Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marcelllooo #96612:
online verzia Atlasu Krajiny Slovenskej republiky. Mam k dispozicii aj kniznu verziu kde su udaje z roku 2005, ale je to velke a nemotorne
Reply on: Ike #96611:
Prosim ta, to si z akeho zdroja cerpal?
Reply on: Ike #96607:

Migracny prirastok (cerveny) a ubytok (modry) na urovni obci
http://i27.tinypic.com/21kf97l.jpg
(z mapy vidno ze imigracny boom zaznamenavaju transformovane obce v okoli BA, ubytok mensie obce a MC Bratislavy)
k legende - mig prirastok = (imig - emig)/pocet_obyv*1000

Migracny prirastok (cerveny) a ubytok (modry) na urovni okresov
http://i28.tinypic.com/2ekqb0w.jpg
(V KE a BA slaby prirastok, az ubytok, okolie BA a KE silny prirastok - suburbanne zony)

a to je z rokov 1996 - 1998, kedy este nebol ten migracny boom taky velky ako dnes... a jeho tempo stale rastie...
s tym by sa malo ratat aj pri planovani a trasovani NDS
neviete kde dnes alebo zajtra jazdy novy autobus Mercedes-bens
CapaCity?napiste ? ?
Reply on: Mikimaus #96599:
Hmm, mestský vlak na Šafku? Ak si autor myslí, že Pribinova je na Šafku, tak potom nieto divu.
Inak ako tak pozerám na tie fotky CapaCity, tak to nové logo, teda nový strieborný podklad, sa vynikajúco hodí k jeho strieborno-čierno-červenému náteru...
Nemohol by byť teda aj mestský náter strieborno-červený?
Reply on: zakaznik #96605:
tak nacrtol som velmi futuristicku viziu ? je jasne ze take nieco nehrozi:) a ten vlak ma nenapadol, sorry ?

narazal som na to ze pri sucasnom rezidentalnom ci administrativnom stavebnom boome, sa mozno v buducnosti (dalekej, ak nevynajdu teleport) uzivi aj elektricka trebars do ivanky, popripade pri realizacii podobnych projektov ako je lamacska brana, mozno aj do zahorskej ci stupavy... a potom treba rozmyslat ci cestujuci, napr z tej lamacskej brany, budu davat prednost ceste cez celu dubravku elinou alebo pojdu IAD... treba najst IAD konkurenciu a to by bola zrychlena elektricka... chcel som len naznacit ze treba mysliet dopredu a ratat s najextremnejsimi variantami. Vid za sociku prestavba Prazskej a Patronky. tam sa skutocne extremne scenare naplnili.

Nie som za metro, nestojim ani za tym aby elektricka isla silou mocou pod zem, hoci by to bolo fajn, no v BA chyba trakcia, ktora ta rychlo dopravi kam potrebujes a odkial teoreticky vyuzijes inu trakciu... taka "dialnica" medzi elektrickami, alebo ked chces, elektrickove IC ?
Reply on: zakaznik #96605:
"Momentálny realitný booom nebude trvať viac ako 10 rokov." Nebol by som si taký istý...
Reply on: Ike #96603:
Sorry.
"Ked si predstavim ze v buducnosti by som mal ist napr elinou z DNV do PK pri sucasnom stave, tak tam idem asi 2 dni a trepem sa cez mesto"
- Prečo by si, preboha do Pezinku chodil elinou? Stupava - Brnolákovo takisto... Ak aj by aj urbanizácia do r. 2050 prebiehala takým katastrofickým scenárom, ako si načrtol, tak by si tiež použil vlak s nejakým prestupom, nie električku so 140 zastávkami. ?
Momentálny realitný booom nebude trvať viac ako 10 rokov.

