dobre, dobre, sám veľmi dobre vieš, že som málo chápavý a prístupný a je občas zložité Ťa pochopiť. Aj tak príde s veľkým rachotom 499 a všetkých nás pošle na pieskovisko. Tak to nemusíme aspoň zdĺhavo riešiť. ?
1.Ano, problem by nebol, ak by bratislavska MHD vyuzivala rozchod 1435mm, to je pravda, ale iba za predpokladu, ze by na nom uz dnes behali hybridne vozy uz dnes. Totiz, technicky nieje uplne mozne postavit sirokorozchodnu trat, napojit ju na region alebo dake mestske zeleznicne spojky a pouzivat na nich obycajne elektricky a nejde iba o napajanie, hlvny problem bude trosku niekede inde. Zoberme si priklad z Košíc, maju tam siroky rozchod, ale elektricky by nemohli len tak pustit na zeleznicnu trat napriek tomu, ze maju ten isty rozchod a teraz nemyslim na elektricku vyzbroj, oni by ich tam nemohli ani potiahnut, pretoze by sa na prvej vyhybke ta elektricka vykolajila a ak sa pytas preco, tak preto, ze su tam ine oskove parametre. Takze rovnaky rozchod este nic neisti, Daleko by si nezasiel, ak by si BA prerobil a jazdil po nej s klasickymi elektrickami upravenymi na siroky rozchod, ono by to chcelo kompletnu obmenu vozoveho parku aby si mohol vuyzivat aj zeleznicny zvrsok, no tie vozy by uz BA istotne nemala, ked ma problem nakupit raz za desat rokov par busov...
"sa to tu pekne potentovalo...mam pocit ze sa to tu zvrhava na vymenu nazorov medzi nadludmi(zamestnanci DPB-cest vinimkam) a nami laikmi ktori sa chcu dozvediet neico viac o MHD pripadne prezentovat svoj nazor(ktory zas nie je vzdy rozumny,priznavam)
volakedy to bolo celkom fajn diskusne forum kde sa clovek dozvedel kopu zaujimavych veci "
Moj nazor :
Ano, zmenilo sa to. Musis sa na to skusit pozriet aj inak. Pise sem kopec vodicov, ktori si chcu vo svojom volne popisat medzi sebou a aj s cestujucimi. Okrem vynimiek tu vsak kopec cestujucich (ty si ich nazval laikov) vypisuju ako ten alebo ten vodic jazdi, ze ten alebo tamten vodic telefonoval za jazdy, co urobil tamten vodic, ze henten vodic na tej a tej zastavke nepockal niekoho a zavrel mu pred nosom, ze henten vodic je chuj, jazdi ako chuj a podobne. Pisu to laici, ktori nechcu ani prijat vysvetlenie od profesionalov a tvrdohlavo trdia svoje laicke nazory a pohlady. Skus sledovat toto diskusne formu a vsimnes si to aj ty.
KLF vystartoval po S@finovi preto, lebo videl jeho prispevky z poslednych dni a jeho laicka odpoved ho jednoducho vytocila, pretoze to bola jedna z tych, ktore som predchvilkou opisoval.
Vazeny cestujuci, skuste pochopit, ze vodici sa chcu s Vami podelit o svoje pohlady na MHD a priblizit Vam problematiku, cim by sa naplnila podstata tohto diskusneho fora. Skuste namiesto kritiky a nadavok na vodicov obcas napisat aj niekco kladne (sem-tam sa tu aj take mihne) a skuste prijat aj nazory od vodicov. Ked sa pokusite vidiet dopravu a problemy v doprave ich ocami, zistite, ze jazdit kazdy den medzi inymi vozidlami a chodcami, ktori nerespektuju ani zakladne pravidla premavky naozaj nie je jednoduche. Navyse kazdy den sa vodici stretavaju s podrazdenymi reakciami cestujucich, ktori im nadavaju za nieco, za co naozaj nemozu (rozne vyluky, poruchy vozidiel a pod.).
Dufam ze tento prispevok si zase niekto nevysvetli inak, nez som sa to pokusil napisat.
Aha. Len tak zo srandy. Tak ak je to Európsky koridor, v tomto prípade nemusí v záverečnej časti svojej strastiplnej cesty liezť do tunela za 13 miliárd.
A to, že sa niečo začína diať je momotina. Ono sa už deje pekne dlho.
Počúvaj, tak sa mi zdá, že si nejaký divný.
3 minútový interval Filiálka - Petržalka.
A kto sa v tom bude voziť ???
Uvažuj pred tým, ako uveríš všetkému čo vidíš.
