cafte!
mam pocit ze nasu debatu niekto sledoval, lebo pri slimau sa opat objavuju vlaciky. do mlyna ich tam islo za posledny tyzden asi 5 (tri urcite - videl som ich). no mne navadia, iba raz v lete mi usla linka 5, lebo vlak bol extremne dlhy (cca 12 vagonov) a vsetci vieme ako sa tu vlecu (HAHA). dufam ze tu budu chodit pravidelne. a najlepsie by bolo, keby spravili tu stanicu...(ved vieme co myslim, nie?)
1. Dneska isla T3 s reklamou na British Council (tusim 7805-06) na linke 6
2. Dost ma to zaujima, ale vzdy sa zabudnem opytat: Preco maju niektore elektricky e.c. nalepene cierno-bielou kombinaciou a preco niektore zlto-ciernou? Za info diky...
tulenIQue: chcel by som ta poopravit, posledny nocak ide 3:20 letneho, co je o hodinu menej zimneho, nie viac. posun dopravy sa asi tykal spojov do mesta, ktore normalne odchadzaju okolo 2:45, kedze vsak takato hodina neexistovala, isli asi 1:45. a na stanicu prisli okolo 3:15 ... cize za pol hodinu ;-))
teraz som konecne dosiel na to, preco je medzi poslednymi dvoma nocakmi taka medzera ... aby nemuseli menit pri prechode na letny cas poriadok (keby bola mensia, nocaky by to nestihali) ;-))))
Tá vlečka viedla do bitúnku na Miletičke. Mimochodom, práve v miestach križovania so Záhradníckou hneď v prvý deň premávky sejmula súprava 7783+84 nejaký kamión. Vraj tie dva vozy neboli vtedy ešte ani na svojom štvrtom kole linky 12...
este by som rad doplnil tie otvaracie hodiny - most kosicka. v utorok je to otvorene urcite, ostatne dni len podla toho, co mi tam povedali ... takze keby tam nahodou nikto nebol, nenadavajte mi
ja by som este ku krizovaniu elektriciek so zeleznicou doplnil (alebo skor zvyraznil) krizovanie pri centralnom trhovisku, kde vlecka krizovala elektrickovu trat par metrov pred sucasnou zastavkou trolejbusov na zahradnickej smerom do mesta. este si pamatam krizenie kolaji. vlecka isla asi od trate karadzicova - trnavske myto - martinsky cintorin, cez zavod mdz (neviem ako sa to teraz vola) niekam na centralne trhovisko (kam?). ak sa mylim opravte ma alebo doplnte.
vsimol som si novu anketu, takze poznamka k nej. na informovanie o vystavbe mostu kosicka otvorila spolocnost metro informacne centrum na muchovom namesti 1 (to je ta velka plocha ako je prva zastavka za starym mostom v petrzalke - take oplotene unimobunky pri toyote). otvorene maju v utorok 15-18, ostatne dni 13-16. ja som tam vcera bol asi 16:15, mal som smolu akurat som videl cez zatvorene dvere model mostu. dnes podnikam druhy pokus, dufam, ze sa mi to podari ...
Čuduj sa svete, ale trať križovala trolejbus na Šancovej, Záhradníckej, Krasinského (odbočka na Vrakuňu; zrejme mimoúrovňovo, ale neviem to presne) a mimoúrovňovo na Pribinovej, električku na Krížnej a tiež mimoúrovňovo na Pribinovej. Križovatku na Krížnej si ešte pamätám, ku koncu existencie bola v dosť zlom stave. Trolejbusy nemali s križovaním trate väčšie problémy - keď náhodou nejakému spadli palice a išiel vlak, cestujúci trolejbus trochu potlačili a išlo sa ďalej. Nie ako v Prešove, kde rýchlik prešiel Sanosík... Ale zas neviem, ktorý blázon by behal pred rýchlikom a tlačil nejaký trolejbus
vdaka za info o vlakovej trati na Dostojevskeho rade. na tuto trat si totiz nemozem vzhladom na svoj vek pamatat. nema niekto dajake fotecky? zaujimali by ma priecestia cez Kriznu / Zahradnicku / Mlynske Nivy a taktiez ten most ponad Pribinovu ul. A este to sa ten vlacik krizoval s elektrickami na Kriznej, ci to uz len ja haluzim?
a trolejaky za Zahradnickej prip. na Mlynskych Nivach este neboli ci hej?
kazdy detail ma potesi, rad by som vymazal tuto tmavu skrvnu.....
Zaujímavá bola aj odbočka tejto trate z Karadžičovej cez Metodovu na Trnavskú cestu (odtiaľ do Vrakune a ďalej). Až po Martinský cintorín bola súbežná so starou trolejbusovou traťou na Trnávku. Len neviem, či táto železničná trať slúžila aj súčasne s novou traťou z Trnavskej cesty na ŽST Nové Mesto, alebo zanikla, keď novú trať dokončili. Ešte stojí za spomenutie, že súčasťou starej trate boli rôzne odbočky - do mlynu (alebo čo to bolo) na Krížnej ul., do bitúnku (dnes centrálne trhovisko) na Miletičku a rovnako aj do neďalejkej továrne (dnes za budovou elektrární na Miletičovej ul.) Vie niekto, kedy postupne zanikali úseky tejto trate?
