Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marcelllooo #95583:

1. VW si plati dopravu sam.

2. MHD v PK pri chystanom modely BID je potrebna. A myslim si ze je potrebna aj dnes. Slapanie 15 min na zastavku ti ziadneho cestujuceho neprinesie.

3. Ano ale pre DPB by bolo ekonomickejsie z tvojho pohladu, keby linky jazdili poza zeleznicnu trat a ved ludia si uz dojdu. Co je to slapat na zastavku 15 min. ked by DPB usetril mnozstvo vzkm rocne.
Čo sa týka prelinkovania električiek, myslím si že určité korekcie by sa po uzavretí tunela mali spraviť.. Predsa nie je možné, aby po jednej trati na Nábreží chodili všetky linky do KV a Dúbravky, a nemali skoordinované intervaly... Čiže by sa mohlo stať, že pôjdu všetky naraz, a potom 20 minút nepôjde nič..
No a to skoordinovanie intervalu sa určite robí ľahšie pri menšom počte liniek, takže by počet liniek určite trebalo zredukovať...
Dalsi kohut na scene. Marcello ma schopnosti vhodne na poziciu poradcu primatora, alebo hovorcu , alebo veduci dakeho dopravneho oddelenia. Tam by sa uplatnil v zmysle hesla 'dialky su jasne, blizko je tma' a hesla 'neexistuje ina alternativa'. Marcello skutocne si precitaj aj tu BID a to ze potom bude fajn ked bude filialka a trat do petrzky, to sa nikto nebude hadat, tak to nemusis kricat stale.
Reply on: Marcelllooo #95588:
"A mesto nebude financovat MHD, pokial nebude rentabilna, pokial to bude ciernou dierou na peniaze... A o tom to je."

No to je dobrá blbosť, lebo MHD nie je rentabilná asi nikde...
Pri zavedení MHD každé mesto musí počítať s tým, že sa mu peniaze vložené do MHD nevrátia a že nebude zisková.. Ide o to, aký prínos bude mať zavedenie MHD pre obyvateľov.. Ak zvýši kvalitu života v meste, tak sa financovanie MHD oplatilo..
Reply on: Marcelllooo #95598:
Ak si si nevšimol zníženie počtu liniek z 13 na 5 (možno by sa v praxi zaviedla ešte jedna doplnková) a odmietaš si pozrieť Plán obsluhy BSK, tak potom je ťažko s Tebou diskutovať. Dovidenia.

PS: Nezostáva iné, len čakať na laminátku. ? ?
Reply on: Valec #95595:
Tak to sa brutalne mylis. Nielenze magistrat uzko spolupracuje s MDPT SR, sekcia zeleznic na tomto projekte a suvislostiach medzi TEN-T17 (hej, moja predchadzajuca chyba z nepozornosti ? ) ale sa s nimi od zaciatku uvazuje ako o nadvaznych projektoch, nakolko by mali vyuzivat minimalne spolocny tunel, ak nie aj celu infrastrukturu zeleznicnych kolaji...

Nie, Petrzalka nie je cela BA, ale je to jej cela tretina... A dalsia tretina ja v Ruzinove a Novom meste... A do Ruzinova a Noveho mesta sa presuva aj centrum mesta. Navyse sa uvazuje s tratou az do Trnavy, takze by uvedena trasa riesila viac nez polovicu dopravnych potrieb Bratislavy nielen z mestskeho hladiska, ale i z hladiska celeho regionu... Nehovoriac, ze tato linia je jednou z tras uvazovaneho metra, takze uz bude stacit dobudovat Z-V vetvu z Dubravky niekam ku letisku s okruhom pod centrom mesta a mame to komplet...