ZSR nema ziadne peniaze od cestujucich, kedze ZSR ma pod palcom len infrastrukturu cize v tomto si tiez kusok mimo.
aj ked je fakt, ze sa planuje spravit holding po vzore OeBB.
neviem ci sa mam vobec dalej pustat s tebou do dalsej debaty, ked tu dost divnym sposobom pleties rozne veci do seba, ktorym ani moc nerozumies.
a ano pekne si napisal, bratislava ma maly rozpocet lebo je to male mesto.
zeleznice obhospodaruvaju podstatne vacsiu infrastrukturu. cize rozpoctu sa nediv.
a teraz ta asi poranta, ale buduci rok dostanu ZSR asi 25 miliard korun od statu
tvoj argument, ze su to peniaze EU a daju na hocico je tiez velmi ale velmi scestny.
BA moze dostat peniaze z EU len na projekty a to projekt filialka a obnova stareho mostu kvoli plavebnemu gabaritu (aj tunak je krasny priklad neschopnosti magistratu, ktory sa o to ani len nesnazi)
kazdopadne ja budem radsej ked tu bude seriozny zeleznicny projekt filialka, ktory moze vyriesit problem preplnenej hlavnej stanice, primestsku dopravu a ciastocne aj mestsku dopravu, ako nejake rozprazky o nosnom systeme s urovnym krizovanim a 2 miliardach, ktore sa na tuto chimeru uz vyhodilo z rozpoctu mesta bratislava.
ako som povedal X krat, to ze mesto nema metro alebo aspon blbu petrzalsku radialu je len a len neschopnostou mesta. a take vykriky do tmy ako tu prezentujes to nezmenia.
2 sommelier: kde som tvrdil, ze je to napad starsi ako BA ? a navyse zase splietas rozne veci dokopy
Ale to nikto netvrdí !!! Ja len porovnávam peniaze a peniaze. Doslova, do čísla a do písmena.
Jo, perfekt - takže Tvoje decko akútne potrebuje plienky a Ty mu kúpiš kočík, lebo chceš a Tebe sa to páči.
Ide o niečo iné, to máš úplnú pravdu. Ale riešenie to nebude - aj to máš pravdu.
jo, až na to, že sú to jedny z mála lukratívnych, ktoré zostali v rukách (volajme to) štátu. A nejedná sa o to kto ich dostane... ale kto tam bude stavať, prenajímať a predávať.
Sommelier: Ty stále máš akýsi predpoklad, že táto investícia EÚ by mala riešiť vnútromestskú dopravu v BA, ale neviem, kde si na to prišiel. Už dávno predsa každý vidí, že tu ide o niečo iné ako riešenie mestskej dopravy v BA...
Ale prioritou toho projektu nie je regionálna doprava ale európske koridory. Ale regionálnej a mestskej doprave to pomôže. Konečne sa so železnicami v EÚ začína niečo pozitívne diať, po rokoch uprednostňovania cestnej dopravy...
___________________
BTW pre Tvoju info spomínaná štúdia rátala v špičke s 20 vlakmi cez 2koľajný filiálkový tunel za hodinu v jednom smere. Takže tomu "Lepší ako polhodinový interval neurobí." nerozumiem, nepocopil som k čomu to malo byť...
jo, tak občas fušujem do developerstva... A už terazky si mydlia rúčky nad Petržalskou radiálou. A ver tomu, že PBC, KCC, PTower, Eng Tower a neviem čo všetko tam bude stáť ešte pred spustením električky. A predávať, následne stavať sa začne čoskoro po zverejnení finálnej podoby trate.
preto som tomu dal bod 0 - len aby sa nezabudlo. A o nič iné sa nejedná. 17 miliárd je balík. Neefektívne vložený do rúk jednej spoločnosti, kde si to bratia a sestry už nejak podelia.
ani náhodou. Problém to nie je skôr výhoda. Ak si myslíš, že na trať môžeš poslať kde chceš čo chceš, tak sa mýliš.
Rozchody, trakcie, rozmery,... to všetko sú rozdiely, ale nie neprekonateľné.
Pre MHD väčšinou musí existovať samostatné teleso. Dôvodov je na to mrte, od bezpečnostných, prevádzkové, ale železničiar nie som.
Si sa s koňom zrazil ?
Pomôže riešiť regionálnu dopravu ? Za 17 miliárd pomôže ? To je smiešne ?
EÚ zaplatí ? A to EÚ je kasička, odkiaľ si berieme ? Taká je tvoja predstava ?
Čo je to bratislavský nosný systém ? Dobrá haluz.
Sommelier
Jo, perfekt - takže Tvoje decko akútne potrebuje plienky a Ty mu kúpiš kočík, lebo chceš a Tebe sa to páči.
Ide o niečo iné, to máš úplnú pravdu. Ale riešenie to nebude - aj to máš pravdu.