nie 5km nie je 100m...
nepochybujem o tebe v tom, ze si odbornik...
no je rozdiel rozbehut a zabrzdit 1,2t auto a 9x20t vlak...
pomer hmotnosti je 1:150 zastavit a rozbehnut vlak je teda 150x tazsie...
keby sme to brali statisticky, pre auto je 100m, ako pre vlak 15km... ale nebudem sa s tebou hadat, pretoze ucitok hmmotnosti sa jej zvysovanim geometricky znizuje, teda ohadujem ze je to 10x menej, takych 1500m pre vlak
neviete niekto, či aj cez 24/31.12., keď už cez deň budú jazdiť nočáky, bude v nich tarifa 44,- ako normálne, keď idú v noci? Lebo na zastávkach síce je, že denné linky končia tuším o 17 či 18, ale nejaká mimoriadna zmena tarify na spoje do 23:30 hod sa tam nenachádza...
To potom určite budú mať revízori hody a bohaté vianoce ?
Ad Re #92077: 5 kilometrov nie je 100 metrov. O trakčnej dynamike viem (hádam) viac ako Ty ? .
Ad Re #92079: Tak v tomto sa fakt nezhodneme. Čo už je za zážitok niked sa trmácať v stiesnenom autobuse trištvrte dňa?
Nedokázali, pretože sú určené na inú napájaciu sústavu ? .
Ale vo všeobecnosti: Samozrejme. Myslíš, že na pražskej prímestskej doprave sú medzizastávkové vzdialenosti dlhšie? Skôr kratšie.
Re #92070 Vladimír: Zostavenie koncepcie BID a prestupnych uzlov (s pozitivnym umyslom) v sebe zahrna viac ako sa zda... viem ze tebe to ako cloveka co sa v tom pohybuje hovorit nemusim...
ja osobne preferujem pohodlie pred intervalom... no tym netvrdim ze mi ma ist linka od domu k destinacii... ale ked pojde vyuzijem ju...
prilisne komplikovanie prestupov sice skvalitni interval, ale na ten sa ti vacsina ludi vykasle ked budu musiet (aj naprv v zime) prestupovat na nelogickych miestach... obzvlast ked z ich pohladu (kazdemu nevysvetlis ze ten prestup je pre nich) ide o zrusenie priameho spoja, cize degradaciu dopravy... taky clovek ti potom sadne do IAD a viac sa nejakou BID zaoberat nebude... Pravdupovediac, cestujem len do SC, momentalne to mam na jeden prestup, zastavku pri mojom bydlisku a vystupnu zastavku blizko destinacie...
je to v pohode...
ale ak by sa mi mali prestupy zvysit na 3, alebo 4 + by som musel na hlavnu stanicu slapat (v lete je to uplne ok, ale v zime ked pada mrznuci dazt a vietor ani nie) od kooperativy... tak presedlam na IAD aj keby bol SL/ZSSK interval 1minuta... teraz ked nemusim, IAD nejdem...
myslim ze podobne zmyslanie ma vacsina ludi...
Radsej sa rano potlacia a vystupia v BA a idu na jeden z mnozstva spojov... ako ked by mali ist prazdnejsim ale 3x prestupovat... ved to dojde clovek uz do prace unaveny... je to taky socialny faktor
ale to je len moj nazor...
Re #92075 S499.1023: netvrdim ze lokomotiva sa nevie rozbehnut... ale je vysoko neefektivne minut vela energie na rozbeh a vzapati vela na brzdu... ty tiez nejazdis na IAD tak ze medzi semaformi 100m vzdialenymi ides stylom ze na jednom das odpich... rozbehnes sa na 100 a pri dalsom flekujes... Da sa, ale robia to len kreteni co si neuvedomuju ze sa tym opotrebuva auto, mina spotreba a produkuje nadmerne mnozstvo exhalatov
Re #92077 S499.1023: nie, ale napr medzi Racou a Jurom hej
Re #92079 S499.1023: niekto ma rad zazitky... neviem co je na tom zle... mas viac dopravnych prostriedkov...
je teda mozno, ze napriklad jednotky 471 by dokazali jazdit na trase Ba - PK - Trnava rychlostou 140km/hod? Teda realne, ze by sa dokazali rozbehnut a ubrzdit na medzistanicnych usekoch?
Ako ja SL Gregorio neobhajujem. Osobne som rad ze mnozstvo busov na trase ASMN - PK nahradi ekologicka doprava. Menej exhalatov, menej spalenenej nafty.
Aj ked by ma potesilo, keby to ten vlak tam knedlikoval tych 120 - 115km/hod
Nemám, ale jednak rozhodne "knedlíkuje" viac ako 90 a takisto nemám ani pocit, že by to nejaký ten SL REGIO "knedlíkoval" 90, keďže vždy, keď tam za nejakým SL s IGK idem, tak sa vlečie ako sopeľ po deke.
No k tym knedlikom ? ten osobak smer Pezinok sice tych 120 asi moc nepojde.. ale aspon nemusi stat v tych zapchach ked sa 4 pruhova cesta zuzuje do dvojpruhvej a potom nasleduje zopar kruhacov.. Jedine ze by ste busom cestovali len vtedy ked sa nehrnie ta kopa aut z a do Bratislavy..
ehm... a mas pocit ze to ten vlak knedlikuje na 120 ked stoji BA - hl.st. - BA - Vinohrady, Ba - Raca, Svaty Jur, PK - zastávka, PK - stanica (konecna vystupovat!!!)
(ja neviem len sa pytam, ale mam pocit, ze nie. Skoda ze vo voznoch nie je rychlomer aby ludia vedeli ako rychlo idu)
Ike
nepochybujem o tebe v tom, ze si odbornik...
no je rozdiel rozbehut a zabrzdit 1,2t auto a 9x20t vlak...
pomer hmotnosti je 1:150 zastavit a rozbehnut vlak je teda 150x tazsie...
keby sme to brali statisticky, pre auto je 100m, ako pre vlak 15km... ale nebudem sa s tebou hadat, pretoze ucitok hmmotnosti sa jej zvysovanim geometricky znizuje, teda ohadujem ze je to 10x menej, takych 1500m pre vlak