Doplnim Karola : Potom trat pokracoval okolo stadiona Petrzalky (vtedy Cervenej hviezdy), nadjazdom prekonala staru cestu zo Stareho mosta do Petrzky a pozvolna klesala az k terajsiemu obluku za petrzalskou stanicou. Este dlhu dobu boli v tom obluku zvysky kolaji smerujuce k Staremu mostu.
Inak co sa tyka tej silnej parnej prevadzky tak v polovici 60. rokov bola vo vtedajsom Ceskoslovensku asi este vsade. V tej dobe este len zacinala prevadzka tratovych motorovych rusnov. Motorove vozne boli uz silne rozsirene, ale elektrifikacia dorazila do Blavy az myslim v roku 1968.
Pre KLF.
Pár drobných poznámok k rampe na Starý most zo stanice Nivy. Smerom k Dunaju viedli zo stanice
Nivy vlečky do prístavu a okolitej primyseľnej zóne. Trať smerom k mostu začala stúpať na úrovni
Čulenovej ulice vedúc povedľa Dostojevského radu. Na úrovni ulice Lomonosovej a Bezručovej bola
trať skoro na úrovni dnešneho mosta. Pribinovu ulicu prekonavala oceľovým mostom. Potrebný oblúk
začinal na úrovni Lomonosovej ulice a stačal trať na most pota Umelku. Celý násyp aj včítane mostu
už neexistuje, malý zostatok predstavuje podklad vozovky poza Umelku.
Pár poznámok k Filiálnej stanici.
Na stanici Filiálka bola ešte v prvej polovoci 60-tych rokov silná parna prevádzka so strojmi 556
v oboch smeroch. Posledné osobné vlaky obsluhovali smer na Trnavu.
Podľa mňa má táto stanica veľmi dobrú polohu (Trnavké mýto) pre regionálnu osobnú dopravu. Škoda
by bolo nevyužiť túto možnosť vedenie trás na Trnavu čí Nové Zámky a pri vhodnej kombinácii aj
na Dunajskú Stredu či Petržalku (hoc s obchádzkou, ale náv§znosťou na Rusovce a Kittze).
Konkretne by ma zaujimali fotky, alebo popis zjazdu trate zo Stareho mosta, poza Umelku na Dostojevskeho rad. Podla mna tam muselo byt aj na vlaky dost strme stupani/klesanie na tej najazdovej rampe.
Peter P, - ZST Nivy to su len hmliste spomienky. To som bol maly chlapec. Ale nezabudnutelne bolo priecestie cez Kriznu, podchody, depo na Nivach (este tam stoji - garaz na smetiarske vozy) a vobec bomba bola nakladak s cmeliakom cez Stary most. Ak mas fotky s tejto trate, tak to by stalo dat to sem, lebo to bola jedina cisto mestska trat v Blave.
Zdravím priateľov dopravy! Debata sa utešene rozrastá, o chvíľu možeme oslávit tisícku príspevkov.
Ufo ak máš záujem o fotky z Filiálky, ozvi sa na 0903242501. Dohodneme sa.
Tento rok majú prísť ešte tri 15TrM. Potvrdil to aj riaditeľ rezortu prevádzky, Ing.Weigel. Klasické 15Tr sú odstavované pre opravy elektrickej kabeláže v kĺboch, aby nedošlo ku podobným nehodám, aká sa prihodila 6616.
TeBeCe- navrhujem obnoviť funkciu sprievodcov v zadných vozňoch. Zabráni sa poškodzovaniu vozňov sprejermi a vandalmi. Mohli by sa predávat aj lístky pre zábudlivcov. Skrátka ponúknut doplnkové služby a ušetriť na výmenách plynomerov-pardon označovačov lístkov. Zároveň vhodný trest pre vodičov, stiahnutých z výkonu služby.
Juro, vidím, že si fanúšik Filiálky rovnako ako ja. Pamätáš, keď jazdili ešte Sergeje T679.1 s ucelenými súpravami cisterien, okolo 2000 ton do Rajky a neskôr s prestavovacími vlakmi po Filiálku, nakoľko boli zakázané v obytnej zóne pre nadmernú hlučnosť? To boli časy. . . Rovnako aj pobočné depo Nivy, kde stáli Karkulky a schovaná 310.0. To všetko je minulosť. Verím však v obnovenie žst.Filiálka.
D3ko bravó, anketa je perfektná.
Meno (nick): > No nemusela zrovna odist lista na zberaci ked isla na predny zberac...mozno mal druhy voz poruchu a bol odpojeny elektricky, preto mohla ist s prednym zberacom...take poruchy sa stavaju casto...
Ten ikarus vidavam v Karlovej Vsi pri riviere o 13.42 s tabulou skolsky spoj ako ide (asi) z vozovne cez Devin do DNV...zrovna minuly tyzden som ho fotil (je to asi 1910)...
d3k0