Myslel som tak ako dnes po Vajanského nábreží, ale nie v strede cesty, ale v pravej časti.
Bottova je zaslepená do križovatky Prievozská-Nivy-Košická a čoskoro tam budú 40-poschodové obludy. Ešte pred ich výstavbou by sa to dalo, lenže HB Reavis a Magistrát také niečo nenapadlo, ani nenapadne a potom už ťažko raziť tunel tadiaľ.
To, čo som spomenul nižšie, by bolo možné ako tak realizovať aj potom... Tento mesiac to skreslím všetko.
Počkaj, prešiel by si s tým popod ten most, alebo bi si uhol na Gondovej cez to parkovisko ? Popred prístav by to šlo tak na ostrejšie nože, ale budiž, len si myslím, že tento smer je "zdvojkoľajniteľný" po Štúrovej.
Prečo by mal byť úsek okolo Bottovej podzemný ? Pokiaľ nebudeš mať ako viesť tú električku po povrchu, nebudeš mať ani náhodou plac poslať ju tam pod zem a von...
Presne tak, je veľká škoda, že sa teraz vôbec nestavajú električkové trate. Keď už nie ďaleko od centra, tak aspoň v rámci centra. Tá autobusová stanica a jej okolie by nebol trucpodnik.
ad 1) hlavná stanica - Patrónka - Dúbravka
ad 2) Šafárikovo nám. - Petržalka,
ad 3) ASMN - Prievoz - Vrakuňa/Podunajské Biskupice
ad 4) Ružinov - Vrakuňa/Podunajské Biskupice
ad 5) okruh (Šafárikovo nám, ASMN, Krížna, Račianske mýto, Šancová, Štefánikova, Suché mýto.
Všetky tieto navrhované smery
rozvoja TRAM v BA boli uvažované v roku 1968
v Generálnom návrhu MHD V Bratislave.
Je to tam všetko dopodrobna rozvedené, sú
tam uvedene jednotlivé uvažované varianty
(je ich 12), výsledný variant uvažoval
8 radial + je tam uvedená etapizácia s linkovým
vedením.
Okolo roku 1972 došlo k prehodnoteniu rozvoja mesta,
uvažovalo sa s 1 000 000 Bratislavou a TRAM
ako nosný systém z hľadiska prepravnej kapacity
a rýchlosti nespĺňala požiadavky.
krasnym, zial asi poslednym prikladom planovania do buducnosti bola stavba vajnorskej radialy... vtedy tam nebolo takmer nic okrem istrochemu... a dnes? kolko tam sidli firiem, tesco, cocacola, nayelektrodom, porsche, suzuki, prespor, r1 ,peugeot kopec ubytovni... kopec skladov atd, ktore by boli v prdeli dnes...
mimochodom neplanovalo sa aj stredom roznavskej viest trat?
Dalo by sa aj po Fajnorovom, keby sa spravila kvalitna protipovodňova ehm... Ale myslel som tesne pri budove SNM po Rázusovom nábreží. Samozrejme aj so spojkou Starý most - Pribinova.
Nad Bottovou som premýšľal aj ja, ale opäť príliš dlhý podzemný úsek na BA-pomery ?
tam popod starý most to nie je zlý nápad, len to tam neukočíruješ počas záplav, ktoré priznajme si nevieme aké budú časté.
Skôr som sa zamýšľal najmä nad odbočením trate zo Starého mosta na Pribinovu (s napojením na šafko) a vo variantoch (pravdepodobne cez Bottovu, prestup do podzemia) po ulici Mlynské Nivy (nič nové, koľajnice odtiaľ vyrvali len nedávno) až k Plynárenskej, neskôr k Bajkalskej.
A keď si ešte spomeniem, že niekto tu predčasom spomínal, že ešte pred plánovaním metra po roku 1970 sa plánovala pomerne rozsiahla sieť rýchlodrážnych električkových tratí...
hehe, v BA ani to nie... parkovacie miesta len pre par vyvolenych, ktori sa potom budu predbiehat na tuaregoch cez ten rozsireny pravy pruh.... a zabudol si dodat ze tam daju X semaforov, ktore budu mat cervenu vlnu...
inak to si mal skvely postreh... ale cele to odraza to, akym smerom sa bratislava rozvija... miesto prioritneho rozvoja do sirky s riesenim dopravy, sa rozrasta do hustoty a na dopravu sa zvysoka kasle... kebyze teraz napises na magistrat, alebo jedno kde, urcite ta odbiju jednym z intonyho spominanych zakonov, a ked pride kolaps BA dopravy, potom sa budu chytat za hlavy a robit sa docasne (trvale) opatrenia...
za sociku tu nefungovalo veeelmi vela veci... co sa ale tyka uzemneho planovania BA, oproti dnesku to bolo uplne super... ci uz to boli obrovske ulice zo zelenym pasom, kde v buducnosti mohli chodit eliny, alebo posledna vajnorska radiala... dnes akoby chybali suvislosti ze ked chce mesto ziskat financie a ponuknut pracovne miesta, tak ti obyvatelia by sa aj radi prepravili... a to bud tak ze mesto neschvali projekt s malo parkovacimi miestami, alebo pre mesto lepsi variant, ze schvali ale zabezpeci plnohodnotnu MHD... ale vzhladom na to ze neschvali ani jedno, tak MHD bude neplnohodnotna + bude v zapchach IAD ktore nebudu mat kde zaparkovat, ale je pohodlnejsie ist IAD ako MHD ktora je neplnohodnotna... atd zacarovany kruh...
a ešte k tomu taký príklad z Viedne... Rozvojové územie Flugfeld Aspern.. Ešte tam je na celom tom území len orné pole (alebo ako to nazvať), ešte tam nebol ani jeden bager kvôli výstavbe, a už je do detailov naprojektovaná trasa metra U2 až k tomuto územiu, dokonca už je časť tej trasy metra vo výstavbe!
My už máme postavené SND, Eurovea je už vytiahnutá do výšky troch (alebo štyroch?) podlaží, na Twin City je už všetko pripravené na začatie výstavby, na pozemku Lipového parku sú už bagre, na Panorama City sa robia prípojky inžinierskych sietí...
a nikto ešte ani len nepomyslel na to, že tam asi nejak bude treba vyriešiť dopravu....
Snažil som spraviť obe vetvy tak, aby boli čo najlacnejšie a aby bolo čo najmenej podzemných úsekov a súčasne by nebola električka negatívne ovplyvnená cestnou dopravou.
A na Dolné hony, o tom sa dá diskutovať (cez Slovnaft, cez Ružinov). Ja by som to trebárs kľudne viedol aj po Mierovej miesto trolejbusov (opäť najlacnejšie riešenie) ?
Všeličo by sa dalo, keby sa chcelo, ale viď paragrafy dopravného plánovania v BA #95889 ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike
mimochodom neplanovalo sa aj stredom roznavskej viest trat?