Re #96599 Mikimaus: Až mi naskakujú ziomomriavky keď to čítam... To načo bude 5 rokov električka Šafko - Bosákova? Veď potom, sa bude meniť rozchod, či nie? To už ozaj na tých 5 rokov nevydržia autobusy?
?
Reply on: zakaznik #96588:
mohol by si to aj rozvit a napisat co sa ti nepaci... lebo mam chut prestat reagovat na taketo "silou-mocou" negovacie prispevky, akych je tu zial v poslednej dobe vela...
Reply on: Martin Fundárek #96590:
Štyri hrany by nebol problém, ak je cez stanicu tranzit, dlhé roky Berlin ZOO obslúžil trikrát viac vlakov ako BA hl.st., alebo vo Viedni stanica Praterstern (Nord), alebo Mitte atď. - tiež štyri hrany a zmestia sa tam regionálne vlaky v intervale, aký je u nás utópia a k tomu aj nákladné vlaky. http://www.oebb.at/pv/de/Servicebox/Fahrplanabfrage/Kursbuch_aktuell/Fahrplanbilder2008/kif_900_08.pdf
Reply on: 810zssk #96250:

ak som dobre počul, tak zahradkar niekde v tv vyhlásil (myslím, že v súvislosti s plamennou karosou), že idú tento rok vypísať tender na 20 (!) kĺbov.... ❗

Re #96303 Martin Fundárek:
v tomto prípade nie je dôvod budovať otočky v meste, veď trate Obchodná - Špitálska už reálne existujú... Ale to bol len taký nápad ?

Re #96343 aNTI:
k prvému bodu: a čo linka 180? ? či sa jej obsadenosť už zvýšila? ?

Re #96511 Marcelllooo:
takže pokiaľ pôjde elina okolo Rovniankovej, je nevhodná, ale ostatné radiály sú v poriadku? Podľa týchto argumentov zrušme všetky elinové trate a nasáčkujme do BA busy...
Veď určite sa ani tým, ktorí bývajú na Vajnorskej, prípadne Detvianska/Hybešova či v dúbravských panelákoch nepáči, že im chodí elina pod balkónmi/oknami a určite "je barierova, vadi vizualne, nie je ekonomicky ani dopravne opodstatnene dopravne naroky riesit elektrickou". Ťažisková linka 59, čo chodí medzi 5 a 8:15ou hod. dovedna 9-krát a potom premáva až po 13tej? To snáď myslíš ako vtip, nie? A súčasná 98čka sa minimálne pri Technopole križuje s plánovanou traťou, takže týmto radšej neoperuj...

Re #96599 Mikimaus:
ten "tunel" nemal byť v úvodzovkách? ?
Absurdné je, že mesto aj železnice počítajú s tým, že bude vybudovaná v Petržalke dočasne električka a potom sa to zmení na mestský vlak - keď neboli schopní za 15 rokov nič postaviť, odrazu sa má staviať dočasne električka, ktorá má premávať do roku 2015 a potom sa celá trať zmení na trať pre akýsi mestský vlak - dosť nereálne.
Reply on: Martin Fundárek #96593:
Martin mas pravdu. Temer v kazdom slove tohto svojho prispevku.

1. Mojim (primarnym) cielom a zamerom je ovplyvnovat a presviedcat a hajit nase vlastne zaujmy. V istej miere sa mi to, chvalabohu, dari.

2. Ako som sa vyjadril pri inej prilezitosti, kritizovat mame pravo, len ked prinesieme lepsie riesenie. Tak som sa ho snazil dat dohromady aj v tomto pripade. Podotykam, ze nie ja sam, ale v spolupraci s odbornikmi, ktorych som tu uz tiez menoval.

3. Investoval som vela casu, prostriedkov a aj inych veci na to, aby som si problematiku nastudoval a trochu sa v nej zorientoval. Preto je samozrejme, ze som o svojom rieseni presvedceny.

4. Ide mi o diskusiu, ale diskusiou nerozumiem to flameovanie, ktore sa deje na tomto fore. Diskusiou je vymena nazorov s cielom a) rozsirit vlastne znalosti b) pripadne prehodnotit vlastne nazory c) pripadne vybudovat skupinu ludi s rovnakym zaujmom. Bohuzial, nenasiel som adekvatnu odozvu u niektorych clenov tohoto fora, ktori sice kricali hlasno, no o to menej presvedcivo.
Reply on: Martin Fundárek #96590:
To vsak neoponuj mne, ale riaditelovi sekcie zeleznic MDPT.

Re #96592 Technopol:
1a. Hovorili ste o polozapustenom variante. Ja hovorim o plytkom tunely, co su dve rozdielne veci.

1b. Odpovedal - zalezi od konkretneho architektonickeho riesenia

2. Mozete pisat VELKYMI PISMENAMI, neurobi to vase slova o nic pravdivejsie, akceptovatelnejsie

Re #96596 Sommelier: Mas pravdu. Temer vo vsetkom. No prave preto, aby sme si nemuseli povedat, ze mozme si za to sami, snazim sa do veci zapojit a presadzovat nase zaujmy. Takto totiz viem, ze si za to sami nemozeme, ze nam za to mozu oni...

