trieda, s ktorou treba pocitat.

Co sa tyka oddielov - ano, udajne sa na tomto probleme momentalne intenzivne pracuje. Vysledky podrobne neviem.

ekonomicka vyhodnost - ze na elektricku mesto peniaze nema a bude si musiet brat uver, co sposobi nerealiza

Stare mesto ako uzke hrdlo - nevsimol som si, ze by elinu cez Stary most chceli zapustit do zeme a riesit ju podzemou. Stale sa hovori o napojeni na existujucu siet - teda uzke hrdlo.

Financovanie zdruzenej investicie. Cast trate zaplati EU (Tunel az po filialku). Regionalna trat po Trnavu je uz z velkej casti rekonstruovana na nove parametre, zvysok sa doriesi v ramci uz beziaceho programu. Mesto sa pozbiera spolu so ZSR na trat v Petrzalke.

zabitiee uzemia – Ale zelzinica v tunely ("moj" variant) a pozemna elektricka (variant mesta) vsak roznou mierou. Plytky tunel je priaznivejsi.

Rozchod. Ano, ked sa bude rozsirovat, bude sa musiet vymienat. Ale Petrzalka bude hotova. Ak bude elektricka, bude sa musiet vymienat aj ta.
Reply on: Marcelllooo #97563:
"Preco myslis, ze tu plati transaktivna vlastnost a teda zlozeny usek ma rovnake vozokm ako sucet vozokm jeho casti? " - Nerád sa opakujem, ale nemohol by to NIEKTO vysvetliť? Vážne by ma to zaujímalo.
Prečo majú linky 4 a 12 na nábreží cez víkend odchody 4 min. posebe, pričom linka 4 často mešká a ide v rovnakom čase ako 12, a potom 20 min. ❗ nič?
Domnievam sa, že cez týždeň to funguje tak, že 4-ka poberie ľudí po Karlovu Ves a 12-ka ľudí, ktorí idú ďalej, no cez víkend je to dosť nezmysel.
Navyše cez prázdniny zázračným spôsobom zrazu ide preklad tých dvoch liniek na nábreží.
Reply on: Marcelllooo #97646:

Si demagog a prave si to potvrdil

NIEKOLKOKRAT TI BOLO VYSVETLENE, ZE STARY MOST SA MUSI REKONSTRUOVAT TAK CI TAK.

A kolajnice sa nedaju urobit tak aby vyhovovali. Bud kupis vozidla s profilom kolies na zeleznicne kolajnice alebo na take co dnes mame na elektrickovych tratiach. Nic medzitym neexistuje.
V tomto maju stastie napr. Kosice, ze prejazdny profil kolesa ich elektriciek je rovnaky ako u zeleznice.


***A znovu ta prosim o dadnie zapisnice, ktora ta opravnuje hovorit v mene tisicok vlastnikov bytov a nie len 38ich.***
Reply on: Marcelllooo #97648:
Tam som ti napísal o čom sa uvažuje a nie je ÚP.
Reply on: Marcelllooo #97646:
Napájanie nie je až taký problém, pretože Filiálka - Petržalka by mohla mať dvojsystémvé súpravy a v Petržake by mohlo byť tým pádom 600, ale koľajnice pre električky by sa museli vymeniť v celkom meste, vrátane podvozkov.

Čo sa týka posledných viet, sčasti súhlasím, ale väčšiu sumu z 1,5 mld. zaberá rekonštrukcia Starého mosta, ktorú tak či tak treba realizovať..
Reply on: intony #97603:
Ale my nezijeme vo virtualnom svete Transport Tycoon.

Da sa vselico. Da sa aj kompletne podzemne metro s peknymi stanicami ako v Moskve. Druha vec je, ci sa to realne zvazuje a ci na to mame.

Re #97612 merice: Nie je to klasicky vlak, ale lahka mestska suprava, ekvivalentna elektricke.

Re #97626 810zssk: Ma byt dvojica Hlavna stanica a Filialka s rovnakym vyznamom. Cize nebude jedna hlavna (male h) stanica, ale dve.
Reply on: Martin Fundárek #97645:
Len doplním:
"centrum ako uzke hrdlo – Perspektívne centrum úzke hrdlo nebude, pretože budú trate pod zemou. A ide ti o perspektívne riešenie, či nie?"

