Reply on: Martin Fundárek #84172:
V Brne sa jazdí podstatne rýchlejšie z dvoch dôvodov:1) Vodiči tam nie sú predposratí a keď má cez výhybku 30, tak tam nejde 10.
2) Nemajú tam ing. Tretie Skupenstvo Vody, ktorý na výhybku s konštrukčnou rýchlosťou 60 "preventívne" zavesí 30 a na výhybku s konštrukčnou rýchlosťou 40 zavesí 20.
3) Používajú asi tak dvojnásobné prítlaky zberačov (čo bolo historicky nevyhnutné kvôli "bránkovým" kríženiam a už to tak ostalo), takže je takmer vylúčené vypadnutie zberačov mimo evidentnú závadu na trakčnom vedení.
Inak tam majú zavesené také pekelné hybridy, že ani bratislavskí drotári na nich nemajú.
Pražská traťovka sa pre zmenu vyznačuje tým, že extrémne miluje BKV panely, tankodrómy a niekoľkomesačné uzávierky pri jednoduchých rekonštrukciách.
Peon
Re #84167 S499.1023: Ale tak Solarisy, Ikarusy 412, Mercedesy Sprinter a "duobusy" nemajú hŕby a predsa sú nízkopodlažné... Najotrasnejší mi pripadá ten 12-metrový SOR - 4 dvere na nekĺbovom buse... ?
Re #84169 KLF: Na funkčnosť neútočím, ale vzhľadovo mi Sory s hŕbom pripadajú byť otrasné. A kde má Solaris hŕb? Ak myslíš "to" na streche, tak to je podľa mňa v pohode, lebo je to na rovnej streche.
Re #84170 KLF: Ja som môj príspevok naozaj myslel iba z hľadiska dizajnu tých SORov ako píše 810zssk v #84171 . Zrejme to z toho môjho príspevku nedostatočne vyplynulo.