Znovu odporucam http://www.rovniankova14.sk/docs/nsmhd/studia_zeleznice.doc
Reply on: zakaznik #95596:
Nie, nemienim sa Pezinkom zaoberat nijako podrobnejsie, uviedol som len nejake vseobecne zasady, ktore sa musia dodrziavat. Mna primarne zaujima doprava v BA a okolie len v nadvaznositi na BA dopravu.
Reply on: zakaznik #95592:
BID - len z casti mas pravdu a len ako docasne riesenie az do casu realizacie koridoru TNT-T17 a prestavby zeleznicnej dopravy v BA a to najme prestavba a vystavba Filialky ako druhej hlavnej stanice v BA. Bude pat hlavnych linie zeleznicnej dopravy: Tah TNT-T17 Pariz - Bratislava, Brno - Bratislava, Zilina - Bratislava, Sturovo - Bratislava ako hlavne medzinarodne linie a jedna hlavna nosna vetva BA regionu Petrzalka - Filialka - Jur - Pezinok - Trnava ako NS MHD Bratislavy s nadvaznostou na regiony. Tato trat sa moze predlzit az do Viedne zo strany Petrzalky. Tolko naozaj len v skratke.

Ak ta to zaujima viacej, pozri si studiu ZSR "zeleznicna doprava v Bratislavskom uzle" alebo kontaktuj Ing. Fabora, splnomocnenca primatora Bratislavy pre dopravu... Tu studiu si mozes stiahnut aj tu: http://www.rovniankova14.sk/docs/nsmhd/studia_zeleznice.doc
---
Ano, ten navrh v pdf-ku, ktory som si pozorne pozrel, nie je prelinkovanim ale len zmenou cisiel. V lepsom pripade zmenou grafikonu, ale urcite nie prelinkovanim. Zmena grafikonu k vyraznemu zlepseniu dopravnej obsluznosti sa vsak da realizovat len s dostatocnym poctom vozidiel, ktore neviem ci su k dispozicii v takom rozsahu. Nehovorim, ze by to nebolo treba, ale pozrime sa aj na to, co je realne.
Reply on: Marcelllooo #95594:
Predtým, než napíšeš čokoľvek ďalšie o MHD Pezinok a regiovlakoch silne odporúčam preštudovať:
bid.mhd.sk/plan_dopravnej_obsluhy_bsk.doc
Je tam plno tabuliek a obrázkov, tak to nie je časovo náročné prejsť celé. ?
Reply on: Marcelllooo #95594:
Tak len pre info, jedná sa o TEN-T17 a nie TNT (to je čosi úplne iné). NS MHD tak, ako ho tam nakreslili v Dopravoprojekte nemá absolútne nič spoločné s nosným dopravným systémom mesta, keďže je vedený len z Petržalky a stráca sa niekde v lokalite Filiálky. Jedine ak by Petržalka bola celým mestom. Takýto návrh by nič nevyriešil.
Reply on: Valec #95591:
Suvisi to velmi priamo a uzko, totizto to o com hovoris je uvazovane ako dopravna obluha bratislavy a nadvazujuceho uzemia regionalnymy vlakmi typu S-bahn na trati Petrzalka - Filialka - Jur - Pezinok - Trnava ako jedna hlavna a nosna vetva verejnej dopravy a MHD BA... A nie, ten regiovlak nie je to iste, co dnesny osobak... ? ?

Samozrejme, ze mi ta nastudovana sietova optimalizacia udrela do hlavy a ostala tam zaryta v pamati, lebo tak to je spravne robenie dopravnych rieseni, ktore prinasa vsestranny uzitok (a pouziva sa vsade tam, kde doprava funguje). Skor ma prekvapuje, ze ty nevies o nej nic ani o prirpavovanej nosnej traty v suvislosti s TNT-T17 ani o studii ZSR "Zeleznicna doprava v Bratislavskom uzle", ktora prave riesi to, co spominam... ?
Reply on: zakaznik #95592:
*...čo sa najnovšie posunulo na 12/2008.
Reply on: Marcelllooo #95589:
Nepravda, malo to byť súčasťou zavedenia Bratislavskej Integrovanej Dopravy od 3/2008, čo sa najnovšie posunulo

Re #95590 Marcelllooo: Pozrel si sa vôbec do toho PDFka? Keď navrhuje maximálne dve linky na radiálu, to je podľa teba iba prečíslovanie súčasných liniek?
Zopakovanie:
KROK1: Otvoriť http://hrady.sk/imhd/eliny2008.pdf
KROK2: Odmyslieť si Petržalskú radiálu, jednotku a dvojku si predstaviť točiť cez Jesenského.