Zatiaľ, čo centrum síce nejakú dobu úzke hrdlo bude (perspektívne nikto nebráni tomu, aby dobudoval podzemný mestský okruh ako malo mať metro), železničný tunel zostane jediný a tým pádom by bol a zostal úzkym hrdlom navždy. Alebo by v prípade nejakej mimoriadnosti boli ľahké mestské súpravy podobné električke na Trnavské mýto presmerované cez ŽST ÚNS a Nové Mesto?
Reply on: intony #97599:
Toto je ten mensi technicky problem. Kolajnice sa daju urobit tak, aby vyhovovali. Vacsi problem je s napajanim a prislusnym technickym zabezpecenim napajania.

Vyhrady k elektricke cez Stary most som uz uviedol a nemam zatial dovod nazor menit.

Nie, nemyslel som tym konkretne teba, ze basnis, ale vo vseobecnosti nalady na tomto fore.

A ano, ekonomicky dovod je jednym z najhlavnejsich a z neho vyplyvaju aj dalsie - ze sa mesto neplanuje realizovat vynutene stavby a realizovat upravy okolia trate.

A spojit Safko s Bosakovou za 1,5 mld? To sme take bohate mesto? Netreba povedzme radsej investovat do niecoho ineho, ak zostaneme v sfere elektriciek, kompletne obnovit vozovy park? Je lepsie mat trat az po Bosakovu, ale terigat sa v nich v starych elinach?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #97597:
Najzásadnejším problémom duálneho prevádzkovania je zosúladenie prevádzky električiek a prevádzky vlakov. Zatiaľ nikto z navrhovateľov tejto možnosti nevysvetlil, ako si to predstavuje.
Električky premávajú prakticky bez zabezpečovacích zariadení, na dohľad, kým pri duálnej prevádzke by sa muselo jazdiť podľa železničných pravidiel (pretože by išlo o železničnú trať). Vlaky jazdia v tzv. priestorových oddieloch. Ak by bola trať vybavená trojznakovým autoblokom, mohla by byť dĺžka oddielu blízka zábrzdnej vzdialenosti, čo je pri maximálnej traťovej rýchlosti 80 km/h 700 m. Aby vlak mohol ísť plynule, musí mať pred sebou voľné dva oddiely. K tomu treba prirátať dĺžku vlaku, povedzme cca 100 m (aby sa ľahko počítalo – súčasná 5-dielna jednotka 560 má cca 120 m). Doba prejdenia dráhy 1500 m (2x700 + 100) je pri rýchlosti 80 km/h je 67,5 sekundy. (Ostatné drobné časové prirážky – na reakciu zabezpečovacieho zariadenia a spozorovanie návesti rušňovodičom – zanedbajme.) K tomu treba pripočítať tzv. vnútornú zálohu 5-12 % (dostávame 71-76 s), a ak je v niektorom z oddielov zastávka, prirážku na zastavenie (0,5 min.), prirážku na rozjazd (0,5 min.) a dobu státia na zastávke (min. 0,25 min.), čím získame minimálny odstup od predchádzajúceho vlaku/električky cca 2,5 minúty. Čo sa s intervalom 1,5 minúty, plánovaným pre električky, navzájom vylučuje.

ekonomicka nevyhodnost – V čom by malo byť vybudovanie a prevádzkovanie električkovej trate (s mäkšími predpismi, a tým aj nižšími nákladmi) ekonomicky nevýhodnejšie, než vybudovanie a prevádzkovanie elektrifikovanej trate železničnej?

centrum ako uzke hrdlo – Perspektívne centrum úzke hrdlo nebude, pretože budú trate pod zemou. A ide ti o perspektívne riešenie, či nie?

investicna naroscnost – Áno, básni sa o tom, že by železnicu zaplatila EÚ. Ale skutočne zaplatia aj tú časť, ktorá bude slúžiť regionálnej doprave? (Aparát EÚ je dosť hlúpy na to, aby sa peniaze dali nejakým podfukom získať, ale spoľahnúť sa na to nemožno.)

