Takže podľa teba ak sa niekto riadi predpismi, tak je hneď primát? Zaujímavé. Tak preto žiadny vodič nedodržuje striktne predpisy, lebo by ho mohli považovať za primáta. Tým sa veľa vysvetľuje atebe sa podarilo vysvetliť to, čo celé tímy psychológov nedokázali. GRATULUJEM
Od teba nečakám, že pochopíš aj keď ti dám za pravdu. Ty zo zásady nesúhlasíš s ničím.
Na tému dobiehania a čakania cestujúcich sa nemienim už vyjadrovať, lebo je to citlivá téma a hlavne je to nekonečná debata. preto som ti napísal, ako sa to spomína v predpisoch pre vodičov a cestujúcich. Ty máš právo na svoj názor, ale to neznamená, že máš pravdu.
Ja si osobne myslím, že sa dožijem toho, že vodičov dopravných prostriedkov budú robiť cvičení primáti. Pretože tvoj prístup sa veľmi odlišovať nebude.
Že cituješ výňatky z prepravného poriadku je síce fajn, ale je to predpis, ktorý by som nazval ideálnym stavom. Keby sa všetko dialo podľa zákonov a predpisov, máme o veľa problémov menej a o pár viac.
Chcem tým povedať, že každú situáciu terba posudzovať individuálne, ale nie na skúsenosti, že dlhonohú blondínku s trojkami počkajú aj keby sa k tomu autobusu plazila horším ako geriatrickým tempom.
Celá Bratislava je zasemaforovaná, na mnohých sa jedná o riadené semafory a každý vodič po prejdení linky 2 x vie, kde treba ubrať, či pridať, aby stihol zelenú. Pokiaľ nemá formát cvičenej opice. To, že zavrie na Zimáku dvere niekomu pred nosom a postaví sa na červenú je tuposť hrubého zrna.
Grafikon je vec pekná, možno aj účelná, ale nie je grafikon ako grafikon. Pokiaľ je linka expresného charakteru - s menším ako 5 minútovým intervalom, tam je pochopiteľné, že každé omeškanie môže spôsobiť problém s preplnením vozidla.
Interval od 5 do 10 minút by som nazval najnáročnejším na úsudok vodiča - čo si môže dovoliť a čo nie.
Linky s intervalom nad 10 minút by mali byť prísne čakacie - možno s tým, že pokiaľ vodič nemá meškanie väčšie ako 1 minútu, mal by reálne v niekoľkých sekundách dobehnuvšieho cestujúceho počkať.
A keď sme pri taxíkoch - tak niektoré linky by mahli v trase zastať na požiadanie (pokiaľ to neohrozí bezpečnosť premávky a bla bla bla) prakticky kdekoľvek v ose trasy, resp. z konečnej robiť maximálne pár minútový dojazd na bližšie miesto určenia pre cestujúceho (košické nočáky).
V podstate si to vystihol v poslednom odstavci - ktorý je najracionálnejší, najmä poznámka o slušnom intervale. zvyšné 4 od dola sú totálne momotiny.
TESCObus bočné otvráracie okná nemá. Tie stropné tam musia byť, spĺňajú totiž funkciu unikového východu. Žial, to že sa tam našiel nejaký debil, to už je iný problém.
ad klima pre cestujucich...mam tu jeden postreh z tesco busu co jazdi na zlate piesky...ano klima je fajn,aj ked bus casto otvara dvere funguje...ale len dovtedy kym volaky pako nezacne otvarat bocne alebo stresne vetraky ako sa mi stalo minule...ani slusne vysvetlenie ze ked to bude otvorene donutra sa dostane teply vzduch nepomohlo lebo svalovec chcel aby nanho fukal cerstvy vzduch...ten co fukal z klimy mu evidentne nestacil...v tom buse aj napriek iducej klime zacalo byt po otvoreni stresneho vetraku teplo ako v MHD...ak by chcel dpb kupovat vozy s klimou museli by dat vymontovat vsetky otvaracie okna a vetraky ? alebo to spravit tak ako vo vlaku IC kde sa nedaju otvorit ?
V prvom rade - už by si si tu mohol odpustiť tie tvoje "neviem či budem reagovať" v každom príspevku pre kohokoľvek.
Pozri, ja chápem, čo chceš povedať, ale za tým, čo som napísal, si stojím, teda že možné meškanie spôsobené čakaním dobiehajúcich má celkovo menšie následky ako samotné nepočkanie dobiehajúcich. Samozrejme to čo tvrdím platí len ak už vtedy nemeškáš.
K tomu "Pokiaľ by vodiči dodržiavali grafikon a nevyčkávali by ľudí na zastávkach, tak by chodili podstatne presnejšie. Ľudia by sa naučili byť na zastávke včas a neročuľovali by sa." - to si myslíš, že ľudia chodia naschvál na zastávku minútu po odchode, aby provokovali vodiča, aby im spravil láskavosť a počkal ich, pričom by prežili orgazmus? Keď niekto dobieha, tak to nie je z rozkoše, ale preto, lebo aj keď mu prísť včas na zastávku časovo z nejakého dôvodu nevyšlo, snaží sa zachrániť pre seba každú sekundu. Niekedy je to aj preto, že nejaký predchadzajúci spoj meškal.
