Že trolejbusová doprava na letisko by bola nepostačujúca a nerentabilná? Kolego, to jste ste pořádně spletl ? Aj keď máš pravdu, cesta električkou je rýchla, dá sa zaviesť preferencia, nestojíš v zápchách. Ale aj predsa koľajové vozidlo je drahšie, ako trolejbus. Aj keď v súčasnej dobe je utópia trať na letisko a ešte väčšia cez Rožňavskú (resp. na Vajnorskú). Treba sa riadiť tým, že v najbližších rokoch sa radšej budú modernizovať dráhové úseky, jediná trať, čo sa do roku 2010 postaví, bude tá do Petržalky a ako ich poznám, bude sa tunelovať! Myslím ekonomicky tunelovať ?
Apropo, teraz nie je potrebné až tak modernizovať trolejbusovú sieť, skôr stavať novú. ?
Re #72602 david1: Avion Shopping Park je jediné OZC v Bratislave, ktoré konečne niečo robí pre potencionálnych zákazníkov, ktorý sa nebudu terigať do centra autom. Jednak aj mne sa už stalo, že som po daždi musel čakať na 61, a keď vypadla, tak ďalších 10 minút na L63. A aspoň je dobré, že to nie je také malé, ale dosť široké. Snáď do toho dajú aj osvetlenie. Ďalej, čo by mal vyriešiť ASP, je prestávkovanie linky č. 63. Síce má vyhradené parkovisko, no počas večerných hodín a počas víkendu sú tam nastavané OMV, ktoré blokujú autobusu otočenie / prestávkovanie. Alebo najlepšie je, keď tam stojí OMV a pred ním autobus, v ktorom nie je vodič, ako si gumokolista veselo vytrubuje do vzduchu ?
Tie pristresky stavia Avion shopping park a asi maju moc penazi lebo ich stavaju aj na vystupnych zastavkach Avion busu ci uz pri Datarte alebo pri Ikei.Druha moznost je ,ze by vymisleli zase zachadzanie priamo k centru aj v smere na letisko.
Oprava #72600 SDX: "Tahat trolejbus na letisko je kolosalna debilina, minimalne v stave ked je z hladiska vozov autobusova doprava u nas niekolkonasobne lepsia."
Vies preco chodi 61 z letiska taka prazdna? Lebo sa tam de-facto neda kupit listok, informovanie nulove a dalo by sa este vela pokracovat.. navyse letisko bude coraz viac vytazene. Elektricka je jediny system (neratajuc metro a vlaky), ktory dokaze byt rychlym a pohodlnym systemom pre spojenie letiska a mesta. Ad. trolejbusy: ano, elektricka je 5-10x drahsia, ale zaroven zlepsi dopravu 5-10x viac ako trolejbus. Tahat trolejbus na letisko je kolosalna debilina, minimalne v stave ked je z hladiska vozov autobusova doprava u nas niekolkonasobne vieca.. Radsej nech sa zatrolejuje Petrzalka.
Este mi povedz naco chces na 39 Urbina 18? Myslim ze Ik435 uplne postacia.. Radsej ich poslat 21, 50, 93, 98, 78 alebo nieco take... Kazdopadne taktiez pevne verim ze tento rok sa na 61 dockame Urbin 18 (trebars aj Cng. Zachar)
SDX a spol. ohľadom trate na letisko. Podľa mňa je táto trať maxiutópia. Nie žeby som nedoprial vám vymýšľať návrhy, ale skôr by som sa skúsil orientovať iným smerom. Urobiť kilometer električkovej trate je asi 5-10 krát drahšie, ako zatrolejovať kilometer trolejbusovej schémy. Preto by si som električkovú trať na letisko neťahal už len s prostého dôvodu - jazdná doba by sa zvýšila a pri letisku by každú chvíľu chodili električky, čo je prakticky zbytočné. Skús sa niekedy previesť na letisko autobusom, po Avion je to plné, od Letiska po Avion je to prázdne. Podľa mňa všetko je tak, ako má byť. Postupne by som začal kupovať pre linky 39 a 61 autobusy Solaris Urbino 18, možno typu Cng. Zachar, možno diesel. Potom by viac potencionálnych cestujúcich si nebralo taxík a odviezlo sa síce o pár minút dlhšie, ale lacnejšie mestskou hromadnou dopravou.
Taktiež by bolo dobré pre potencionálnych cestujúcich vybudovať nejaký systém, ktorý by vyhovoval aj tým vždy nadržaným turistom. Možno nedávať také pokuty pre ich neinformovanosť.
Takže u mňa by to mohlo byť takto:
2007 - L39 a L61 => Solaris Urbino 18 (CNG. Zachar)
2009 - L61 => Solaris Trollino 18
Btw. na zastávke AVION SHOPPING PARK stavajú prístrešok pre cestujúcich nejakej inej konštrukcie, ako sú tie ostatné JCDecaux. ?