"Dopravu musisi riesit ako optimalizaciu na sieti a vo svojich suvislostiach..."
- Tož pravda.
Reply on: Marcelllooo #95589:
Ako súvisí regiovlak (dnešný osobák) s NS MHD a koridorom TEN a rýchlostným koridorom do Trnavy?

Mimochodom, nemáš pocit, že ti tá naštudovaná optimalizácia sietí nejak udrela do hlavy?
Reply on: zakaznik #95587:
Co hovoris o elektrickach, to nie je prelinkovanie, to je len precislovanie a mozno zmena intervalu...
Reply on: zakaznik #95587:
Pozor, ale ten regiovlak nie je len tak sam od seba, ten je aktualny az ako sucast riesenia NS MHD v Bratislave, resp, v Bratislavskom regione a suvisi s obnovou Filialky a tunelom az do Petrzalky. Cize zase regionalna doprava, ktora bude moct byt zrealizovana az, ked bude urobeny koridor TNT-T17 a rychlostny koridor do Trnavy komplet.... ?

Dopravu musisi riesit ako optimalizaciu na sieti a vo svojich suvislostiach... ? ?
Reply on: Valec #95586:
Mozno vsimli a mozno nevsimli, skor ale vsimli. Problem je inde a sam si to povedal: financovanie. A mesto nebude financovat MHD, pokial nebude rentabilna, pokial to bude ciernou dierou na peniaze... A o tom to je.

P.S. Regionalnu dopravnu politiku ma na starosti VUC a nie mesto, takze skor tam by si mal adresovat svoj (mozno opravneny) hnev.

P.S.S. Pezinok ma ale ovela vacsie dopravne prusery ako len MHD, a tym najvacsim je na hovno cestna siet...
Reply on: Marcelllooo #95581:
MHD Pezinok sa plánuje obnoviť ako prípoj k vlakom po tom, čo sa odstráni súčasný nezmyslený stav, že medzi Pezinkom a Bratislavou zabezpečujú dopravu hlavne autobusy. Malo by sa prejsť na vlaky v intervale 15/30/15/30.

Re #95580 Marcelllooo: Ak si odmyslíš trať do Pretržalky a L1 a L2 budeš točiť cez Ľ. Štúra...

PS: Mohol by to niekto prekresliť. Lebo vyzerá to, že to bude zas treba aspoň raz za týždeň. Ď. ?
Reply on: Marcelllooo #95585:
Prečo boli mestské spoje začlenené do prímestskej linky naozaj netuším. Zrejme to má niečo spoločné s financovaním. MHD ako taká bola zrušená z toho dôvodu, že prechod kompetencií bol k 1.1.2005 a objednávka dopravy bola zo strany štátu do konca grafikonu 2005/2006 (čiže niekde do 10.12.) . Keďže tak ako v mnohých ďalších mestách si to zrejme miestny úradníci nevšimli a tak nič neobjednali, SADka MHD jednoducho zrušila. Až v polovici januára sa potom úradníci zobudili a na nejakom rokovaní sa dopracovali k tomu, čo funguje dodnes. Ono so 128-tisícmi Sk vtedajšej mestskej dotácie sa nejaká doprava moc organizovať nedá. To by tak stačilo možno na školský spoj ráno do školy a popoludní späť.


Pre zaujímavosť, pred cca dvoma rokmi fungovala (a dodnes možno funguje) aj obecná doprava v Závode. Zo železničnej stanice do obce a spať premával nejaký súkromník ako prípoj k vlaku.
Reply on: Valec #95579:
Cize jasne dokazujes, ze MHD v Pezinku je neekonomicka a musela byt zaclenena do SL, aby sa aspon v akej-takej podobe zachovala....

A ano, tych 32 ludi moze byt malo na to, aby sa to oplacalo... Preco bola inak MHD v Pezinku zrusena, ako sam pises vyssie?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.