zabitiee uzemia – Nezmysel. Električková trať na estakáde ti zabije územie rovnakou mierou, ako železnica na estakáde. Električková trať v tuneli ti zabije územie rovnakou mierou, ako železničná trať v tuneli.

v pripade rozsirovania rozchodu na 1,4 metra, Petrzalka uz bude pripravena – Ale nebudú pripravené vozidlá, ktorým bude treba vymeniť podvozky. A v celom zvyšku mesta by sa museli VYMENIŤ (nie posunúť!!!) koľajnice. Pretože električky majú iný profil koľajníc a kolesa.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: enumaelish #97613:
Žiadaj o reakciu toho, kto to napísal.
A este zapisnica z jednej schodze...

Zápisnica z mimoriadnej domovej schôdze konanej dna 19.1.2006 na Rovniankovej ulici 14 v Bratislave
Konanej dňa: 19.01.2006
Obytný dom: Rovniankova 14, Bratislava
Počet bytov v dome: 107
Počet bytov v osobnom vlastníctve: 97
Počet prítomných vlastníkov: 38 hodinu po začatí (v zmysle § 14 ods. 2 zák. č. 367/2004

Domová schôdza vlastníkov bytových a nebytových priestorov na svojom zasadnutí dňa 19.januára 2006 prejednala nasledovné body v zmysle programu a hlasovaním prijala tieto uznesenia:

.
.
.
6. Rôzne
# Nosný systém MHD – p. Slávik informoval prítomných o začatom zisťovacom konaní na MŽP SR. P. Slávik navrhol konať vo veci jednotne.

Uznesenie: Vlastníci bytov a nebytových priestorov splnomocňujú Výbor vlastníkov konaním v ich mene vo veci investičného zámeru „Nosný systém MHD“ pred orgánmi verejnej správy a vykonávať organizačno-administratívne úkony vo veci. Vlastníci požadujú byť účastníkmi súviasiacich konaní v zastúpení Výborom vlastníkov. Zároveň domová schôdza súhlasí s využitím peňažných prostriedkov vo výške 1 000,- Sk na tieto účely.

Uznesenie jednohlasne prijaté.

Marcelllooo tak ziskal suhlas 38 vlastnikov bytov na zastupovanie. Kedze nebola pritomna nadpolovicna vacsina vlastnikov bytov, takyto suhlas nema ziadnu relevantnost! (tych 38 vlastnikov bola najvyssia ucast v danom roku ? )
Reply on: intony #97640:
Práve preto si myslím, že vlak cez centrum Petržalky nie je najšťastnejším riešením a tipujem, že sa nikdy neuskutoční.
Reply on: enumaelish #97625:
Na Kollárovom námestí bolo kedysi manipulačné obratisko s dvoma stopami, ak si pamätáš, ešte pred výstavbou polyfunkčného objetku Park One. Názorná ukážka 🙂 http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=6279&gi=0&gn=1000&gs=c&gsd=&ghv=875
Reply on: drink #97638:
Ale vieš, keď tam chce Rovniakovo mesto nacpať NS MHD v 5 min. intervale, tak asi ťažko...
Reply on: enumaelish #97593:
ze tej prihode neverim, lebo si neuviedol den a cas ako som ta ziadal, aby sme to mohli overit na dispecerovi a rubrike ako sme sa tlacili...

Re #97595 enumaelish: neviem, kde si ty odpalil spojenie Dubravka - Safko, ale nevadi.
tr3mp ma samozrejme spojenie centra s Dubravkou vyriesene. A to z Jesenskeho ulice resp. z Kamenneho namestia. Pesia dostupnost na Jesenskeho je minimalna.
tr3mp nie je moj kamarat. Resp. nemozem ho tak nazvat, kedze ani neviem, ci som ho niekedy videl a rozpraval sa snim,...