Dovodmi pre plytky tunel nie je len kryt, ale ovela viacej vyhod, ktore z toho pramenia, o to skor, kedze vieme, ze realizacia by bola ovela horsia ako ktorykolvek z nasich zlych snov.

Ale ten tunel ma ist pod Pribinovou a ma tam mat aj zastavku...
Reply on: 810zssk #96408:
no, ukázal si dostatočne, že je to nepoužiteľné. Neva. Do Prahy si sa už pozrieť bol, Václavák si videl ako vyzerá a ako sa tam momentálne snažia navrátiť električku. A v skutočnosti sa môžeš pozrieť aj na to, ako často sa neoplatí liezť do metra pokiaľ nejdeš viac ako 3 zastávky.
Okrem toho tým riešením by si dosiahol kulové - jednak by si znížil dosah zrušením vetvy Jesenského, na druhej strane by si to, čo ušetríš na jazdnej dobe stratil na eskalátoroch.
Ulice by si prenechal niečomu inému a z nových častí starého mesta by si kompletne odstránil jeden z jeho najmestotvornejších prvkov.
Prečo si toto nechávaš čisto teoreticky v hlave - takmer nereálne, časovo aj finančne enormné no najmä zlé riešenie ?
Nesúhlasím s Tebou že to je šotóšovina, toto najmä šotouša nenapadne ?
Tie trate sú v poriadku, majú svoje funkcie a súvislosti. O tom, že by sa dali vhodne doplniť viacerými tunelovými riešeniami, ako tu bolo už x krát spomínaná napr. Šancová, Štefánikova a imho napr. aj Staromestská napochybujem zase ja.

Re #96416 Marcelllooo: vďaka za podporu, anyway, momentálne sa nemá kto nad čím rozčuľovať. Už desaťročia tu existuje najaká koncepcia v podobe prekreslovaného ÚP, na srandu sa tam kreslia tie isté často nereálne veci, čo vieme všetci. Nakoniec je veľa vecí nadradených tomu čo sa nakreslí a niečo iné sa rieši a nerobí.
Zatiaľ čo si tu všetci navzájom dokazujú prečo to nejde a sú schopní na tento účel vyhrabať čokoľvek príde druhá banda ignorantov a rozkáže postaviť a podotýkam aj zaplatiť tunel. najprv bolo riešenie Metro, potom starý most električka, následne električka s tuneloprestupom, teraz to je dočasne most a potom tunel ? Sám už neviem, v každom prípade som to v polovici prestal sledovať, nech si chlapci už nejak spravia. Osobne si z toho neviem vybrať menšie zlo, no niečo sa tam bude musieť udiať. Podotýkam, že si za to môžme sami.

Re #96453 S499.1023: Sledujem, netreba mu to mať za zlé, tiež som ním býval. "Ono zistiť, že jedinou nespornou výhodou podpovrchovej dopravy je to, že poslúži ako kryt keď to je treba netrvá tak dlho."

Re #96497 Martin Fundárek: práve preto, že poznám tvoj názor mi to prišlo opäť divné. To vieš, že dnes ide všetko, na konci dňa sa dá zbúrať polka mesta - takí boli, takí sú aj budú. Na to aby si videl, nie čo je reálne, ale čo aj nejak bude vyzerať, na to nepotrebuješ byť v obore a používať výpočty. Šafko má šancu nielen zostať šafkom, naopak sa z neho môže stať ešte príjemnejšie miesto akým je. Ale to sa s bariérou v podobe desiatok metrov dlhého vjazdu električky do podzemia nebude.
Po sprevádzkovaní evrotunelu bude takýto zákop s cieľom urýchliť tranzit cez CMO ešte menej opodstatnený.
Ešte potenciálnejší smer z Petržalky je imho na Pribinovu a ďalej ulicou Mlynské Nivy, kam posmeruje tam zamestnané obyvateľstvo. Prečo sa aspoň výhľadovo nepočíta s traťou týmto smerom, najmä keď tam už jednak bola a v blízkej budúcnosti by tam vytvorila prirodzenú spojnicu nielen so strarým mestom netuším.
Reply on: Technopol #96575:
No mne sa vybavia trolejbusy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.