Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jezo #92663:
To dával fobust link na Rakúsku stránku ktorá prvý krát písala o predĺžení Badenskej električky do BA. Ale oni to mysleli ako silvestrovský žart, pravda to asi myslí vážne. ❓ ❗ ?
Reply on: Martin Fundárek #92661:
Jo ale ocividne nechodia ludia z Bratislavy za pracou v Samorine...
Ja nevravim ze to je logicke, ale musi to tak byt aby sa verejne financie nepouzivali na rozvoj podnikania spriatelenych skupin...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ámos #92658:
No veď, ak viem, že nejakých 100 ľudí mi chodí z mojej obce do mesta u susedov do práce, tak je spoj v záujme môjho kraja a mojich obyvateľov, aj keď väčšinu trasy prejde u susedov. Druhá vec je, že ak má spoj po ceste nejaké obce aj u susedov, požadoval by som od susedného župana, aby aj oni primerane prispievali na tento spoj.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: hoppusmark01 #92655:
Ahá, v spodnom frame... nevšimol som si.
? ? mam otazocku Ci budu fotky aj plyna,kov z juraku ❓
Reply on: Ámos #92657:
lebo pri dopravnej obsluznosti sa jedna o dotacie vo verejnom zaujme daneho kraja pre obyvatelov daneho kraja.
Myslim si, ze sa museli dohodnut ze dotovane linky medzi zupami, sa museli zacat dotovat podla ubehnutych km na uzemiach toho ktoreho kraja.
Ja nevravim ze to nie je hlupost...
Ved napríklad pred dvoma rokmi, ked som bol na vychodnom Slovensku cca 2,5 km od Margecian, kedze som bol v PSK musel som ist busom do PO a odtial vlakom do Margecian, kedze neexistovalo ziadne ine normalne spojenie medzi Margecanmi a obcou uz v PSK.
Reply on: Martin Fundárek #92653:
Mam taky pocit, ze zakon o rozpoctovych pravidlach zakazuje dotovat a investovat mimo uzemia kraja.
Inak toto sa mi v tom sci-fi páči najviac: "Robotníkov tu nevidno, nakoľko majú plné ruky práce s dokončovaním stavby rovnakého developera na Hodžovom námestí."

Mám na to rovnaký názor, ak tú prestavbu bude robiť IPR, nedokončia to ani za 10 rokov... Stačí sa pozrieť na to, ako vyzerá podchod na Hodžovom námestí. Je tam už 2.mesiac špina a bordel, nie sú vôbec schopní to dokončiť.. Také niečo ako logistika výstavby asi nepoznajú...
Okrem toho si myslím, že rekonštrukciu Predstaničného námestia malo urobiť mesto, pretože je tam potrebné vytvoriť viac priestoru pre MHD, veľké obratisko, pretože si neviem predstaviť, kde inde je ešte voľná plocha pre obratisko, ktoré v centre tak veľmi chýba..
Komerčné aktivity v tomto priestore mali byť až na poslednom mieste... ?
Reply on: Martin Fundárek #92654:
ak sa pozrieš dobre, úplne dole je "napísal a nakreslil Max"
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Sci-fi je skvelé, blahoželám autorovi (autorom?), škoda, že nie je (sú) uvedený (-í).

A prajem všetkým všetko najlepšie v novom roku.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ámos #92652:
??? Prosím číslo a paragraf.
Nevidí sa mi, že by povedzme BSK nemohol dotovať linku z Plaveckého Mikuláša do Senice, aby sa ľudia dostali do práce. Alebo TSK linku zo Šamorína do BA. A podobne.
Reply on: Valec #92647:
Nie aby nemusel. Podla zakona ich nesmie dotovat.
Reply on: Ike #92645:
Uz bolo take popoludnie, ked jazdil historicak na 13ke, ale efekt bol taky, ze
- bol velky problem spomalit/zabrzdit na Imricha Karvasa
- spoje naberali take meskanie, ze niektore cestujuce arogantne napadali vodica

Take San Francisco ma vyhodu v tom, ze linka F nejazdi po kopcoch a viac-menej sa mota po pesej zone, kde by ani normalne elektricky nesli ovela rychlejsie. No a samozrejme, po trase linky F nejdu ziadne ine linky, pre ktore by boli historicaky brzdou. Okrem toho ma SF celu plejadu historicakov poskupovavanych (najma PCC z USA), takze nemaju ani problem s tym, ak nejaky nabura (co sa uz neraz stalo). Pred 3 rokmi mali zaujem aj o nejaku T3ku pre tuto linku, ktovie, ci v tejto veci pokrocili 🙂

http://imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef252932252c2127ef1f&idt=u&idg=2280
Reply on: Ike #92645:
nemyslim si ze by historicaky vydrzali normalne jazdit poradia L13 denno denne.
Mozno pocas vikendov nejake linku A po Bratislave s 2-4 hodinovym intervalom za cenu 1-2 hodinovych listkov.
Reply on: Ike #92644:
Alebo celkovo ta linka nie je dotovana.
Reply on: Valec #92647:
vobec si nepochopil podstatu mojho prispevku...

vravim ze linka BA-Dunajska Luzna by nebola natolko ziskova ako linka BA-Dunajska-Samorin...
no rozdiel v nakladoch na jej prevadzku by bol nepatrny, no zisky vacsie (kedze samorin je mesto a dochadza odtial ovela viac ludi ako z Dunajskej)

to ze doslo k dohode je ok, nevedel som... diki
Reply on: Ike #92644:
Isto, isto. Úsek Nivy - Dunajská Lužná je vysoko stratový a treba ho dotovať, zatiaľ čo úsek Dunajská Lužná - Šamorín je vysoko ziskový. Ako si na takú somarinu mohol prísť.

BTW, asi 2 roky dozadu chcel hradný lanovkár, vtedy ešte sediac na kresle predsedu BSK, zrušiť všetky spoje premávajúce za hranice BSK z dôvodu, aby ich BSK nemusel dotovať. Potom však našťastie došlo k dohode s TTSK podľa ktorej mali byť dotované spoločne podľa toho, koľko na ktorom území prejdú. Neviem ako to presne skončilo, ale boli toho plné noviny (aj tu sa niečo pretriasalo), stačí si len pohľadať.
Reply on: Ike #92645:
Ja osobne som to navrhoval uz davnejsie, ale bolo mi vysvetlene ze z nejakeho dovodu to nejde.. nech ten dovod napise ten co mi to napisal vtedy, lebo ja si to uz nepamatam 😃
Reply on: d3k0 #92642:
podobna atrakcia by sa mohla spravit u nas, napr na linke 13 v letnom obdobi 🙂 aj tak je tam ta trat v hroznom stave takze historicak nepojde o nic pomalsie ako K2/T3 ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.