Re #97596 enumaelish: to ma v materilay, ked sa to preberalo na fore, sme sa nakoniec dohodli, ze by bol lepsi celodenny interval 4minuty.
Okrem ineho aj dnes je ranna a poobedna spicka u elektriciek obsluhovana viac vozidlami. U L9 to je 6min interval v rannej spicke a prevazdka L17 a L7 ako spickove linky.
Obdivujem vsak tvoju schopnost vyjadrovat sa k naplnenie trolejbusov v sedle. V case ked si v skole... Ako si vsak dosiel nato, ze na L201, L202 a L208 by rano stacil 10 minutovy interval, pricom teraz je 6 minutovy to vazne neviem. Si proste diletant.

Re #97597 Marcelllooo:
Zápisnica z domovej schôdze konanej dňa 6.6.2007 na Rovniankovej ulici 14

Konanej dňa: 6.6.2007
Obytný dom: Rovniankova 14, Bratislava
Počet bytov v dome: 107
Počet bytov v osobnom vlastníctve: 101
Počet prítomných vlastníkov: 69

KDE SU TIE TISICKY VLASTNIKOV BYTOV????

davam do pozornosti aj toto:
4. Písomné hlasovanie
Vzhľadom k tomu, že na domových schôdzach sa trvalo zúčastňuje menej ako 50 % vlastníkov a často je potrebné.....

Takze poprosim uviest ine splnomocnenie, ktore ti dava pravo zastupovat tsicky vlastnikov bytov.

Re #97616 810zssk: Tam ide o spotrebu el. energie co sa intervalov tyka. Takze mozno je to len jedna minuta, ale ta robi rozdiel 3 vozidla zatial co rozdiel 10 a 15 minut je rozdiel 2 vozidla. Je to prilis komplikovanô, sam tomu uplne nerozumiem a zda sa ze ty toboz nie.
Mohol by nam prosim niekto fundovany presne vysvetlit o co ide...
Reply on: intony #97627:
Nevidel by som to s tou Filiálkou tak tragicky. Aj stanica so štyrmi koľajami pri nástupištiach (piata má byť, myslím, manipulačná) dokáže mať celkom slušnú kapacitu v prípade "nekončiacich" IC, EC, ICE ? TGV ? s dobou pobytu v stanici okolo 5-6 minút. Povedzme, 6 diaľkových vlakov v každom smere za hodinu. Koľko ich jazdí teraz z hlavnej stanice?

Netvrdím, že z hlavnej stanice sa stane zastávka ? .
Napríklad, najrýchlejšie spojenie s Viedňou bude asi najbližšie desaťročia cez Marchegg.
Reply on: enumaelish #97625:
Tak čo sa týka konkrétne 212 tam je tak trochu paradox, že v sedle, ale aj poobede je v smere z Kramárov plnšia ako poobede na Kramáre, kvôli nemocniciam. No zas poobede je relatívne plná v úseku ZŠ - Hodžovo. Ale keď sa na 206 vráti pôvodný interval tak by mohla byť aj sólo, a poradia 8 a 9 by mohli byť možno aj dnes sóla.
A teraz všeobecne. Napr. cez týždeň aby si naplnil linku 43, tak interval by mala mať aj viac ako 3 hodiny. Lenže pri takom intervale každý pôjde pešo, alebo IAD. A tak je to aj s t-busmi v sedle. Jednoducho pokiaľ interval prekročí istú únosnú mieru, ľudia pôjdu radšej IAD, pešo, alebo nikam nepôjdu. Podľa mňa je 15 minútový interval v sedle na hranici znesiteľnosti, lenže jediné, čo tým ušetríš budú 2-3 vodiči na linku a nejake vozokm, no cena elektrina sa počíta nejak tak, že je najvýhodnejšie mať rovnaký odber počas celého dňa. Teda tvoje náklady klesnú, ale klesnú menej ako keď rovnako znížiš výkon vo vozokm u smradobusov, lebo nafta stojí celý deň rovnako.
Reply on: enumaelish #97624:
a z depa budu pristavovat vlaky cez cele mesto?
Reply on: Marcelllooo #97563:
"Preco myslis, ze tu plati transaktivna vlastnost a teda zlozeny usek ma rovnake vozokm ako sucet vozokm jeho casti? " - Vysvetlíš nám to?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.