Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #95862:
Ale nech ide do Ik435 a vytrhava iba tie spinave. Potom ma umna pivo ?
Reply on: S499.1023 #95861:
neviem sice co je paragraf 7, ale ak narazas na to ze vozdilo musis zabezpecit proti odcudzeniu, tak keby sa naneho zlozila cela dedina po par korun, plus ostatne by obec zaplatila a kazdy ba mal kluc ? ? ?
Reply on: S499.1023 #95815:
Už som si to lepšie prečítal. ?
Keďže sa medzičasom diskusia o reorganizácii linkového vedenia električiek v niektorých bodoch zamotala a pár ľudí sa tu stihlo navzájom pourážať, uvediem pred samotnými reakciami najskôr do poriadku genézu vývoja mnou navrhovaného linkového vedenia.

Vzniklo v máji 2005 ako reakcia na diskusiu o tom, ako zmeniť linkové vedenie po otvorení električkovej trate do Petržalky - v tom čase bol ešte z oficiálnych miest ohlasovaný termín 2008. (Preto je aj v mapke rok 2008. To že je aj teraz rok 2008 a nemáme trať do Petržalky teda neznamená, že autor nevie, že stredom Petržalky nevedie električková trať ?).

V diskusii boli prinesené návrhy viacerých ľudí na nové linkové vedenie, ktoré mali spĺňať nasledujúce predpoklady:
- obsluha existujúcich tratí + trate do Petržalky
- minimalizácia počtu liniek
- minimalizácia počtu polokružných liniek
- maximálne jeden prestup pri využití električkovej siete
- zachovanie súčasnej prepravnej kapacity

Toto môj návrh rešpektoval a pozrieť sa dá v príspevku #29724 (odporúčam pozrieť aj debatu pár dní pred a po). Ešte raz zdôrazním, že návrh som nezamýšľal ako zmenu linkovania pre existujúcu sieť, ale je možná aj táto úprava (skrátenie liniek 1 a 2). Z tohto dôvodu je však žiadať po mne porovnanie výpravy s existujúcou dosť nezmyselné. Okrem toho, že návrh nebol robený pre existujúci vozidlový park aj preto, že predpokladaným dôsledkom výstavby trate do Petržalky bolo aj rozšírenie vozidlového parku jedna z dôvodu samotnej výstavby trate ako aj z dôvodu posilnenia existujúcej kapacity (to sú ďalšie vozidlá naviac).

Môj návrh nebol nikdy mienený ako oficiálny, preto od neho nie je možné žiadať zdôvodnenie ako od oficiálneho projektu dopravných inžinierov. (Mimochodom, tie podklady, ktoré žiada Marcelllooo často pri výstupoch dopravných inžinierov chýbajú). To však neznamená, že som len "zbrucha" pokreslil čiary bez výpočtov.

Re #95829 Kami: K potrebe vozidiel, môj prvotný návrh v príspevku #29724 nepredpokladal jednotný špičkový interval 4 minúty, ale 4 minúty pre linky 1, 2 a 3, 6 min. pre 4 a 12 min. pre 5.
V takom prípade mi po oklieštení o trať do Petržalky pri jazdných časoch vyšli nasledujúce počty súprav:
L1 - 30 min - 11 (K2)
L2 - 65 min - 23 (2xT6)
L3 - 96 min - 34 (2xT3)
L4 - 83 min - 20 (2xT3)
L5 - 28 min - 4 (K2)

To je spolu 92 súprav. To je približne dnešná výprava.

V prípade, že by linka 1 neviedla až do Petržalky, nemá na nej zrejme zmysel interval 4 minúty. V prípade zmeny na 6 minút by sa ušetrili 4 vozidlá. Otázny je aj význam linky 5, ktorej ponúkanú kapacitu je veľmi dobre možné nahradiť autobusovými a trolejbusovými linkami vedúcimi po Šancovej s prestupom na Račianskom a Trnavskom mýte.

Pokračovanie nabudúce 🙂
Reply on: Solider #95866:
Vedieť štekať? ? ?
Reply on: enumaelish #95864:
Vieš vôbec, čo znamená know-how?
Reply on: enumaelish #95864:
Ja sa riadim inou zásadou:
Boj s blbosťou sa nedá vyhrať ale nesmie sa vzdávať!
Reply on: S499.1023 #95859:
Mohli ale mohli sme trepať ? ešte raz, nikdy som nepovedal, že nemáš KNOW HOW, ale nemôže ťa vytočiť dakto čo o veci nevie nič a kecá o nej. Múdrejší ustúpi. Ten kto má prehľad tak ho nevytočí dáky zelenáč. Hmm? ?
Reply on: Ámos #95852:
Alebo predseda (či čo tam majú za pohlavára) Matice Slovenskej... To by aj tak zodpovedalo...
Reply on: Ike #95860:
Nech sa Ti páči, vytrhávaj ?
Reply on: Kami #95856:
A čo §7 ? ?
Reply on: S499.1023 #95857:
aj dnes som nimi po dlhom case isiel... ❤ ❤ skoro som sa rozplynul... ale zdrazeli, mrchy... ?

no ale ako ultraz by som potom mal v busoch DPB vytrhavat sedacky a zapalovat svetlice nie? ?
Reply on: enumaelish #95850:
Ani ty ani tvoj momentálny obľúbenec ste mi v živote nemohli nič vysvetľovať, lebo na to nemáte ani znalosti ani inteligenciu. Vysvetľovať mi môže d3ko, Vladimír, Papyr, Esíčko, Beus, BMko, galiyosha, niekedy trebárs aj Ámos a fobust ale nikdy nie niekto, kto sa sem prirúti so svojou odcestnou dogmou a myslí si, že jej neustálym opakovaním ju spraví pravdivou.
Reply on: enumaelish #95839:
Presne toto som čakal. Hovoril som si, tomu Marcelllooovi niekto skôr či neskôr dá pozvánku do AntiLaminoKLUBU. ? ?
Reply on: Ike #95844:
No ale si uznanlivý, že to posmeškovanie znášaš ? . Nechceš si zmeniť nick na SL Ultrazz ? ?
Reply on: S499.1023 #95841:
taky momentalny napad. Obecna dodavka, kluce v zapalovaci. Samoodvoz na stanicu, samoodvoz zo stanice. 😃
Reply on: Solider #95854:
Sorry, na to ale akosi nemám ? mne sa podarí dakedy záder, niekedy z nevnímavosti alebo zle pochopím
Reply on: enumaelish #95853:
Stačí nedávať blbé otázky, aké sa hodia na úroveň červavej chrobače ?
Reply on: Solider #95851:
to teda niesom ? mučeník rovno ?
Reply on: 810zssk #95824:
zeby skrutkovy manazer ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.