Uvediem príklad z mojej každodennej cesty do školy keď som chodil 208+39 - idem 208kou na Kollárovo námestie a chcem prestúpiť na 39 a mám na to napr. tri minúty. Tá moja 208 mešká 2 minúty, lebo jej napr. niekde "spadli palice". Keďže chcem, aby mi vyšiel prestup na tú 39, tak z toho Kollárka na Nám. 1. mája bežím. 39 prichádza na zastávku ešte keď na nej nie som, tak ja teda som ten dobiehajúci. Keď je tam vodič tvojho typu, tak mi zdrhne (vlastne ho ja zmeškám), lebo uváži, že sa aspoň naučím nabudúce na zastávke byť včas. Lenže ako mám byť na zastávke včas, keď to meškanie nebolo mnou ovplyvnené?
A keby si zas písal, že som tvoj príspevok nepochopil, tak ja som ho pochopil, len nie so všetkým súhlasím. jasné?
Dlho som rozmýšľal, či budem na teba reagovať, lebo ťa poznám a viem, že to bude pravdepodobne zbytočné. Ale pokúsim sa :
MHD nie sú taxíky, ani zájazdové autobusy. Vozidlá MHD vykonávajú pravidelnú prepravu cestujúcich medzi zastávkami podľa vopred stanoveného grafikonu. Na trase býva obyčajne niekoľko nádväzných spojov. Ak cestuješ pravidelne, tak sleduj, že pokiaľ spoj ide presne, tak obyčajne stretáva vždy rovnaké linky na skoro tom istom mieste.
Cestujúci sú povinný byť na zastávke včas a pripravený na nastúpenie. To sa tu už pár krát napísalo. Vodič je povinný dodržať čas odchodu samozrejme po nastúpení všetkých cestujúcich "PRIPRAVENÝCH NA NASTÚPENIE", čo dobiehajúci nie sú. Ak vodič nepočká a odíde tak im NEUTIEKOL ako to tu všetci píšete, ale oni svoj spoj ZMEŠKALI. A to je rozdiel.
Nech sa ti to zdá akokoľvek kruté a z pozície cestujúceho ktorý zmešká spoj poznám, že hnev ovládne moju hlavu, ale uvedomím si, že nie je vinný vodič, ako to tu často píšete ale ja sám ako cestujúci. Vodič si plní svoje povinnosti.
Pokiaľ nevieš byť na zastávke včas, NEMÁŠ PRÁVO ZDRŽIAVAŤ ostatných cestujúcich, ktorí už nastúpili a ponáhľajú sa za svojimi povinnosťami.
Dúfam, že to konečne pochopíš (aj keď tomu veľmi neverím) a uznáš konečne, že čakať na dobiehajúcich cestujúcich po čase odchodu spôsobuje meškanie spojov.
Pokiaľ by vodiči dodržiavali grafikon a nevyčkávali by ľudí na zastávkach, tak by chodili podstatne presnejšie. Ľudia by sa naučili byť na zastávke včas a neročuľovali by sa.
Niektorí vodiči čakajú všetkých dobiehajúcich, lebo sa obávajú postihov, keby sa cestujúci sťažoval. Lenže vodiča nečaká postih pokiaľ dodržal čas odchodu. Skôr ho čaká postih, pokiaľ bude 3 min čakať na zastávke!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja osobne podľa možností čakám ľudí, samozrejme viem, kde si to môžem dovoliť. Napríklad, keď vidím, že nestíham svetlá, tak sa ani nesnažím odísť zo zastávky a "vetrám", pokiaľ za mnou nie je iný voz. Keď robím posledný spoj, tak pozorne pozerám na každej zastávke, či niekto nedobieha. Ale cez deň, keď je interval slušný a možnosť alternatívneho spojenia tiež nevidím dôvod, prečo umelo meškať a ukratiť cestujúcich aj seba o čas.
Súhlasím s tebou. Tu je okamžite vidieť, že ty vieš, o čom točís, pričom Emo nevedel ani zaťať aj keď tvrdil, že "počul oveľa viac kladných ako záporných". ? ?
Lepsia udrzba. Nizsi priemerny vek vozidiel. Vacsi podiel nizkopodlah. Integrovana doprava. Dvadsatsedem nocnych spojov v intervale tridsat minut (vybrane linky 60). Predpredaj CL na urovni. CD s cestovnymi poriadkami celej PID za par korun (stavalo 25, neviem kolko teraz.) Hlasenie vo vsetkych vozidlach. Zatravnene zvrsky. Co by ma este napadlo?
Keď ti dobiehajú do vozu ľudia, tak je isté, že ak im ujdeš, tak prestup z niečoho na teba nestihnú, kdežto pravdepodobnosť, že tí, čo už sú v tvojom voze, prestup z teba na niečo iné nestihnú, je oproti tomu menšia. Takže ak niekto už dobieha, tak spokojnosť ľudí globálne bude väčšia keď ich budeš čakať.
flektor