Ako som uz povedal lepsie riesenie Trnavske myto - Trnavksa - Roznavska - Galvaniho - Ivanska - Letisko, to linkovanie co som pisal je prisposobene projektu, ktory existuje. To ze je blbost to tahat z Ruzinova, s tym plne suhlasim.
Svätá makrela...
Tak ešte raz a pomaly. To, čo som písal, som písal o úseku linky č. 39 od Trnavského mýta po Ostredky, ako si si to tam iste mal možnosť prečítať, a NIE o linke 61. Neviem ako si si k tomu pridal to, že by som posielal sóla na 61. Linky 61 sa týkal LEN prvý riadok, a keby si si to poriadnejšie prečítal, a porozmýšľal nad tým, tak to možno aj pochopíš. Nerozumiem, ako si môže niekto dávať dohromady to, že na L209 na ostredky BUDÚ stačiť krátke vozy, s tým, že linka 61 má byť vypravovaná trolejbusmi, samozrejme po svojej trase (a NIE po trase 39), a na ňu som samozrejme NIKDE vo svojich príspevkoch krátke vozy neposielal, a keby si si skutočne prečítal #72512, tak sa tam dočítaš, že na 61 by bolo treba kúpiť kĺbové trolejbusy.
Do I make myself clear?
Poriadne čítaj, a poriadne rozmýšľaj, a nedávaj mi do úst niečo, čo som nepovedal, svojím domýšľaním a spájaním nespojiteľného.
A pre tých, ktorí ešte stále nepochopili, už to tu NEBUDEM písať ďalší krát zasa to isté v modrozelenoružovom, ale čítajte si stále dookola to, čo som napísal, až kým to nepochopíte poriadne.
No comment.
A ten úsek 39 od Trnavského po Ružinov by nebol zabezpečovaný 204 ani 205 (tie by zostali v pôvodných trasách), ale 209, ktorá od Trnavského po Ružovú dolinu vozí viac-menej vzduch, a je koncipovaná tak, že keď sa ten úsek dostane pod dráty, tak pôjde tam, a nie do Ružovej doliny. A pri 12-minútovom intervale (15 cez víkend) fakt nemá zmysel uvažovať o kĺboch.
Vytiahol som posledne vety z tvojho priespevku "fakt nema zmysel uvazovat o klboch" toto som pochopil ,ze klby tam podla teba nemaju co robit lebo 12 min.interval bude stacit.Tak preto som tak reagoval.Asi si sa sekol v texte alebo som si to zle vysvetlil.
?
Božemôj, koľkokrát mám ešte opakovať, aby ste PORIADNE čítali, čo píšem? Už to tu znova celé písať nebudem, prečítaj si ešte raz príspevok #72512 a aj ten, na ktorý si reagoval, a nájdi mi tam JEDINÚ zmienku o kraťasoch na 61. ?
A nejde v tom navrhu az prilis liniek na letisko? Okrem toho si myslim, ze tahat elektricku z Ruzinova na letisko a do Avionu je uplna blbost. Skor by sa dalo uvazovat o vybudovani 2 novych elektrickovych radial - jedna po trase 61 na letisko (zrusit by sa mohli linky 61 a 39 - 39 by v useku od priecestia po Suhvezdnu nahradila posilnena 67, navazujuca na elektricku) a druha po trase 63 po Avion. Z trasy 63 by sa potom mohli spravit odbocky na Trnavku, kde by sa nahradili trolejbusy a na Zlate piesky okolo Soravie a Tesca. Odtial by sa mohli predlzit do Vajnor. Ja preferejum dobre trvale riesenia, a nie lacnejsie, menej vyhodne "trvale provizoria".
Na trolejbusovu 61 by kratase urcite nestacili.Asi si sa uz dlho nebol pozriet v okoli Avionu.Cez vikend su pomerne zaplnene vozy uz pri Hypernove a to jazdia v preklade s L 63. Cez tyzden je zas naval do strednych skol+je tu kopec novych firiem.Uz tu skusali zaviest 15 min.interval ,ked potiahli L63 do Avionu ,ale nestacilo to a vratili naspat 8 min. Cez vikend bol tiez 15 min.interval pokial tu nebola L63.
Naposledy som cital myslim ,ze v Pravde o potiahnuti elektricky na letisko. /Plan rekonstrukcie letiska jeho novym riaditelom,len akosi este nemaju na to bubaky/
Ešte raz, a poriadnejšie si prešítaj, čo som napísal
61 trolejbusmi po jej súčasnej trase, prirodzene, ktorá by bola v celej dlžke zadrátovaná.
A ten úsek 39 od Trnavského po Ružinov by nebol zabezpečovaný 204 ani 205 (tie by zostali v pôvodných trasách), ale 209, ktorá od Trnavského po Ružovú dolinu vozí viac-menej vzduch, a je koncipovaná tak, že keď sa ten úsek dostane pod dráty, tak pôjde tam, a nie do Ružovej doliny. A pri 12-minútovom intervale (15 cez víkend) fakt nemá zmysel uvažovať o kĺboch.
Čítaj poriadne a nemýľ si čísla
SDX