Nemiesam 5 cez 9. Normalne len vyslovujem svoj nazor. Podla mna by sa ten komplex burat nemal. A osobne moc ani neverim, ze revitalizacia by bola lacnejsia ako buranie + vystavba. Tie budovy su OK, resp. by splnali vsetko co v dnesnej dobe treba, ak by sa rekonstruovali. Krasnym prikladom je prave Tower 115. Bola by toho skoda. Minimalne toho Tesca I. ako si aj sam napisal. No a hnat do vysky tam...
Inak ked Ta tu uz mam na linke - co si myslis o Skode 24Tr ? Odporucal by si to pre BA ? A co v porovnani s Trolinom od Solarisu ?
Ježišikriste, už je to tu zase. Budeš NIEKEDY schopný pochopiť, že väčšina realizovaných ciest je radiálnych a nie diametrálnych? Takže ti to žiadna tangenta neodľahčí?
Trocha miešaš piate cez deviate. Keby sa vyplatilo ten komplex revitalizovať, tak to ten investor spraví. Lenže búranie a stavanie nového je evidentne lacnejšie. Škoda bude hlavne Tesca I., to je architektonicky hodnotná budova. Tesco II. je nič, však to aj pôvodne mal byť len taký "most" medzi Tesco I. a Kyjevom a samotný hotel tiež žiadna sláva.
Hlavne predpokladám, že investor to bude chcieť hnať podstatne viac do výšky.
Hej, bolo by to ideálne. Lenže teraz Sommelier spustí rev, že električku pod zem nie, bo vjazdy do podzemia sú neestetické a že on by dopravu riešil okruhom (ktorý síce ľudí nikdy do centra neprivezie, ale hlavne že je) ? .
A čo takto kúpiť busy na splátky? Keď to vedia na Liptove, prečo nie aj v BA? http://xs107.xs.to/xs107/06395/busy.jpg
(uverejnené v týždenníku MY Liptov 19.9.2006)
Ale ja viem, veď poznáme bratislavské mantry: nikdy sa to tak nerobilo, všetci kompetentní sú na obede, posranci na magoriáte by to nepochopili,...
Preco vlastne chce niekto strcit elektricky do tunelov? Nebolo by lepsie ich tahat nad zemou a do zeme, ak uz tam nieco musi byt, strcit cesty pre vodicov osobnych aut? Aj tak najlepsie by bolo vylucit osobnu dopravu z celeho centra mesta, t.j. Spitalska, Sturova, Jesenskeho atd.
Práve preto, lebo BA je krpata.
Nefandi si, že tú električku dostaneš pod zem rovno z mosta ešte pred cestou - je tam sklon a to veľký.
Ale pešia zóna nebráni električkám - sám si to pri obchodnej uviedol.
Okrem toho - na námestí SNP Nikdy (!!!) nebude pešia zóna, pretože je nevyhnutný vjazd do takých budov ako napríklad min. kultúry, či hlavná pošta (kopec kancelárií a obchodov). Že bude možno nepriechodzie ku kamennému námestiu je druhá vec - no tú tranzitnú dopravu cez SNP treba niekam odviesť, takže to odnesú okolité ulice...
Koľaje pod SNP dáš pod zem a na jeho úpätí budeš vyliezať s traťou na obchodnú a do tunela ? - Nichšt mógliš ! Je tam 52,0 ‰ sklon trate !
No a riešenie špitálskej si nedokážem predstaviť - preto som ten ťunel posúval až na Trnavské.
O novom moste nechcem veľmi polemizovať. Zámer sa dá zrealizovať aj bez momentálneho napojenia Petržalky.
Na rozdiel od Starého mosta - Štúrovej - odkiaľ povedie už len pomalodrážna električka bez reálnej vízie sa mi tunel pod Staromestskou zdá reálnejší.
Tie vjazdy tam nie je kde urobiť - a vedia to aj na magistráte.
nebol by to vobec humac. funguje to v pohode vo viedni, preco by to nemalo fungovat v krpatej bratislave ?
navyse na safku by bol zjazd z mostu, cize tam by to len pomohlo krizovatke.
co sa tyka SNP, tam by bola tak ci tak pesia zona (a konecne by doslo k prirodzenemu prepojeniu) cize tam by to tiez nebol problem.
jedine kde by to kusok dralo je spitalska, ale tam sa to az po americke pod zemou moc dotiahnut neda.
p.s. neraz sa ale uz ti to tu bolo X krat povedane, ze elektricka sa novym mostom neda viest, ani keby si tam vylucil IAD. jedina moznost je zburat cely most. takze klud
a ako by si chcel previest z periferie na periferiu a ist okolo centra ? tym pochabym napadom cez novy most to urcite nepojde
Aj tak si myslím, že podstatné bude konečné rozhodnutie. Najviac ma mrzia tie bytové domy, ktoré síce komanči zbúrať chceli, ale nakoniec sa k tomu nedostali. Teraz ich chce zbúrať táto verbež ?. Myslím, že ešte sami netušia čo by chceli a táto "kačička" je len nahodením udice - "Čo by ste povedali, keby sme zbúrali Prior a Kyjev ?"
A nemyslím si, že oblechovaná krabica nového Tesca sa vyrovná atmosférou a architektonickou kvalitou súčasného travertínu.
S tými budovami sa stále dá pracovať a to sa na to nemusím hľadieť ako mnohí z nás - tí čo sme v tom obchoďáku prakticky vyrástli.
no dobre, ale to znamená, že tam bude potrebná vytvoriť v centre centrovom 3 vjazdy do podzemia - Šafko, SNP (ešte k tomu s rovnakým sklonom) a špitálska. Nie, to je humáč. To by sme zasadili obrovskú ranu - a v podstate by sa za veľa peňazí urobilo málo muziky a zopár miest na parkovanie...
A ako Oscar Niedermeyer hovoril. Le utopie...
Áno, moja neskromná vízia o vjazde električky do tunela za nástupišťom nový most - pod staromestskou - so zapustením vozovky pod úroveň a jej zakrytím...
A tá trať nemusí zákonite viesť "pod" Šancovou...
chcel som len s tym povedat, ze s vhodne urobenou podzemnou castou elektricky v ramci CMO a inym linkovanim by BA plus minus docela do pohody vystacila aj s elektrickou ako kvazi NDS
Sommelier
A ako Oscar Niedermeyer hovoril. Le utopie...
Áno, moja neskromná vízia o vjazde električky do tunela za nástupišťom nový most - pod staromestskou - so zapustením vozovky pod úroveň a jej zakrytím...
A tá trať nemusí zákonite viesť "pod" Šancovou...