ja som to videl v televízore. Tam súdruh projektant opisoval toto vozítko - a mimochodm tam bola časť o ďalšom vývoji - s tým, že jednotkovému golfu (vážne) akoby z oka vypadol - aj tvarovo, konštrukčne,... Také oplakávanie to bolo...
Ja som zase presvedčený, že to mesto neporastie donekonečna a viac ako 750 tis. obyv. nebude v dohľadnej dobe mať. Rádovo väčšie nemecké aglomerácie si vystačia so Stadtbahnom, tak prečo by BA mala potrebovať metro?
som pozeral čéče dokument o trabantoch - a oni mali trabant neviem koľkej generácie - vyrobili prototyp, ktorý ale skončil neslávne a následne - sláva VW Golf, ktorý sa naňho nápadne podobal.
Nazval by som to takto. Keď niečo vymyslíš, máš cca (ako u čoho) 10 rokov na to, aby si na tom zarobil. Potom ti to muožu okopčiť, prekopčiť aj vyrábať kde chcú a ako chcú.
Je to podstata vývoja a celosvetového pokroku. Na žiadny nápad nemáš večný patent.
☺
Nevadi, ze metro bude stat viac. Ked uz ideme do takeho niecoho, ako podkopat mesto (a to doslova), tak uz treba uvazovat perspektivne. Pozri, ako sa BA rozrasta. A tento trend sa tak skoro nezastavi. Ludi tu pribuda. Ak sa pustime do kopania pod mestom, tak to bude otazka 10 a viac rokov, kedy to bude hotove. Dovolim si tvrdit, ze minimum je 15 rokov. Otazka je, kedy by sa s tym kopanim zacalo. O 5 rokov ? O viac ? Takze treba uvazovat perspektivne, ze o desiatky rokov uz toto mesto to metro potrebovat bude.
A vtedy si viem celkom dobre predstavit, ako doplnkovu povrchovu dopravu po meste aj elektricky.
Nechcem robiť proroka, ale... Tie peniaze tá pseudorepublika mať bude... Keď prehrmí tá generácia cowboyov a prifrčí energetická kríza - aj keď bude neskoro (budem utekať z Európy k Saudom či do Dubaia vínko nalívac a budem mac pokoj).
Z moujho naivného pohľadu si myslím, že rozmach, aký mesto zažilo v lokalitách bez posilnenia dopravy je alarmujúci. Miesto toho, aby ste poriešili dostupnosť úradníčkov, ktorí využívajú autá nielen preto, lebo na to majú, ale aj preto, lebo MHD je zle dostupná. Učebnicovým príkladom je centrum Plynárenská, v budúcnosti Pribinova, či Tomášikova (a tých príkladov - bytov, či kanclov) s tak špatným prístupom MHD je (nielen) v BA mrte. A týmto smerom ja kráčam. Nebudem posilňovať dopravu centra, pretože sa páni stavia mimo centrum - moje sedlácke sommelierske zduovodnenie zmýšľania. Vďaka a rišpekt za pochopenie.
no tak to predsalen bola 2. generacia, alebo aj 3. Ale ten dizajn, ktory dostal vtedy (v 80tych) bol vraj prebraty z toho prototypu BAZ. Ale za tymto nestojim 100%, aj ked som to z viacerych zdrojov tak pocul. Fakt je, ze BAZ to mala skor, ako to predstavil Ford.
s radosťou by som sa na to pozrel. Netuším, akou formou sa to robí - taký prieskum, ale budiž.
Hmmm. Budem sa opakovať, ale aký rozvoj mesto perspektívne čaká oproti okoliu ?
vsak to vsetko bolo odovodnen/vyvratene a docela v pohode.
problem BA je ten, ze sa snazi zakrty "vacsou" perinou ako na aku mesto realne nasledujucich 30-50 rokov ma. cize v konecnom dosledku je pod roztrhanou starou dekou.
inak povedane, bratislave chyba _realisticky_ koncept rozvoja dopravy. na magistrate zjavne stale nepochopili, ze ked maju problem zohnat aj 5-6 miliard na petrzalsku elektrickovu radialu (bez suprav), tak odkial chcu zobrat 30-100 miliard na vybovanie metra ?
toto je problem BA, ze niekedy je menej mozno daleko daleko viacej.
keby sa vypracovala seriozna studia s vyhladom na 20-50 rokov ako to bude s dopravoua nie taky zlepenec co tu magistrat dava na ministerstvo, tak by to bolo o inom. t.j. mimo ine aj moznosti/alternativy zakopania elektriciek v centre aj ked v inych trasach, napojenie petrzalky elektrickami aj cez potencionalne prestavovany pristavny most. ale hlavne riesenie bodovych zavad, ktore tu boli vymenovane. a nejaky plan do buducnosti. tak to je o inom.
ale aj tak sa bavim o nicom, mesto neni schopne poriadne zrealizovat ani "posranu" trolejbusovu trat za par desiatok milionov korun, alebo zatrolejovanie totalne rozkopanej mlynskej doliny, tak kto by ocakaval nebodaj nieco take ako vseobecny dopravny ramec ?
Akých 330 "nie najpodarenejších" tramvají? Tých, čo ešte nikdy nikdo nevidel?
A "cestovateľský komfort" je v čom konkrétne vyšší, ako v T3RP?
A na záver - však daj 8,5 miliardy ročne dotáciu a kúpi aj BA...
A ja som myslel, že vlky vozila len 9111 a na 9112 sa robili kurzy vodičov a skúšky až do jej "slávnej" nehody. No čo, 6101 bola "Ječmínek", 9112 bude "Octavia" ? .
Nevadí, že to metro bude stáť rádovo povedzme 20-krát viac? A že keď bude metro, tak mesto veľkosti BA si nemôže dovoliť nechať súbežne s ním na povrchu električky?
vyslovujem pochybnosť nad tým, že dokážeš racionálne zduovodniť, popísať či vyvrátiť nižšie uvedené skutočnosti, ktoré tomu tunelo nápadu budú značne prekážať...
Sommelier